ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes CLA - 200

Το γλυκό έδεσε!         ..:: Σαββάτο, 07 Μαρτίου 2020 ::..

Η έκδοση με τον εξαιρετικό βενζινοκινητήρα 1.3, που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν αυτός είναι πραγματικά ο κυβισμός του, προβάλλει ακόμα καλύτερα τη σπορτίφ εικόνα του πανέμορφου μικρομεσαίου κουπέ της Mercedes, προσφέροντας και τη δύναμη που εξασφαλίζει τις ανάλογες επιδόσεις και αξιοποιεί στο έπακρο τις αρετές του πολύ καλά στημένου πλαισίου

Τα αυτοκίνητα με αμάξωμα κουπέ σίγουρα συνδέονται στο μυαλό των περισσότερων μ' έναν περισσότερο σπορ χαρακτήρα σε σχέση με τα σεντάν. Οπότε... καλή και άγια η νέα CLA 180d που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ποιοτική, εξαιρετικά ευχάριστη στην οδήγηση, με αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και πολύ οικονομική, αλλά αρκετοί από τους υποψηφίους αγοραστές του μοντέλου θα έχουν στο μυαλό τους κάτι αρκετά πιο γρήγορο. Και η Mercedes αυτό τους προσφέρει, όχι με κάποια εξωτική έκδοση με μεγάλο κινητήρα που θα αύξανε σημαντικά τη φορολογική επιβάρυνση (φυσικά υπάρχουν και τέτοιες στη γκάμα του μοντέλου!), αλλά μ' ένα μικρό αλλά... θαυματουργό νέο βενζινοκινητήρα, που συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου (δύναμη και επιδόσεις με χαμηλό τεκμήριο). Αυτονόητη, λοιπόν, το ενδιαφέρον μας για τη δοκιμή του.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο της προσπάθειας των σχεδιαστών του αυτοκινήτου ήταν η βελτίωση των εσωτερικών χώρων, που στο προηγούμενο μοντέλο ήταν κάπως οριακοί. Έτσι παρά την αύξηση του μήκους και του πλάτους του αυτοκινήτου, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μειώθηκε κατά 10 λίτρα, στα 460 συνολικά. Χωρητικότητα ούτως ή άλλως πολύ καλή για την κατηγορία του, που καλύπτει πολύ καλά τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς για 4 άτομα, χωρίς πάντως και πάλι να είναι και από τους μεγαλύτερους της μικρομεσαίας κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια πίσω. Η αλήθεια είναι πάντως, ότι στα «κουπέ» αυτοκίνητα οι πίσω χώροι ποτέ δεν είναι από τα ισχυρά τους σημεία και μόνο στις μεγάλες κατηγορίες μπορεί να υπάρξει πραγματική άνεση. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετοί και η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ υψηλή, όπως πάντα στις Mercedes.

Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε, όπως και στην A-Class, στο ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Θα παρατηρήσουμε μόνο για ακόμα μια φορά, ότι είναι περίεργο που η Mercedes δεν έχει ακόμα καταφέρει στα ελληνικά το σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, χρησιμοποιεί μάλιστα και την μπροστινή κάμερα για να σου δείξει προς τα πού ακριβώς πρέπει να κατευθυνθείς όταν πλησιάζεις σε διασταυρώσεις, κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 35.500 ευρώ (συν 1.636,80 για το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επισημαίνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το χαρακτηριστικό "hi tech" ταμπλό με τη διπλή οθόνη, που συναντάμε σε όλες τις παραλλαγές της A-Class, δίνει κι εδώ το παρών
Κινητήρας-κιβώτιο
Καινούργιος, αλλά όχι άγνωστος είναι για μας ο νέος βενζινοκινητήρας 1.3 με τους 163 ίππους, καρπός της συνεργασίας της Mercedes με την Renault, αφού τον έχουμε ήδη δοκιμάσει στην καινούργια A Class, πάνω στην οποία άλλωστε βασίζεται και η νέα CLA. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, πολύ εύστροφο και πολύ δυνατό, με άφθονη ροπή, ο οποίος πραγματικά δίνει την αίσθηση πολύ μεγαλύτερου και ισχυρότερου συνόλου από τα 1.332 κυβικά του (κάτι που αποδεικνύει βεβαίως και πόσο πίσω έχουν μείνει οι γραφειοκράτες και οι πολιτικάντηδες στην Ελλάδα, που εξακολουθούν ακόμα να κρίνουν τα αυτοκίνητα με βάση τη χωρητικότητα των κινητήρων). Αυτονόητο είναι, λοιπόν, ότι προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και σε 8,2'' με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη που δοκιμάσαμε εμείς) οι οποίες, πέρα από την ενεργητική ασφάλεια που εξασφαλίζουν στα προσπεράσματα, θα ικανοποιήσουν και τον απαιτητικό οδηγό όταν θελήσει να... ανεβάσει τους ρυθμούς!

Η συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι πολύ καλή, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Θα αναφέρουμε επίσης για τον κινητήρα ότι με μερικό φορτίο μεταξύ 1.250 και 3.800 στροφών υπάρχει απενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου, με κλείσιμο των βαλβίδων τους, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Όπως είχαμε αναφέρει και στην σχετική δοκιμή της A 200, η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, όπως με όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο. Μπορεί για παράδειγμα με φυσιολογική οδήγηση στην πόλη να συγκρατηθεί στα 9-9,5 λίτρα/100 χλμ., άλλα αν παρασύρεται κανείς και πατάει τέρμα γκάζι στα φανάρια, είναι εύκολο να φτάσει και τα 11-12! Αντίστοιχα στον ανοιχτό δρόμο μπορεί κανείς να περιοριστεί κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. και να ανέβει... όσο θέλει αν δεν λυπάται το γκάζι!

Οδηγώντας
Ήδη από την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου η Mercedes είχε αποδείξει ότι έχει πλέον πολύ καλή τεχνογνωσία στην μπροστινή κίνηση. Το χαμηλωμένο πλαίσιο σε σχέση με την πιο «οικογενειακή» A-Class δεν επιτρέπει την ίδια θεαματική βελτίωση στην άνεση, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο, που έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να γίνεται κουραστικό. Έχει όμως πιο «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με τις μεγαλύτερες Mercedes, αλλά και με την A-Class . Από εκεί και πέρα το κράτημά του είναι πραγματικά πολύ καλό, η συμπεριφορά του εντελώς ουδέτερη και αρκετά ακριβής και δεν έχει την τάση ούτε για υπερβολική υποστροφή ούτε για φαινόμενα υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση αλλά όχι σπουδαία επαναφορά (είναι πάντως καλύτερη από αυτήν των μεγαλύτερων Mercedes με την πίσω κίνηση, γι' αυτό και -σε αντίθεση με εκείνες- δεν θα αναφέρουμε «μέτρια επαναφορά του τιμονιού» στα «κατά» του αυτοκινήτου!) και τα φρένα είναι εξαιρετικά.
">
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Λιγότερο καλή άνεση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες Mercedes και την A-Class
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο δυνατός βενζινοκινητήρας αξιοποιεί στο έπακρο το εξαιρετικό πλαίσιο και σε κάνει να αναρωτιέσαι αν πράγματι είναι μόλις 1.3!
Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση της CLA πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στο χαρακτήρα της σε σύγκριση με τη ντίζελ, που ούτως ή άλλως μας άρεσε, δεδομένου ότι προβάλλει ακόμα καλύτερα τη «σπορτίφ» πλευρά της, χάρη στο δυνατό κινητήρα της και τις επιδόσεις που αυτός προσφέρει. Κάτι που επιτρέπει άλλωστε την ακόμα καλύτερη αξιοποίηση της εξαιρετικής οδικής συμπεριφοράς της. Θα επαναλάβουμε φυσικά ότι βασικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι το στιλ του, που πραγματικά ξεχωρίζει και τραβάει τα βλέμματα, ενώ η ποιότητα, η ασφάλεια και η σύγχρονη τεχνολογία είναι δεδομένα, όπως σε κάθε σύγχρονη Mercedes και σε κάθε έκδοση της CLA.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP