ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus Active Wagon - 1.5 EcoBoost (150 HP)

Ένα Focus για τους... υπόλοιπους         ..:: Σαββάτο, 04 Απριλίου 2020 ::..

Πιο «σοβαρή» και άνετη, αλλά λιγότερο «απόλυτη» από τις πιο σπορτίφ εκδόσεις χάτσμπακ, η υπερυψωμένη έκδοση του Focus Wagon είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, προσφέροντας ποιότητα, πρακτικότητα, άνεση, ευρυχωρία, αρκετή δύναμη για να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά οποιοδήποτε φορτίο κι αν κουβαλάει και φυσικά την ψηλή θέση οδήγησης που προσελκύει όλο και περισσότερους καταναλωτές

Οι εκδόσεις Active των μοντέλων της Ford, στις οποίες ταιριάζει κατεξοχήν ο χαρακτηρισμός "crossover" που χρησιμοποιείται για πολλά υπερυψωμένα αυτοκίνητα, είναι αυτές που κατά τη δική μας άποψη ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο στη σύγχρονη τάση των καταναλωτών για αυτοκίνητα με ψηλή θέση οδήγησης, χωρίς να παριστάνουν κάτι που δεν είναι (όπως αυτά που είναι «σαν εκτός δρόμου»), με όλα τα λειτουργικά μειονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται. Θα λέγαμε μάλιστα πως ακόμα περισσότερο ταιριάζουν στον χαρακτήρα αυτών των αυτοκινήτων, που υποτίθεται πως είναι περισσότερο «εκδρομικός» από εκείνο των παραδοσιακών σεντάν και χάτσμπακ, οι υπερυψωμένες εκδόσεις στέισον, που προσφέρουν και την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λοιπόν, πήραμε για δοκιμή την έκδοση Active του νέου Focus Wagon, που είναι βέβαια ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο από το αντίστοιχο χάτσμπακ, με μήκος μεγαλύτερο κατά 31 εκατοστά (συνολικά 4,693 μ.)

Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά τους επιβάτες δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σε σύγκριση με την έκδοση χάτσμπακ, που προσφέρει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία, οι οποίοι καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, θα παρατηρήσουμε όμως εδώ, όπως και σε άλλα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, με ένα «κάλυμμα» από τη μέση και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Αυτό που έχει μεγαλώσει σημαντικά είναι ο χώρος αποσκευών, που είναι πολύ μεγάλος, αντίστοιχος με αυτόν πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων, με χωρητικότητα που φτάνει τα 575 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης (αντί για τα 341 του 5θυρου). Είναι λοιπόν σημαντική η διαφορά του, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων και ταιριάζοντας απόλυτα με τον πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα των υπερυψωμένων αυτοκινήτων.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η ποιότητα κατασκευής και υλικών ιδιαίτερα προσεγμένη. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 25.056 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού Active να είναι ιδιαίτερα πλούσιο, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder,, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, κλιματισμό, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης LED με στατικό φωτισμό στροφής, αυτόματους προβολείς, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με 2 θύρες USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το Focus καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό και λειτουργικό και προσφέρει καλούς χώρους για μια οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 τούρμπο με τους 150 ίππους είναι προφανές ότι υπερκαλύπτει τις ανάγκες ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου, έστω και στην επιμηκυμένη έκδοση wagon και ανταποκρίνεται με άνεση στις απαιτήσεις του οδηγού για άμεση επιτάχυνση κάτω από όλες τις συνθήκες δρόμου και φορτίου. Προσφέρει λοιπόν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια αλλά και το «κάτι παραπάνω» για όποιον θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα, εξασφαλίζοντας καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3''). Προφανώς αυτή η αυξημένη ισχύς παίζει το ρόλο της και στην κατανάλωση, που είναι αρκετά υψηλότερη από αυτή του Focus με τον χιλιάρη κινητήρα και μπορεί στην πόλη να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 πάντως βρίσκονται κάτω από 140 g/km (129-125), εξασφαλίζοντας έτσι καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας και συγκρατώντας τα τέλη κυκλοφορίας σε προσιτά επίπεδα. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι αρκετά εύχρηστο και συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα.

Οδηγώντας
To Focus Active Wagon έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, ένα από τα τρία (!) διαφορετικά συστήματα πίσω ανάρτησης που χρησιμοποιήθηκαν για το νέο Focus, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 3 εκατοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Focus. Από την άλλη πλευρά προφανώς η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση σε σχέση π.χ. με την έκδοση ST-Line, κάτι που ταιριάζει σαφώς στον καθαρά «οικογενειακό» χαρακτήρα του Active Wagon, ενώ σε σύγκριση με το χάτσμπακ υπάρχει το μεγαλύτερο μήκος που προσθέτει ο πίσω όγκος. Έτσι τελικά η συμπεριφορά του μοντέλου είναι αρκετά διαφορετική σε σύγκριση με του χάτσμπακ που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, με έμφαση περισσότερο προς την άνεση, που όντως είναι πολύ καλή, παρά προς την «απόλυτη» οδική συμπεριφορά.

Προφανώς το αυτοκίνητο δεν προβληματίζει τον οδηγό, είναι αρκετά προβλέψιμο και έχει καλό κράτημα, αλλά η μεγαλύτερη αδράνεια του πίσω μέρους δεν επιτρέπει την ίδια ακρίβεια στη συμπεριφορά του όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν και πλησιάζει στα όρια της πρόσφυσης, παρά το γεγονός ότι έχει κι αυτό πολύ καλό τιμόνι. Είναι ευκολότερο, δηλαδή, αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή να δημιουργηθεί μια τάση υπερστροφής (που ελέγχεται βέβαια από τα ηλεκτρονικά αν το παρακάνεις), ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεγαλύτερες και η υποστροφή έρχεται λίγο πιο γρήγορα. Είναι μια πιο «συμβατική» συμπεριφορά (καλού) οικογενειακού αυτοκίνητου σε σύγκριση με την πιο σπορτίφ, «οδηγοκεντρική» συμπεριφορά του ST-Line. Αλλά αυτό είναι κάτι μάλλον αναμενόμενο και τελικά συνεπές με το συνολικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Η Ford άλλωστε δεν δημιούργησε υπερυψωμένη έκδοση Active μόνο για το Wagon, αλλά και για το χάτσμπακ, κάτι που σημαίνει ότι προσπάθησε να καλύψει πολλές διαφορετικές ανάγκες. Τέλος, τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους και δεν προβληματίζουν.
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας
- Τιμόνι
- Φρένα
- Χώροι επιβατών
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
- Λιγότερο «σπορτίφ» συμπεριφορά από του χάτσμπακ
Ίσως όχι τόσο «απόλυτο» όσο το χάτσμπακ στο δρόμο, αλλά πιο άνετο, όπως αρμόζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του
Συμπέρασμα
Είναι προφανές μετά τα παραπάνω ότι το Active Wagon είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να είναι Ford, μπορεί να είναι Focus, αλλά απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό από αυτό των εκδόσεων χάτσμπακ, που προσφέρουν απόλαυση στην οδήγηση και είναι αρκετά οδηγοκεντρικές, δίνοντας προτεραιότητα στην πρακτικότητα και την άνεση. Θα επαναλάβουμε ότι δεν προβληματίζει τον οδηγό και δεν είναι καθόλου απρόβλεπτο στο δρόμο, απλώς έχει άλλο χαρακτήρα και απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Και τις ανάγκες αυτού του κοινού τις καλύπτει πολύ καλά, προσφέροντας ποιότητα, άνεση, χώρους, πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό και αρκετή δύναμη με αυτόν τον δυνατό βενζινοκινητήρα για να εξασφαλίζει επαρκείς επιδόσεις και ανάλογη ενεργητική ασφάλεια ακόμα κι όταν είναι πλήρως φορτωμένο, σε όποιου είδους δρόμο κι αν κινείται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP