ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Clio 1.0 TCe 100 - VW Polo 1.0 TSI 95 PS

Γαλλογερμανική συνάντηση κορυφής         ..:: Σαββάτο, 28 Μαρτίου 2020 ::..

Η Renault με το νέο Clio προσφέρει την καλύτερη παράστασή της, παρουσιάζοντας ένα εξ ολοκλήρου νέο και αναβαθμισμένο σουπερ μίνι το οποίο δίνει ένα πρώτο ραντεβού με το πάντα κραταιό VW Polo

Οι προϊοντικές έρευνες είχαν δείξει πως το πιο δυνατό κίνητρο αγοράς της προηγούμενης, τέταρτης γενιάς Clio ήταν η εμφάνιση του. Είναι απόλυτα λογικό, λοιπόν, όταν έρχεται η ώρα της διαδοχής του πιο καλοπουλημένου μοντέλου στη γκάμα σου, να θέλεις να διατηρήσεις το ισχυρότερο στοιχείο του. Η πιο έξυπνη κίνηση είναι να βελτιώσεις την πετυχημένη συνταγή που ήδη έχεις. Πάντως ακόμη κι έτσι, η εικόνα είναι πιο δυναμική από την αντίστοιχη του Polo, το οποίο μας είναι προφανώς αρκετά οικείο στο μάτι. Το Clio, έστω και στα σημεία, δείχνει πιο φρέσκο και αεράτο.

Εσωτερικά
Σε ό,τι αφορά στο Clio, αυτό που δεν άλλαξε σε σχέση με πριν είναι το μήκος του μεταξονίου, το οποίο προφανώς και δεν χρειάστηκε να αυξηθεί καθώς η βελτίωση των χωροταξικών δεδομένων έχει προκύψει από έξυπνες κατασκευαστικές λύσεις, αλλά και από την αξιοποίηση μιας εντελώς νέας πλατφόρμας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στο σκέλος των χώρων όχι μόνο να κοιτάζει στα μάτια το Polo (σε ό,τι αφορά στους επιβάτες), αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα ο χώρος αποσκευών, να το ξεπερνά κιόλας αρκετά (391 λίτρα αντί για 355 του Polo). Το εντελώς νέο ύφος του εσωτερικού του Clio, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όπου έχει γίνει στροφή σε πιο απλές και λειτουργικές φόρμες, όσο -πολύ περισσότερο- και σε επίπεδο ποιότητας, αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ατού του νέου γαλλικού σούπερ μίνι, σε σημείο μάλιστα να φέρνει σε δύσκολη θέση ακόμη και τον αναγνωρισμένο στους συγκεκριμένους τομείς εκπρόσωπο της κλάσης -στο άνω άκρο μάλιστα αυτής- το Polo.

Η τιμή του Clio 1.0 TCe των 100 ίππων ξεκινά από τα 14.690 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Η τιμή του Polo 1.0 TSI των 95 ίππων από την άλλη, ξεκινά από τα 15.350 ευρώ με το βασικό πακέτο εξοπλισμού να περιλαμβάνει σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5'', Bluetooth και θύρες USB και SD, σύστημα start-stop κλπ.
Εντός το Clio δείχνει πιο «επικαιροποιημένο» από τον αντίπαλό του
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 1000άρης 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TCe του Clio με τους 100 ίππους προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, ικανή έλξη, ευστροφία αλλά και ζωντάνια, με την αρωγή φυσικά των 16,3 kgm ροπής. Επιπρόσθετα ατού του μικρού συνόλου, αποτελούν ξεκάθαρα η πολιτισμένη (αναλογικά με τη δομή) λειτουργία του (χέρι βοηθείας εδώ δίνει και η πολύ καλή ηχομόνωση), η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (η μέση δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.), αλλά και οι περιορισμένες εκπομπές CO2, που ξεκινούν από τα 100 g/km. Το επίσης αξιόλογο 3κύλινδρο χιλιάρι κινητήριο σύνολο του VW, με ισχύ 95 ίππους και ροπή 17,8 kgm (CO2 105 g/km), καταφέρνει παρά τους 5 λιγότερους ίππους του να υπερτερεί σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'' αντί για 11,8'' του Clio), προφανώς χάρη στην καλύτερη ροπή του (η οποία αποδίδεται και σε χαμηλότερες στροφές), είναι όμως κάπως λιγότερο οικονομικό (7,4 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή μας). Τα κιβώτια ταχυτήτων (με 5 σχέσεις και στα δύο αυτοκίνητα) είναι αρκετά εύχρηστα και με σωστή κλιμάκωση. Στα ατού του Clio θα αναφέρουμε και το γεγονός ότι χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 30.000 χλμ. ή στα 2 χρόνια.

Οδηγώντας
Το Clio αποδεικνύει σε κάθε του έκφραση ωριμότητα, με την ραφιναρισμένη κύλιση και την πιο συμπαγή σε σχέση με πριν αίσθηση να παραπέμπουν εύκολα σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση προσφέρει ενδοτικότητα και αρκετή διαδρομή προκειμένου να «σιδερώνει» εκτός των άλλων και τις έντονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς την ίδια στιγμή να φανερώνει την παραμικρή αδυναμία στην ακρίβεια ελέγχου του αμαξώματος. Το Clio αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας σε επίπεδο άνεσης, ευτυχώς όμως αυτό δεν έχει... θαμπώσει στο ελάχιστο το οδηγικό ταλέντο του, το οποίο ανέκαθεν ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα του. Το σύστημα διεύθυνσης στο νέο μοντέλο απόκτησε πλέον περισσότερη ευκρίνεια, αναμφίβολα αδύναμο στοιχείο της προηγούμενης γενιάς. Το πάτημα του νέου Clio έχει κερδίσει σε ισορροπία και ακρίβεια και η γεωμετρία του εμπρός μέρους εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλή πρόσφυση χωρίς καμία ηλεκτρονική παρέμβαση.

Στον αντίποδα διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo, έστω και χωρίς κάποιο ανεξίτηλο χαρακτήρα. Έτσι έχουμε λοιπόν, σπουδή στην ηχομόνωση, στιβαρό πάτημα και ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του δικαιολογημένα κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, που ήταν προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Στις στροφές εκπέμπει σιγουριά και γενικότερα διατηρεί την ουδετερότητα, ενώ το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι σαφές με ικανοποιητική αίσθηση, χωρίς όμως την παραμικρή σπορτίφ υπόνοια και φυσικά χωρίς να φτάνει στα επίπεδα του αντίστοιχου του Clio. Η άνεση της ανάρτησης είναι ψηλά στη λίστα των προτερημάτων του VW, μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, όπως δηλαδή μας συνηθίζει παραδοσιακά η γερμανική εταιρία. Ωστόσο, το Renault προσφέρει συνολικά άνεση και κράτημα σε υψηλότερες δόσεις από τον ανταγωνιστή του.
Πιο άνετο αλλά και πιο ευχάριστο το Clio στο δρόμο, παρότι το Polo παραμένει σταθερή αξία
Συμπέρασμα
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι το νέο Clio μας άρεσε περισσότερο από το Polo. Είναι πιο άνετο στο δρόμο, χωρίς να υστερεί σε οδική συμπεριφορά και διαθέτει καλύτερο «πάτημα» ακόμη και σε κακοτράχαλο οδόστρωμα. Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι εμφανίζεται περισσότερο ενδιαφέρον οδηγικά, ενώ δεν υπολείπεται σε ποιότητα κατασκευής και υλικών και σε διαθέσιμους χώρους, όπως συνέβαινε παλιότερα. Υστερεί σε επιδόσεις απέναντι στο Polo, αλλά από την άλλη έδειξε πως είναι λίγο πιο οικονομικό.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CLIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Κατανάλωση
- Χώρο αποσκευών
- Τιμή αγοράς
ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις

  UP