ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda CX-30 - 1.8 D ΑΤ

Σε ανοδική τροχιά         ..:: Σαββάτο, 22 Φεβρουαρίου 2020 ::..

Το νέο μικρομεσαίο SUV της Mazda, επιβεβαιώνει με την εξαιρετική ποιότητα και τον εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό του τον "premium" προσανατολισμό της εταιρείας, διατηρώντας τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων της στο δρόμο, με ένα συνδυασμό υψηλής ποιότητας κύλισης και πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς

Συνηθισμένο είναι πλέον το φαινόμενο να παρουσιάζουν οι περισσότεροι κατασκευαστές αρκετά μοντέλα SUV/crossover ανάμεσα στην μικρή και τη μεσαία κατηγορία, σε μια προσπάθεια να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες για μια ραγδαία αναπτυσσόμενη ζήτηση. Έτσι και η Mazda, αφού δημιούργησε πρώτα τα CX-3 και CX-5, προσέθεσε τώρα ανάμεσά τους το CX-30. Ένα μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,395 μ. και ξεχωριστό στιλ, που βασίζεται στο δάπεδο του Mazda 3 και θα λέγαμε ότι ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα από πλευράς συνδυασμού εξωτερικών διαστάσεων και χώρων, για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου με την ευελιξία που απαιτείται στους στενούς δρόμους του επαρχιακού δικτύου και στην κίνηση της Αθήνας.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αμέσως εμφανής η προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να κινηθεί στον χώρο των premium κατασκευαστών, με μία ποιότητα κατασκευής και υλικών υπεράνω κριτικής και σαφώς πάνω από το μέσο όρο. Ταυτόχρονα, ο εντυπωσιακά πλούσιος εξοπλισμός και το τεχνολογικά σύγχρονο ταμπλό ενισχύουν αυτήν την εικόνα, συμβάλλοντας επιπλέον και στη δημιουργία ενός ευχάριστου και άνετου περιβάλλοντος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η συνολική εργονομία σωστή και οι χώροι για μικροπράγματα επαρκείς. Επαρκείς επίσης, αν και όχι κορυφαίοι, είναι και οι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες, αλλά ένας πέμπτος στη μέση πίσω δεν θα μεταφερθεί άνετα, λόγου του ογκώδους κεντρικού «τούνελ» (που απαιτείται για το σύστημα μετάδοσης των τετρακίνητων εκδόσεων). Αρκετά καλός, χωρίς να είναι κορυφαίος, είναι και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων, που καλύπτει πάντως άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Στην αυτόματη έκδοση μάλιστα, που διατίθεται στάνταρ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει και η ηλεκτρική πίσω πόρτα, που διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη φόρτωση.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.085 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας και διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενος καθρέφτες, head up display, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, συναγερμό, αυτόματα φώτα (τεχνολογίας LED) και καθαριστήρες, αυτόματους προσαρμοζόμενους προβολείς, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το αυτόματο ξεκινάει από 35.823 ευρώ (περνώντας στην επόμενη κλίμακα φορολόγησης στο παράλογο ελληνικό σύστημα) με στάνταρ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό και εξωτερικούς καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες με σύστημα αποπαγοποίησης και ζάντες μεγαλύτερης διάστασης). Θα επισημάνουμε μονό την έλλειψη ρεζέρβας.
Λειτουργικό, σύγχρονο τεχνολογικά και πολύ ποιοτικό, το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του CX-30 κινείται από τον κινητήρα Skyactiv 1.8 με τους 116 ίππους, που αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, όπως διαπιστώσαμε στη μετακίνησή μας στο Πήλιο κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι εύστροφος για ντίζελ και με αρκετή ροπή (μέγιστη τιμή 27,5 kgm διαθέσιμη σταθερά από 1.600 ως 2.600 στροφές), προσφέροντας τελικά στο αυτοκίνητο αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'' με χειροκίνητο κιβώτιο, 12,6'' με αυτόματο) και εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και πραγματοποιεί ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές, που σχεδόν δεν γίνονται καν αισθητές στον οδηγό. Η κατανάλωση δεν είναι μεν υψηλή όταν δεν πιέζεις το αυτοκίνητο, δεν είναι όμως κι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας (λόγω και του αυτόματου κιβωτίου). Στην πόλη εύκολα ξεπερνάει τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ η συνολική μετακίνησή μας από την Αθήνα στο Πήλιο έγινε με μέση τιμή 6,9 λίτρα/100 χλμ., με μέγιστες ταχύτητες γύρω από στο νόμιμο όριο των 130 χλμ./ώρα (υπενθυμίζουμε ότι όλα τα SUV έχουν λιγότερό καλή αεροδυναμική από τα πιο χαμηλά αμαξώματα, κάτι που αυξάνει αρκετά την κατανάλωση όταν οι ταχύτητες ξεπερνούν αυτά τα όρια).

Οδηγώντας
Κλασικό SUV, το αυτοκίνητο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όχι όμως στα επίπεδα των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου (17,5 εκ.), κάτι που προσδιορίζει και τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία είναι πολύ καλή, με υψηλή ποιότητα κύλισης, καλό κράτημα, περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και απουσία φαινομένων μεταφοράς βάρους που να δημιουργούν απότομες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς να ξεχωρίζουν σε αίσθηση. Το προσαρμοζόμενο cruise control είναι λίγο περισσότερο «επεμβατικό» απ' ότι θα θέλαμε, σίγουρα όμως εξασφαλίζει ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι και συγκρατεί την κατανάλωση. Θα επισημάνουμε επίσης ότι στο δρόμο αναδεικνύεται ο ποιοτικός χαρακτήρας και η γεροδεμένη κατασκευή του αυτοκινήτου, που κινείται «σαν ένα κομμάτι» ακόμα και σε ανώμαλο οδόστρωμα, χωρίς τριγμούς και θορύβους. Όσο για την άνεση, είναι ικανοποιητική για την κατηγορία, χωρίς βεβαίως να είναι και «γαλλική».
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κατασκευής και υλικών
- Premium εικόνα εσωτερικού
- Εργονομία
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται στο δρόμο από πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αντίστοιχου επιπέδου οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το τελευταίο απόκτημα της Mazda, πέρα απ' ότι ενισχύει τη θέση της σε μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, αποτελεί και μία σαφή επιβεβαίωση της "premium" εικόνας της εταιρείας, αλλά της διατήρησης των παραδοσιακών αρετών των αυτοκινήτων της στο δρόμο, όπου ήταν από παλιά τα πιο «ευρωπαϊκά» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Το CX-30 είναι συνολικά ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, λειτουργικό, άνετο και ασφαλές, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, εξαιρετικά ποιοτικό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο. Απλώς η αυξημένη τιμή του, ιδιαίτερα στην αυτόματη έκδοση, περιορίζει αναπόφευκτα το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mazda.gr


  UP