ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mitsubishi Outlander - PHEV

Η μορφή των πραγμάτων που έρχονται         ..:: Σαββάτο, 14 Μαρτίου 2020 ::..

Με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, που προσφέρει επαρκή δύναμη, οικονομική λειτουργία με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 35 περίπου χιλιόμετρα, εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση, αλλά και ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, το Outlander PHEV είναι πολύ ενδιαφέρον μεσαίο SUV, προσφέροντας επιπλέον και καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια μεταβατική εποχή, προγραμματίζοντας μια σταδιακή μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση. Με ενδιάμεση λύση -που απ' ότι φαίνεται θα χρησιμοποιηθεί ακόμα για αρκετά χρόνια- τα υβριδικά συστήματα και ιδιαίτερα τα λεγόμενα φορτιζόμενα υβριδικά, τα οποία προσφέρουν και τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για λίγες δεκάδες χιλιόμετρα. Πολλοί κατασκευαστές προσφέρουν πλέον στην αγορά υβριδικά μοντέλα, που διαφέρουν όμως αρκετά μεταξύ τους, γιατί υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συνδυαστούν ένας συμβατικός κινητήρας κι ένας ηλεκτροκινητήρας. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα με φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (ίσως και γι' αυτό ένα από τα πιο πετυχημένα εμπορικά παγκοσμίως), το οποίο προσφέρει πολλές δυνατότητες προσαρμογής στις ανάγκες της στιγμής, είναι το Mitsubishi Outlander PHEV, με το οποίο είχαμε πριν λίγους μήνες μια πρώτη σύντομη επαφή και τώρα πήραμε για μια πιο αναλυτική δοκιμή.

Εσωτερικό
Το Outlander είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο (μήκος 4,695 μ.), οπότε είναι αναμενόμενο το γεγονός ότι προσφέρει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, με το πίσω κάθισμα μάλιστα να μπορεί να εξασφαλίσει αξιοπρεπή μετακίνηση και 5ου επιβάτη στη μέση, λόγω του σχεδόν ανύπαρκτου εξογκώματος από το κεντρικό «τούνελ» στον δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών (453 λίτρα) είναι μικρότερος σε σύγκριση με αυτόν που θα είχε μια συμβατική έκδοση, λόγω της ανάγκης δημιουργίας χώρου και για τη συστοιχία των μπαταριών και τους ηλεκτροκινητήρες (που έχει ως συνέπεια και την κατάργηση της ρεζέρβας, με το αυτοκίνητο να διατίθεται με κιτ επισκευής ελαστικών). Και πάλι όμως είναι απολύτως επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Το μόνο σημείο στο οποίο θα ασκήσουμε κάποια κριτική είναι οι μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και οι σχετικά μικρές θήκες στις πόρτες, στοιχείο θα έπρεπε να είχε προσεχτεί λίγο περισσότερο σ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο με «εκδρομικό» χαρακτήρα. Από την άλλη πλευρά κανένα παράπονο δεν έχουμε από την καλή θέση οδήγησης κι από την ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών, που χαρακτηρίζει άλλωστε όλα τα Mitsubishi.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη βασική του έκδοση ξεκινάει από 45.500 ευρώ μ' ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης για απόκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, 7 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, cruise control, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη 8'', θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με smartphones και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το ποιοτικό εσωτερικό προσφέρει άνετους χώρους για 4 ή ακόμα και 5 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί ένα από τα πιο σύγχρονα φορτιζόμενα υβριδικά συστήματα που υπάρχουν σήμερα στην αγορά, προσφέροντας όχι μόνο τη δυνατότητα τετρακίνησης, αλλά και προσαρμογής της λειτουργίας του συστήματος παροχής ισχύος σε πολλές διαφορετικές συνθήκες και ανάγκες. Χρησιμοποιεί κατ' αρχάς ένα βενζινοκινητήρα 2.4 που λειτουργεί με κύκλο Άτκινσον όταν δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς και με τον κλασικό κύκλο Ότο των παραδοσιακών βενζινοκινητήρων όταν οι απαιτήσεις αυξάνουν, έχοντας μέγιστη ισχύ 135 ίππων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός με ισχύ 60 kW (82 ίππων) κι ένα πίσω με ισχύ 70 kW (95 ίππων), γεγονός που εξασφαλίζει και τη δυνατότητα τετρακίνησης. Η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 224 ίππους. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 13,8 kWh , η οποία παρέχει αυτονομία έως 57 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (στην πραγματική χρήση διαπιστώσαμε ότι προσφέρει εύκολα γύρω στα 35 χιλιόμετρα, χρησιμοποιώντας φυσικά και το σύστημα θέρμανσης, το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης κλπ.) H συστοιχία των μπαταριών καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για καλή λειτουργία, αλλά και για εξασφάλιση ότι θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της.

Το ενδιαφέρον είναι ότι σε ταχύτητες μέχρι τα 135 χλμ./ώρα κι εφ' όσον ο οδηγός δεν πατάει φυσικά τέρμα το γκάζι, ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί ως "range extender" φορτίζοντας την μπαταρία, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες που κινούν αυτοκίνητο, κάτι που εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Σε υψηλότερες ταχύτητες κινεί το αυτοκίνητο ο βενζινοκινητήρας με την κατά περίπτωση υποβοήθηση από τους ηλεκτροκινητήρες, σε μια πιο παραδοσιακή υβριδική λειτουργία. Σε ταχύτητες μέχρι τα 65 χλμ./ώρα -κι εφ' όσον βεβαίως η μπαταρία είναι φορτισμένη- το αυτοκίνητο κινείται αυτόματα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Αν ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης (EV), το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό μέχρι τα 135 χλμ./ώρα. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, αλλά απλώς ένα σύστημα για το συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα (που φτάνουν μέχρι τις 4.800) με τις στροφές του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα (ο μέγιστος αριθμός των οποίων είναι 14.000). Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μόλις 46 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας. Εκτός από τον κινητήρα, η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται και κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου και κατά το φρενάρισμα (υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ρύθμισης του επιπέδου φόρτισης κατά την επιβράδυνση, με την ισχυρότερη ρύθμιση φόρτισης να προσφέρει πιο έντονο «φρενάρισμα με τον κινητήρα»). Για τη φόρτιση από το οικιακό δίκτυο απαιτούνται 7 ώρες με εναλλακτικό ρεύμα 8 A και 5,5 ώρες με 10 A. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή, οπότε χρειάζονται 25 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία κατά 80%.

Στην πράξη το σύστημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό, η συνολική ισχύς του άλλωστε είναι απολύτως επαρκής ακόμα και για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, προσφέροντας επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,5''. Πέρα από αυτό και την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει κατά τα προσπεράσματα η επαρκής δύναμη, το σύστημα προσφέρει συνολικά ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση με πολύ ομαλό πέρασμα από τον ένα τρόπο λειτουργίας στον άλλο (χάρη και στην καλή ηχομόνωση και το χαμηλό αριθμό στροφών στον οποίο συνήθως λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας στις καθημερινές μετακινήσεις, σχεδόν δεν γίνεται αντιληπτό πότε μπαίνει σε λειτουργία). Ο συνδυασμός των πλεονεκτημάτων των ηλεκτροκινητήρων και των βενζινοκινητήρων προσφέρει καλή ροπή και άμεση απόκριση από χαμηλά, ενώ αν ο οδηγός επιθυμήσει να ακολουθήσει κάποια στιγμή ένα πιο γρήγορο ρυθμό, υπάρχει και μια επιλογή "Sport", που αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του συστήματος για καλύτερες επιταχύνσεις. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, είναι φυσικά μηδενική κατά τη διάρκεια της ηλεκτροκίνησης και μπορεί να συγκρατηθεί αρκετά χαμηλά σε μία μικτή διαδρομή, όπου θα εξαντληθεί η ενέργεια της μπαταρίας και το σύστημα θα δουλέψει και ως υβριδικό. Αναφέρουμε δειγματοληπτικά ότι σε μία διαδρομή που κάναμε από τη Νέα Σμύρνη στο Λαγονήσι μετ' επιστροφής και την μπαταρία μισογεμάτη, οπότε η ηλεκτροκίνηση σταμάτησε μετά από 15 περίπου χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση για όλη τη διαδρομή (συμπεριλαμβάνοντας και την μηδενική κατανάλωση της ηλεκτροκίνησης) ήταν 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το Outlander ήταν ούτως η άλλως πάντα ένα ευκολοδήγητο και προβλέψιμο SUV στο δρόμο, με προοδευτική συμπεριφορά, κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω του αυξημένου ύψους του, αλλά χωρίς απότομες και απρόβλεπτες αντιδράσεις και με καλή ποιότητα κύλισης. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά του PHEV, παρά το αυξημένο βάρος του, θα λέγαμε μάλιστα ότι χάρη στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα και την απουσία κιβωτίου ταχυτήτων είναι ακόμα πιο ξεκούραστο και ευχάριστο στην οδήγηση από τα παλαιότερα συμβατικά μοντέλα. Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση, σε συνδυασμό και με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 18,5 εκατοστά. Προφανώς δεν μιλάμε για «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, το Outlander άλλωστε είναι SUV. Το σύστημα τετρακίνησης όμως, μπορεί μεν να βασίζεται στην παροχή κίνησης στους πίσω τροχούς από έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, είναι όμως αρκετά εξελιγμένο και προσφέρει και λειτουργία "Snow" για οδήγηση σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες, όπως το χιόνι, αλλά και λειτουργία «κλειδώματος» ανάμεσα στους δύο άξονες για οδήγηση σε πολύ ανώμαλο έδαφος. Τέλος τα φρένα αποδεικνύονται επαρκή και η άνεση ικανοποιητική για SUV, αλλά φυσικά όχι σαν αυτή που προσφέρουν τα πιο χαμηλά αυτοκίνητα, σεντάν και χάτσμπακ, αφού οι αναρτήσεις είναι αναπόφευκτα πιο σφιχτές όπως σε όλα τα SUV.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Ποιότητα
- Προσαρμοστικότητα υβριδικού συστήματος
- Οικονομία
- Ευκολία οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση
KATA
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητο, προβλέψιμο και με δυνατότητες και για κίνηση εκτός δρόμου, μπορεί να είναι και πολύ οικονομικό
Συμπέρασμα
Προφανώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που λόγω της τιμής του απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό. Έχουμε όμως τονίσει και άλλες φορές το γεγονός ότι τα κάπως πιο ακριβά αυτοκίνητα προσφέρονται περισσότερο για την εφαρμογή και την εξέλιξη προηγμένων υβριδικών συστημάτων, αφού η σχετική αύξηση της τιμής τους είναι ποσοστιαία χαμηλότερη. Ταυτόχρονα, επειδή τα μεγάλα και δυνατά αυτοκίνητα έχουν υψηλότερη κατανάλωση, η οικονομία που προσφέρουν τα φορτιζόμενα υβριδικά συστήματα είναι ακόμα σημαντικότερη, επιτρέποντας έτσι και κάπως ταχύτερη απόσβεση της υψηλότερης τιμής. Συνολικά το Outlander PHEV είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ευρύχωρο, ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο, με δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση, αλλά και για καθημερινή χρήση ακόμα και στις αστικές συνθήκες, όπου η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για λίγες δεκάδες χιλιόμετρα περιορίζει θεαματικά το κόστος χρήσης, πολύ κάτω και από αυτό ενός ντίζελ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mitsubishi-motors.gr/


  UP