ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Citroen C5 Aircross - 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Απ' έξω εμφάνιση κι από μέσα άνεση!         ..:: Τετάρτη, 22 Απριλίου 2020 ::..

Στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο το μικρομεσαίο SUV της Citroen προσφέρει, εκτός από την πρακτικότητα, την ευρυχωρία, τον ξεχωριστό χαρακτήρα και την κορυφαία άνεση που ούτως ή άλλως το χαρακτηρίζουν, ακόμα πιο ξεκούραστη οδήγηση κι ένα συνδυασμό καλών επιδόσεων και μεγάλης οικονομίας στη χρήση

Αν και στην ελληνική αγορά υπάρχει τελευταία μια σαφής στροφή προς τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τα ντίζελ εξακολουθούν ακόμα να καλύπτουν ένα σεβαστό ποσοστό της αγοράς. Αποτελούν άλλωστε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση για τα μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα, προσφέροντας πολύ χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2, που επηρεάζουν τα τέλη κυκλοφορίας (και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας). Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λοιπόν, πήραμε για δοκιμή την έκδοση ντίζελ του νέου SUV της Citroen, του C5 Aircross που είχαμε ήδη δοκιμάσει στη βενζινοκίνητη έκδοσή του, καθώς μάλιστα χρησιμοποιεί το νέο εξαιρετικό ντίζελ 1.5 του γαλλικού γκρουπ, που μας έχει ενθουσιάσει κάθε φορά που τον χρησιμοποιούμε.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μεταξόνιο εγγυάται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, με πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, με τη χρησιμοποίηση μάλιστα τριών ανεξάρτητων καθισμάτων πίσω, που είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος και κατά την κλίση της πλάτης, έτσι ώστε να προσφέρεται κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού. Αυτή η ευελιξία επηρεάζει αντίστοιχα και τη δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών, που ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα που φτάνει τα 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μια πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ προσεγμένη είναι και η ποιότητα και ο διάκοσμος του εσωτερικού, ώστε να ανταποκρίνονται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει για το ντίζελ από 25.000 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 29.850 για το αυτόματο της δοκιμής μας (το οποίο προσφέρεται κατευθείαν με τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού).

Χαρακτηριστικό στοιχείο, που προβάλλει μια εικόνα "high tech", είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3'', ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα προσωποποίησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε οδηγού. Εντυπωσιακά πλούσιο είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης Grip Control με λειτουργία ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμίνιου, μπάρες οροφής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το αυτοκίνητο προσφέρεται στάνταρ με ρεζέρβα ανάγκης, στοιχείο απαραίτητο κατά τη γνώμη μας στην Ελλάδα με την άθλια ποιότητα των γεμάτων λακκούβες δρόμων, όπου είναι πολύ εύκολο να σκιστεί ένα λάστιχο (περίπτωση κατά την οποία είναι εντελώς άχρηστο το «κιτ» επισκευής που έχουν πολλά αυτοκίνητα).
Το ευρύχωρο εσωτερικό προσφέρει μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωσή του και είναι πολύ προσεγμένο και πλούσια εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς αυτήν τη στιγμή, όπως διαπιστώσαμε για μία ακόμα φορά με αυτοκίνητο του γαλλικού γκρουπ. Όχι μόνο γιατί χάρη στην υψηλή απόδοσή του εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4'' με χειροκίνητο κιβώτιο, 10,6'' με το αυτόματο), αλλά και γιατί αυτή η απόδοση συνδυάζεται με χαμηλή κατανάλωση (και ανάλογα χαμηλές εκπομπές CO2, 106-109 g/km -ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού- με χειροκίνητο κιβώτιο, 106-108 g/km με αυτόματο), διατηρώντας έτσι το πλεονέκτημα του ντίζελ απέναντι στους βενζινοκινητήρες στον τομέα της οικονομίας και των χαμηλών τελών κυκλοφορίας. Έχει πολύ καλή ροπή, είναι αρκετά εύστροφος για ντίζελ και συνεργάζεται άψογα με το πολύ καλό νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γαλλικού γκρουπ, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ώστε να προσαρμόζεται στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού, προσφέρει γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Το γεγονός ότι με ένα αυτόματο αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της ισχύος είχαμε κατανάλωση στην πόλη αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. απλώς επιβεβαιώνει τις δυνατότητές του συστήματος παροχής και μετάδοσης της ισχύος.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο κάθε Citroen είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση και το C5 Aircross δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο -κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία- σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η εταιρεία ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθώς και με την κορυφαία για την κατηγορία άνεσή του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας χάρη στην προοδευτική και απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά του. Προφανώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (και δεν διεκδικείτε τέτοια ιδιότητα), με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων που επιβάλλει η προτεραιότητα στην άνεση, τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού, αλλά και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα SUV και στην προκειμένη περίπτωση είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, φτάνοντας τα 23 εκατοστά. Οι κλίσεις λοιπόν του αμαξώματος στις πιεσμένες στροφές είναι κάπως αυξημένες, χωρίς να επηρεάζουν όμως την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο υποστρέφει προοδευτικά και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το σύστημα Grip Control (που στην έκδοση με τους τροχούς 18'' συνδυάζεται και με λάστιχα M+S για χρήση εκτός δρόμου) ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο και αποτελεί ένα επιπλέον στοιχείο που εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδήγηση στο αυτοκίνητο, την ενεργητική ασφάλεια του οποίου ενισχύουν και τα καλά φρένα του.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Καλές επιδόσεις
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Χώροι-πρακτικότητα
- Οικονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
Από τα κορυφαία SUV σε άνεση, το C5 Aircross προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά και ξεκούραστη οδήγηση
Συμπέρασμα
Το αυτοκίνητο μας άρεσε, είναι κατά τη γνώμη μας αντάξιο της παράδοσης της Citroen, όπως είχαμε αναφέρει και μετά τη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης. Θα λέγαμε μάλιστα ότι η έκδοση ντίζελ (ιδιαίτερα μάλιστα σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο) ταιριάζει ακόμα περισσότερο με τον οικογενειακό και άνετο χαρακτήρα του, προσφέροντας, παράλληλα με την πρακτικότητα, την καλή οδική συμπεριφορά, τον πλούσιο εξοπλισμό και την κορυφαία άνεση που χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, ένα πολύ καλό συνδυασμό ξεκούραστης οδήγησης, επιδόσεων που εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια και οικονομίας στη χρήση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP