ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 2008 - 1.5 BlueHDi 130

Περιεχόμενο αντίστοιχο με το περιτύλιγμα!         ..:: Σαββάτο, 21 Μαρτίου 2020 ::..

Το μικρό crossover της Peugeot δεν «συγγενεύει» απλώς τεχνολογικά με το 208, αλλά προσφέρει αντίστοιχου επιπέδου ποιότητα και τεχνολογία, αντίστοιχα ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά για την κατηγορία του, σε συνδυασμό με επαρκείς χώρους για την οικογένεια και ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στην ισχυρότερη έκδοση ντίζελ

Η Peugeot είχε αντιδράσει έγκαιρα στη στροφή μεγάλου μέρους του κοινού προς τα μικρά SUV/crossover, παρουσιάζοντας το προηγούμενο 2008, που ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για την κατηγορία. Ο ανταγωνισμός όμως εντείνεται, στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι πλέον παρόντες όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές και η γαλλική εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα μια νέα γενιά του 2008, σημαντικά αναβαθμισμένη σε τεχνολογίες, αλλά και σχεδίαση (οι Γάλλοι τόνισαν να κάνουν την υπέρβαση και το νέο μοντέλο δεν μοιάζει με κόπια του προηγούμενου, όπως συχνά συμβαίνει στις μέρες μας). Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMP, έχει μήκος 4,3 μ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Τα μικρά crossover χρησιμοποιούνται πλέον ως οικογενειακά αυτοκίνητα και κατά συνέπεια για να διεκδικήσουν μια αξιοπρεπή θέση στην αγορά, οφείλουν να προσφέρουν και τους ανάλογους χώρους. Αυτό συμβαίνει και με το 2008, που φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερα ενήλικα άτομα, έχοντας κι ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με χωρητικότητα που φτάνει τα 405 λίτρα (+29 λίτρα κάτω από το δάπεδο, που είναι ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας, στοιχείο που ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητά της). Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, στοιχείο επίσης σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για κίνηση εκτός πόλης. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η γενική εργονομία σωστή, με μία καλή θέση οδήγησης και μοναδικό μειονέκτημα την άβολη θέση του χειριστηρίου του cruise control, που είναι πίσω από το τιμόνι και δεν το βλέπεις καθόλου, τη στιγμή που πρόκειται για ένα χειριστήριο το οποίο χρησιμοποιείται με το αυτοκίνητο εν κινήσει! Από την άλλη πλευρά ο ψηφιακός τρισδιάστατος πίνακας οργάνων ( που εμφανίζεται πάνω από το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι των Peugeot) και η κεντρική οθόνη στο ταμπλό προσφέρουν μια εικόνα hi tech, που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής.

H τιμή του 1.5 ντίζελ των 130 ίππων ξεκινάει από 31.400 ευρώ. Είναι σίγουρα υψηλή για την κατηγορία (με δεδομένο ότι υπάρχει και η πολύ χαμηλότερου κόστους έκδοση του 1.5 ντίζελ με 100 ίππους, που ξεκινάει από 21.400 ευρώ), προσφέρεται πάντως στάνταρ με τη δεύτερη, ιδιαίτερα πλούσια έκδοση εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσής εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 10'', συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ιδιαίτερα ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό, που προσφέρει τους απαιτούμενους στην κατηγορία «οικογενειακούς» χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Έχοντας ήδη δοκιμάσει το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους σε άλλα μοντέλα του γαλλικού γκρουπ, ξέραμε ήδη τί να περιμένουμε, έχοντας ήδη κατατάξει το συγκεκριμένο σύνολο στους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς. Με δεδομένο άλλωστε ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά στο μεγαλύτερο 3008, ήταν δεδομένο ότι θα μας εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο στο 2008. Και πράγματι προσφέρει στο μικρό crossover της Peugeot ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3''), που ξεπερνούν το πλαίσιο της αξιοπρεπούς οικογενειακής μετακίνησης κι επιτρέπουν όχι απλώς ασφαλέστατα προσπεράσματα κάτω από όλες τις συνθήκες δρόμου και φορτίου, αλλά και την οδήγηση του αυτοκινήτου όσο γρήγορα θέλει ο οδηγός. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ και με πολύ καλή ροπή από αρκετά χαμηλά (μέγιστη τιμή 30,5 kgm στις 1.750 στροφές) ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και διευκολύνει ιδιαίτερα τις μετακινήσεις και στις αστικές συνθήκες και στο ταξίδι. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το καλό νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές και χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεών του εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Και όλα αυτά με μία χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί να πέσει ακόμα και αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη. Ενώ σε ταξίδι που κάναμε από τα νότια προάστια της Αθήνας μέχρι το Πήλιο με το cruise control ρυθμισμένο στα 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση ήταν 6,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσης πολύ καλή τιμή, με δεδομένο ότι τα crossover και SUV έχουν λιγότερο καλή αεροδυναμική από τα παραδοσιακά σεντάν και χάτσμπακ). Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τις αρκετά χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 100 g/km, περιορίζοντας ανάλογα και τα τέλη κυκλοφορίας. Παρ' όλα αυτά θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, γιατί τα 41 λίτρα που χωράει το 2008 δεν επιτρέπουν τη μεγάλη αυτονομία που θα μπορούσε να εγγυηθεί η χαμηλή κατανάλωσή του.

Οδηγώντας
Από ένα Peugeot δεν θα περιμέναμε να μην μας ικανοποιήσει στο δρόμο και το 2008 δεν μας διέψευσε σ' αυτό. Με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δεν θυμίζει σε τίποτα μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση (χωρίς πάντως να φτάνει σ' αυτόν τον τομέα στα παραδοσιακά κορυφαία «γαλλικά» επίπεδα), κυρίως όμως μια οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί απόλυτα σε κάθε περίσταση, ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό. Με πολύ καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές, είναι απολύτως προβλέψιμο και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα και όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το ακριβές και γρήγορο τιμόνι. Απολύτως επαρκή είναι επίσης και τα φρένα του. Συνολικά η εικόνα του στο δρόμο ξεφεύγει από «μέσους όρους» και μπορούμε χωρίς υπερβολή να πούμε ότι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μικρά crossover σε οδικά χαρακτηριστικά.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Άβολη θέση χειριστηρίου cruise control
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
- Υψηλή τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης
Εξαιρετικός κινητήρας και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά για το μικρό crossover
Συμπέρασμα
Το σημαντικό με το 2008 είναι ότι δεν προσφέρει απλώς την παραδοσιακή καλή εικόνα των Peugeot στο δρόμο, αλλά είναι ένα συνολικά εξαιρετικό μικρό crossover, που εκτός από πολύ καλή οδική συμπεριφορά και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης προσφέρει ένα λειτουργικό και ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό και είναι πλούσια εξοπλισμένο, ανταποκρινόμενο έτσι με τον καλύτερο τρόπο στις υψηλές προσδοκίες που έχουν όσοι περνούν από ένα σεντάν ή χάτσμπακ μεγαλύτερης κατηγορίας σ' ένα μικρό crossover, είτε γιατί έτσι τους βολεύει, είτε γιατί αυτή είναι η μόδα, περιμένοντας αναπόφευκτα και τις υπηρεσίες που είχαν συνηθίσει να έχουν από τα αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας. Βέβαια και η τιμή της (ιδιαίτερα πλούσιας) συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκεται στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας κι ελπίζουμε αυτό να διορθωθεί κάποια στιγμή, αν γίνει η πολυαναμενόμενη διόρθωση του εξωφρενικά παράλογου συστήματος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP