ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Cross - 1.0 TSI 115 PS

Στο ρεύμα της εποχής         ..:: Παρασκευή, 01 Μαϊου 2020 ::..

Με το -ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένο- μικρότερο SUV της γκάμας της η VW στοχεύει σ' ένα όλο και μεγαλύτερο κοινό που επιθυμεί υπερυψωμένα μοντέλα με μικρές διαστάσεις αλλά καλούς χώρους, που χρησιμοποιούνται ως οικογενειακά αυτοκίνητα, χρήση την οποία υπηρετεί αξιόπιστα και ο δυνατός χιλιάρης κινητήρας

Η VW ήταν από τις πρώτες εταιρείες που διέγνωσαν την ανάπτυξη της συζήτησης για τα κάθε είδους "SUV" και "crossover" και άρχισε να δραστηριοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια σ' αυτήν την κατηγορία «από πάνω προς τα κάτω». Ξεκίνησε δηλαδή από τις πιο μεγάλες υποκατηγορίες του είδους με το Touareg και βαθμιαία επεκτάθηκε προς τα κάτω. Τελικά έφτασε πρόσφατα και στο κάτω μέρος της γκάμας με το T-Cross, ένα μικρό SUV με μήκος 4,11 μ. και μεταξόνιο 2.560 χιλιοστών που, όπως και πολλά άλλα καινούργια αυτοκίνητα στο γερμανικό γκρουπ, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας των μικρών SUV παίζουν πλέον τον ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου και με αυτό δεδομένο η γερμανική εταιρεία επεδίωξε να προσφέρει μία ιδιαίτερα μεγάλη πρακτικότητα, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας. Έτσι το αυτοκίνητο έχει ρυθμιζόμενα κατά μήκος (σε μια διαδρομή 14 εκατοστών) πίσω καθίσματα, κάτι που προσφέρει ιδιαίτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Επίσης η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενη, διευκολύνοντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Συνολικά, εκτός από την δεδομένη ευελιξία, οι χώροι που προσφέρει το εσωτερικό είναι απολύτως επαρκείς για την κατηγορία και φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικες ύψους τουλάχιστον 1.80 μ. Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών είναι από ικανοποιητικός ως μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα από 347 ως 417 λίτρα (με ρεζέρβα, που είναι στάνταρ, μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας). Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι δεν έχει απολύτως κανονικό σχήμα, αλλά υπάρχουν εξογκώματα από τους «θόλους» των τροχών. Επαρκείς είναι και χώροι για μικροπράγματα και σωστή η εργονομία, με μια θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα με την ευρύτερη έννοια (συναρμογή, υλικά, εξοπλισμός κλπ.) υπάρχει μια μικρή αντίφαση. Από τη μία δηλαδή το αυτοκίνητο, αν και δείχνει γεροδεμένο και καλοφτιαγμένο, έχει σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και δείχνει λιγότερο «πολυτελές» από το Polo. Κι από την άλλη έχει ένα κορυφαίο για την κατηγορία και την τιμή του αυτοκινήτου επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ (μεταξύ άλλων!) ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoι και θερμαινόμενoι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, περιοριστής ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η τιμή αγοράς ξεκινάει από 18.850 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 20.350με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG.
Το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 άτομα και είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωσή του
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση της συγκεκριμένης δοκιμής ήταν αυτή με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο των 115 ίππων. Ένα ήδη γνωστό μας από αρκετά άλλα αυτοκίνητα των εταιρειών του γκρουπ τρικύλινδρο σύνολο, που μας ικανοποίησε για μια ακόμα φορά με την γραμμική απόδοση και την δύναμή του. Είναι απολύτως επαρκής για να προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'' και με τα δύο κιβώτια) και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια σε οποιοδήποτε είδος διαδρομής, ενώ ο μικρός κυβισμός του περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση από τα τεκμήρια. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυαζόταν με το γνωστό καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων DSG, που αξιοποιεί πολύ καλά τις δυνατότητες του, όπως και το εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε προ καιρού στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλο. Η κατανάλωση δεν είναι ίσως η χαμηλότερη της κατηγορίας, βρίσκεται όμως απολύτως μέσα στο πλαίσιο της λογικής για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της δύναμης, με τιμές γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι σε επαρχιακό δρόμο.

Οδηγώντας
Όπως και η συνολική διαρρύθμιση του αυτοκινήτου, έτσι και το «στήσιμό» του έχει απολύτως οικογενειακό προσανατολισμό, χωρίς κάποιο σπορ ή «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα, που δεν είναι συνήθως και το ζητούμενο στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές (έχει άλλωστε κι ένα σωρό ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας), το «πάτημά» του στο δρόμο εμπνέει εμπιστοσύνη, η συμπεριφορά του είναι προοδευτική και προβλέψιμη, χωρίς αιφνιδιασμούς για τον οδηγό, το τιμόνι είναι ελαφρύ για τους επιτόπιους ελιγμούς, αλλά χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και η ποιότητα κύλισης είναι καλή. Όσο για την άνεση, όπως και στο άρθρο της πρώτης παρουσίασης του αυτοκινήτου θα την χαρακτηρίσουμε «γερμανική», δηλαδή γενικά ικανοποιητική, αλλά με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να μην απορροφώνται 100% από την ανάρτηση.
YΠEP
- Χώροι
- Ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Κορυφαίος εξοπλισμός
- Κινητήρας
- Εργονομία-λειτουργικότητα
KATA
- Λιγότερο «ακριβή» ποιότητα υλικών σε σχέση με το Polo
- Άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες
Χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα, είναι ευκολοδήγητο, με προβλέψιμη συμπεριφορά και προοδευτικές αντιδράσεις
Συμπέρασμα
Στη συγκεκριμένη κατηγορία η VW στόχευσε κυρίως στην πρακτική συνιστώσα της εξίσωσης, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα πρακτικό και λειτουργικό, φιλικό, ασφαλές και πλούσια εξοπλισμένο, χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες, ώστε να συγκρατηθεί σε ανταγωνιστικά επίπεδα η τιμή του, χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις με το συγκεκριμένο κινητήρα, αλλά και χωρίς κάποια στοιχεία οδηγικής απόλαυσης. Μία συνταγή προσέγγισης και του κοινού που επιδιώκει τεχνολογικά προηγμένες και λειτουργικά πρακτικές μεν, αλλά όχι πολύ ακριβές λύσεις στο κάτω μέρος της κατηγορίας, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η VW έχει σ' αυτήν και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP