ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Nissan Juke - 1.0 T DCT

Ενηλικίωση χωρίς απώλεια χαρακτήρα         ..:: Κυριακή, 12 Απριλίου 2020 ::..

Το ατίθασο νιάτο σοβαρεύεται, φορά τα καλά του, χωρίς όμως να χάσει τον ενθουσιασμό του αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα του και το νέο Juke προχωρά σε προσκλητήριο μαζών, διαγράφοντας οριστικά τις όποιες αδυναμίες του χθες

Αναμφισβήτητα το νέο Juke θυμίζει το θαρραλέο εκείνο παιδί που από μικρό έδειχνε το ταλέντο και τα ιδιαίτερα χαρίσματα του υποσχόμενο πως μια μέρα θα γίνει κάτι πολύ σπουδαίο αξιοποιώντας τις εξαιρετικές βάσεις του. Η ενηλικίωση μετατρέπει το παιδί σε ολοκληρωμένο ενήλικο, ο οποίος προς τέρψιν των τριγύρω του δεν αποποιείται τον ξεχωριστό χαρακτήρα του, προτάσσοντας τώρα όμως μια κατασταλαγμένη προσωπικότητα. Ο αντικομφορμιστής που γνωρίσαμε και θαυμάσαμε για την εκκεντρικότητά του την προηγούμενη δεκαετία μεταλλάχτηκε τώρα σε έναν ώριμο «παίκτη», που ευτυχώς εξακολουθεί να τραβά ακόμη τα βλέμματα, αλλά και να σαγηνεύει πάλι εν κινήσει. Έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό. Η σχεδίαση μοιάζει σαν φυσική συνέχεια της πρώτης γενιάς, εξαιρώντας τα σημεία που έτειναν να δημιουργήσουν διχασμό. Οι προβολείς δεν προεξέχουν πλέον, οι ακμές δεν δημιουργούν καινά δαιμόνια, ωστόσο, κατά ένα περίεργο τρόπο το Juke όχι μόνο αποτελεί εκ νέου τον διαφορετικό τύπο ανάμεσα στην παρέα των B-SUV, αλλά παράλληλα διατηρεί ακέραια την ταυτότητά του ακόμη και από απόσταση. Καλύτερη απόδειξη σε αυτό από τα μάτια των περαστικών θεωρώ πως δεν υπάρχει.

Εσωτερικό
Στο Juke αν το επιθυμείς μπορείς να καθίσεις χαμηλά αναλογικά με τα ισχύοντα στην κλάση αλλά και το μπόι του. Σύμφωνοι, τα SUV ρίχνουν νερό στο μύλο του απωθημένου ανδρών και γυναικών που αρέσκονται να εποπτεύουν από ψηλά τα δρώμενα στο δρόμο. Εύλογα όμως υπάρχουν κι εκείνοι που επιθυμούν να νιώθουν πιο κοντά στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Αυτούς η Nissan δεν τους ξέχασε, σε μια προσπάθεια μάλιστα να τονίσει πως και αυτό το Juke φτιάχτηκε για να το πας εσύ και όχι να σε πάει. Η σχεδίαση έχει προσωπικότητα, σίγουρα δεν έχεις να κάνεις με το κλινικό περιβάλλον που αντιμετωπίζεις στα περισσότερα γερμανικά του είδους, ούτε όμως και με τη «φουτουριστική» εικόνα του προκατόχου. Ένας σύγχρονος διάκοσμος δεν σημαίνει απαραίτητα ψυχρό hi-tech κλίμα. Τα υλικά είναι ένας τομέας στον οποίο η Nissan έριξε το βάρος, έστω και με κάποια τερτίπια. Για παράδειγμα, παρότι υπάρχουν αρκετές επιφάνειες επενδεδυμένες με αφρώδες υλικό, εκείνες που στο παρελθόν είχαν σκληρό πλαστικό φθηνής όψης, τώρα καλύφθηκαν έξυπνα με ύφασμα ή δέρμα προκειμένου να δείχνουν περισσότερο premium. Άλλο μελανό σημείο του χθες το οποίο τώρα διαγράφηκε, είναι ο περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες. Η αύξηση του μεταξονίου είχε ως αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών να αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο συγκριτικά με τον πρόγονο.

Οι τιμές του νέου Juke ξεκινούν από 17.900 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με στάνταρ βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Η αυτόματη έκδοση DCT7 (που είχαμε για δοκιμή) ξεκινάει από 20.900 ευρώ και συνδυάζεται με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Acenta), το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει επιπλέον, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17'', κ.α.
Νέα, πιο μαλακά και ποιοτικά υλικά στο ταμπλό, λιγότερη αισθητική προκλητικότητα σε σχέση με πριν και φυσικά μεγαλύτεροι χώροι
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας των 117 ίππων, με την αρωγή του τούρμπο στροφάρει ανεμπόδιστα, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 20,4 kgm ροπής σε λειτουργία overboost (18,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ.). Από τα πρώτα κιόλας μέτρα εκτιμάς το γλυκό τράβηγμα και τις καλές επιδόσεις του, με το σύνολο να ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και τον πολιτισμό του σε επίπεδο λειτουργίας. Υπάρχει αιτιολόγηση γι αυτό αρκεί να αναζητήσεις τις ρίζες του. Ο συγκεκριμένος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ουδεμία σχέση έχει με τον χιλιάρη των 100 ίππων που υιοθετεί μεταξύ άλλων στη γκάμα του το Micra. Εδώ πρόκειται για σμίκρυνση χωρητικότητας (μείον ένα κύλινδρο) του εξαιρετικού νέου 1.33 του ομίλου Nissan-Renault-Mitsubishi, ο οποίος εξελίχθηκε μαζί με την Daimler. Έτσι εξηγείται η προθυμία ή καλύτερα η συνήθειά του να μην ξεψυχά πιο ψηλά, προσφέροντας καταλυτικές υπηρεσίες σε χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά για καύσιμο (είδαμε μέση κατανάλωση δοκιμής 7,6 λίτρα/100 χλμ).

Εάν δεν εκβιάσεις την άμεση επιτάχυνση εν κινήσει υπό φορτίο, στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν πρόκειται να εκφράσεις παράπονο. Επιπλέον, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που είχαμε στη διάθεσή μας αναβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη σχέση σου με το νέο Juke, προσδίδοντας μια νέα διάσταση στην οδήγησή του και δίνοντας την εντύπωση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού. Με άμεσες αλλαγές σχέσεων και σχετικά πυκνή κλιμάκωση, το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζεται εύκολα στις επιθυμίες και στις ανάγκες σου, σε κάθε είδους διαδρομή, εντός ή εκτός πόλης. Ο «πυροβολημένος» οδηγός βέβαια θα προτιμήσει σε οριακές καταστάσεις την συμμετοχικότητα που παρέχει εξ ορισμού το (πολύ καλό) χειροκίνητο κιβώτιο. Το νέο Juke διαθέτει μάλιστα και επιλογή οδηγικού προφίλ με τον κωδικό D-Mode (Eco, Standard, Sport) και ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει το στιλ οδήγησης που του ταιριάζει κάθε φορά.

Οδηγώντας
Η αναβάθμιση σε όλους τους τομείς δεν θα μπορούσε να μη μεταφράζεται και στο δρόμο. Έτσι, στο φιδίσιο κομμάτι του επαρχιακού το νέο Juke απέδειξε το (επιπλέον) ταλέντο του. Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B δίνει τον τόνο μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, που αναλαμβάνει να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις μεταφορές βάρους. Όσο και να αμβλύνθηκαν οι κοφτερές αντιδράσεις της πρώτης γενιάς, οι ευπρόσδεκτες δόσεις συμμετοχικότητας εξακολουθούν να δίνουν το παρών. Ορθά ζυγισμένο, ακριβές, εύκολο στην τοποθέτηση, σου εμπνέει εμπιστοσύνη χωρίς να γέρνει υπερβολικά. Το σημαντικότερο βέβαια είναι πως διατηρεί την ταχύτητα μέσα στη στροφή, το τιμόνι του υπακούει στις εντολές του οδηγού, ενώ οι πιο μυημένοι θα εκτιμήσουν την καλή πρόσφυση του μπροστινού τμήματος αλλά και τη δυνατότητα -όταν το προκαλέσουν- να ενταχθεί και η ουρά του αυτοκινήτου στο παιχνίδι της τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Ο καθημερινός οδηγός με τις όχι και τόσο μεγάλες απαιτήσεις από την άλλη, θα εντυπωσιαστεί με τα εντατικά μαθήματα εξευγενισμού στα οποία υποβλήθηκε η κύλιση του νέου Juke σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως επίσης και με την δραστική βελτίωση της ηχομόνωσης.
">
YΠEP
- Ευχάριστος οδηγικά χαρακτήρας
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Ελαστικότητα κινητήρα
KATA
- Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου σε γρήγορο ρυθμό
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει μετριάσει το νευρικό χαρακτήρα της πρώτης γενιάς, κάνοντας το νέο μοντέλο πιο άνετο και αποτελεσματικό
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα μας άρεσε η νέα προσέγγιση στο Juke. Ναι στην αναβάθμιση τομέων όπου χρειαζόταν, όχι στον ευνουχισμό του πρότερου fun χαρακτήρα και της αύρας διαφορετικότητας. Κοινώς, μπορείς ακόμη να χαμογελάς βλέποντας ή οδηγώντας το B-SUV της Nissan, χωρίς να θυσιάζεις θεμελιώδεις αρχές της εποχής, όπως άνεση, ποιότητα, ασφάλεια και συνδεσιμότητα. Το «ναι μεν αλλά» δεν έχει πλέον θέση στην προσφώνηση του Juke, παρ' ότι αυτό δικαιούται αναμφισβήτητα τον τίτλο του πιο διασκεδαστικού στην κοινωνία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet, Nissan

Επίσημο Site https://www.nissan.gr


  UP