ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Roc - 1.6 TDI

Για λόγους οικονομίας         ..:: Σαββάτο, 14 Μαρτίου 2020 ::..

Το T-Roc είναι ένα πολύ ιδιαίτερο crossover στη γκάμα της Volkswagen, διαθέτει πιο δυναμικό χαρακτήρα τόσο από το μεγαλύτερο Tiguan όσο και από το μικρότερο T-Cross κι εδώ δοκιμάζουμε την έκδοση ντίζελ (TDI), η οποία προσφέρει επιπλέον και οικονομία στη χρήση

Το T-Roc με τον 1.6 TDI πετρελαιοκινητήρα των 116 ίππων μετατρέπεται σε ένα άκρως οικονομικό crossover το οποίο θα ικανοποιήσει όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση. Εξωτερικά, στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζουν τόσο η μάσκα όσο και τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα όπως και το λογότυπο της μάρκας, αποτελούν τα κυρίαρχα σημεία. Το T-Roc αρέσει αρκετά στο κοινό, αυτό τουλάχιστον έχει αποδείξει η εμπορική του επιτυχία στην εγχώρια αγορά.

Εσωτερικό
Το T-Roc θα προσελκύσει όσους επιθυμούν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό SUV με καλούς χώρους. Οι επιβάτες του μπορούν να ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα χωρίς να νιώσουν στριμωγμένοι ή να κουραστούν ακόμα και σε μακρινό ταξίδι. Αντίστοιχα τις ανάγκες τους καλύπτει και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος προσφέρει 415 λίτρα, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα και ρεζέρβα ανάγκης στον στάνταρ εξοπλισμό. Οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ θετική εικόνα, όπως αρμόζει σε ένα όχημα με «εκδρομικό» χαρακτήρα. Η πολύ καλή εργονομία και η σωστή θέση οδήγησης σε κάνουν να νιώσεις αμέσως οικεία στην καμπίνα του. Προσεγμένη είναι η ποιότητα συναρμολόγησης, τα σκληρά πλαστικά όμως σε όλο το ταμπλό, θολώνουν κάπως τις εντυπώσεις. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display, συνθέτει ένα προηγμένο, ψηφιακό και διαδραστικό cockpit, αλλά διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η βασική έκδοση του T-Roc 1.6 TDI προσφέρεται στα 21.890 ευρώ και διαθέτει καλό εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5" και Bluetooth, ζάντες αλουμινίου 16", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κτλ. Ως έλλειψη (που πιθανόν οφείλεται και στο παράλογο σύστημα υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης, που υποχρεώνει τις εταιρείες σε διάφορες... ακροβασίες για ν' αποφύγουν τα «σκαλοπάτια» της αύξησης της φορολογίας) θα αναφέρουμε την απουσία χειριστηρίων στο τιμόνι.
Το εσωτερικό είναι καλαίσθητο, λειτουργικό και πρακτικό, τα σκληρά πλαστικά όμως χαλάνε κάπως την καλή εικόνα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων αποδίδει 116 ίππους και ροπή 25,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του T-Roc και, κυρίως, οικονομικά, καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Στις πολύ χαμηλές στροφές, το μοτέρ δείχνει αναμενόμενα ράθυμο. Όμως αργότερα ξυπνάει, οπότε στην πράξη δεν χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στο εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται (η 6η σχέση είναι overdrive στοχεύοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου). Πάντως, οι μέτριες επιδόσεις, κυρίως αυτές εν κινήσει, καθώς και ο τραχύς θόρυβος που παράγει το ντίζελ κινητήριο σύνολο, αποτελούν τους κυριότερους ανασταλτικούς παράγοντες στην επιλογή της έκδοσης TDI σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα σύνολα της μάρκας.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του T-Roc είναι αυτή που περιμένεις από ένα καλό μικρομεσαίο υπερυψωμένο "SUV", ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό. Παρότι τα 90 επιπλέον κιλά του πετρελαιοκινητήρα βαραίνουν περαιτέρω τον εμπρός άξονα, συγκριτικά με την βενζινοκίνητη έκδοση του ενός λίτρου, σε επίπεδο αποτελέσματος δεν διαφοροποιείται από την τελευταία. Δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο που θα σε εμπνεύσει για το κάτι παραπάνω, αλλά από την άλλη δεν θα σε προβληματίσει και δεν θα σε αιφνιδιάσει ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς. Χωρίς «επικοινωνιακό» τιμόνι, αλλά με καλό κράτημα, ελαφρά αυξημένες αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και απουσία απότομων αντιδράσεων, οδηγείται εύκολα και ευχάριστα, διαθέτει καλά φρένα που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και προσφέρει ικανοποιητική άνεση ακόμη και σε κακοστρωμένους δρόμους. Στο T-Roc έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση, χωρίς ωστόσο αυτό να γίνεται υπερβολικά μαλακό ή ασταθές. Στον αυτοκινητόδρομο το T-Roc κινείται με απίστευτη οικονομία στο όρια του ΚΟΚ, ενώ η απόκριση στην πίεση του γκαζιού κρίνεται ικανοποιητική. Το SUV της VW παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
YΠEP
- Κατανάλωση
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Εργονομία-λειτουργικότητα
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Χροιά ήχου πετρελαιοκινητήρα
Στο δρόμο προσφέρει την ουδετερότητα και την αποτελεσματικότητα που διακρίνει τα μικρομεσαία VW
Συμπέρασμα
Το T-Roc 1.6 TDI αποτελεί καλή επιλογή για όσους συνειδητοποιημένους επιθυμούν ένα μικρομεσαίο SUV με ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά κυρίως χαμηλό κόστος χρήσης. Αν οι τελευταίοι πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο, τότε θα τους αποζημιώσει, παρά τη μάλλον τσιμπημένη τιμή του. Δεν ποντάρει τόσο στο συναίσθημα, όσο στη ψυχρή λογική που θέλει το έμβλημά του να διατηρεί ψηλά την αξία του διαχρονικά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP