ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Golf

Αποστολή στην Ήπειρο         ..:: Σαββάτο, 07 Μαρτίου 2020 ::..
Με την έναρξη της διάθεσης της νέας γενιάς του VW Golf η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση στην Ήπειρο να την παρουσίαση του διαχρονικού μπεστ σέλερ της μάρκας στους έλληνες δημοσιογράφους, δίνοντάς μας την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Αθήνα μέχρι το Μέτσοβο και τα Ιωάννινα. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 21.800 ευρώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 των 130 ίππων με την οποίο ξεκινάει η διάθεσή του στην ελληνική αγορά (το χιλιάρι θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία την άνοιξη), με ένα πλούσιο «βασικό» επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο συμπεριλαμβάνει, εκτός από τις συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες, συστήματα όπως αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8,5'', δύο θύρες USB, Βluetooth, ασύρματη επικοινωνία με Apple CarPlay και χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολείς τεχνολογίας LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα επικοινωνίας Car2X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας) κλπ., όπως επίσης και υπηρεσίες online "We". Η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα TSI θα ξεκινάει από 20.500 ευρώ, ενώ το ντίζελ (2λιτρο) ξεκινάει από 26.750 ευρώ.


Βασικό στοιχείο της παρουσίασης της 8ης γενιάς του Golf, και από την ελληνική αντιπροσωπεία, και από το κάθε είδους ενημερωτικό υλικό που προέρχεται από το εργοστάσιο, είναι η ολοκληρωτική προσαρμογή του νέου μοντέλου στην ψηφιακή εποχή, με τα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα να αποτελούν το «οπλοστάσιο» στο οποίο βασίζονται όλες σχεδόν οι λειτουργίες στο αυτοκινήτου. Άλλωστε για το νέο μοντέλο δεν υπήρχε λόγος εξέλιξης μιας νέας πλατφόρμας, αφού βασίζεται, όπως και το προηγούμενο, στην πιο πρόσφατη έκδοση της πολύ σύγχρονης τεχνολογικά μεταβλητής πλατφόρμας MQB, πάνω στην οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί 3,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα της VW. Το νέο Golf έχει μήκος 4,284 μ. και μεταξόνιο 2.636 χιλιοστών κι έχει βελτιωμένη αεροδυναμική, με συντελεστή Cx 0,275. Οι χώροι του είναι επαρκείς για την οικογενειακή χρήση για την οποία προορίζεται, όπως και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων. Αν όμως το εξωτερικό στιλ αποτελεί απλώς μια εξέλιξη των προηγούμενων γενιών του Golf, στο ποιοτικό εσωτερικό υπάρχει μια πραγματική επανάσταση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, διακόπτες και επιφάνειες αφής, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών, σύστημα πολυμέσων, φωνητικό έλεγχο, online υπηρεσίες κλπ., ενώ το νέο Golf είναι το πρώτο VW με την τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση έως 800 μέτρων, συνυπολογίζοντας τις πληροφορίες από την οδική σήμανση και προειδοποιώντας τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για επικίνδυνες καταστάσεις. Επίσης το αυτοκίνητο προσφέρει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, με δυνατότητα ρύθμισης μεταξύ άλλων της διάταξης των ενδείξεων του πίνακα οργάνων ή ακόμα και του χρώματος του εσωτερικού φωτισμού!

Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, ότι πολλές από τις τεχνολογίες που διατίθενται στο αυτοκίνητο και βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο software, μπορούν να αναβαθμιστούν και εκ των υστέρων με την αναβάθμιση του λογισμικού ή ακόμα και να ενεργοποιηθούν αναδρομικά (με upgrade των υπηρεσιών We). Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο θα διατίθεται αρχικά με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 130 ίππους ή 150 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η έκδοση των 150 ίππων προσφέρεται και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με γεννήτρια/μίζα και μπαταρία λιθίου (eTSI), σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Διαθέσιμος θα είναι και ο 2λιτρος ντίζελ TDI με 150 ίππους και αυτόματο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Σύντομα αναμένεται επίσης και η έκδοση με τον 3κύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 110 ίππους. Αργότερα θα προστεθούν στη γκάμα και άλλες εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και δύο φορτιζόμενες υβριδικές, όπως και οι γνωστές εκδόσεις επιδόσεων GTI και GTD. Και φυσικά διαθέσιμη είναι μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, που προσφέρουν και τη δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης. Όπως και πριν, υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα πίσω ανάρτησης, ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα, μία με ημιάκαμπτο άξονα για τις εκδόσεις έως 150 ίππων και μία με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για τις ισχυρότερες.
Τα αυτοκίνητα που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ήταν με τον κινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων, στην ήπια υβριδική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και στην απλή έκδοση με το χειροκίνητο εξάρι. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών ήταν πολύ καλή στο προηγούμενο μοντέλο και είναι ακόμα καλύτερη στο καινούργιο, ενώ το βασικό στοιχείο της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Όπως και πριν, το Golf είναι στημένο περισσότερο με μία λογική «ποιοτικής μετακίνησης», με πολύ καλή άνεση, αποτελεσματική ηχομόνωση και ξεκούραστη και εύκολη οδήγηση, παρά με μια προσπάθεια να προβληθεί οποιοσδήποτε σπορτίφ χαρακτήρας. Η ασφάλεια είναι δεδομένη, η προβλέψιμη συμπεριφορά και η απουσία απότομων αντιδράσεων επίσης, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ ξεκούραστο και οι μετακινήσεις στα ορεινά κομμάτια ασφαλείς, ακόμα κι όταν χρειαστεί να προσπεράσεις, οπότε ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη για να το κάνεις με την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια (η εταιρεία αναφέρει και για τις δύο εκδόσεις επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,5''). Το αυτόματο κιβώτιο DSG αποδείχθηκε για μια ακόμα φορά πολύ καλό, γρήγορο και με πολύ ομαλές αλλαγές, ενώ το χειροκίνητο εξάρι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση. Τέλος η κατανάλωση και στις δύο περιπτώσεις (Αθήνα-Μέτσοβο-Ιωάννινα με το eTSI, Ιωάννινα-Αθήνα με το TSI), είχε την ίδια μέση τιμή, 7,1 λίτρα/100 χλμ., με το αυτόματο υβριδικό να πιέζεται περισσότερο στην ορεινή διαδρομή, που δεν υπήρχε για το «απλό» TSI με το χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο όμως πιέστηκε περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP