ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Puma

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2020 ::..
Με αφορμή το λανσάρισμα του νέου μικρού "crossover" της Ford στην ελληνική αγορά, η Ford Motor Ελλάς οργάνωσε στην Αττική μια εκδήλωση για την παρουσίαση του Puma στους δημοσιογράφους, με κέντρο το Αστεροσκοπείο Πεντέλης και δυνατότητα οδήγησης των δύο εκδόσεων που διατίθενται στην Ελλάδα. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από 20.097 ευρώ (ήπια υβριδική έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 125 ίππων) με στάνταρ απευθείας το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλωμένοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.


Δύο σημαντικές εξελίξεις επηρεάζουν τις σημερινές τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και όλοι οι κατασκευαστές εστιάζουν το πρόγραμμα των νέων μοντέλων τους γύρω από αυτές. Η πρώτη είναι η ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας των μικρών crossover και SUV και η δεύτερη είναι η βαθμιαία στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Αναβιώνοντας το όνομα Puma σε ένα νέο μοντέλο με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό από το ομώνυμο μικρό κουπέ του παρελθόντος, η Ford προσαρμόζεται και στις δύο. Αφενός το νέο Puma είναι ένα μικρό υπερυψωμένο crossover, που προσπαθεί να συνδυάσει την κομψότητα του κουπέ σχήματος με την πρακτικότητα των SUV. Αφετέρου το αυτοκίνητο λανσάρεται σε δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Έτσι η Ford κάνει ακόμα πιο αισθητή την παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, έχοντας σ' αυτήν τρία διαφορετικά μοντέλα, με τα οποία προσπαθεί να καλύψει την ευρύτερη δυνατή γκάμα προτιμήσεων. Το Fiesta Active είναι ένα απλό crossover, για όσους επιθυμούν μόνο την υπερυψωμένη θέση οδήγησης σε ένα συμβατικό αμάξωμα, το Ecosport είναι ένα SUV πιο κοντά στην λογική των εκτός δρόμου, με αμάξωμα αντίστοιχου σχήματος, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ύπαρξη στη γκάμα του και τετρακίνητης έκδοσης και το Puma τοποθετείται ανάμεσά τους, αφού δεν είναι τετρακίνητο, αλλά είναι πιο ψηλό από το Fiesta και με αμάξωμα που προσπαθεί να συνδυάσει την κομψότητα με την πρακτικότητα. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι σημαντική συμβολή στη δημιουργία του Puma είχε ένας ακόμα Έλληνας από αυτούς που διαπρέπουν στο εξωτερικό, ο Γιώργος Σαριδάκης, διευθυντής εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης στη Ford Ευρώπης.

Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,186 μ. και μεταξόνιο 2.588 χιλιοστών (95 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του Fiesta), προσφέροντας καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, όπως περιμένει κανείς από όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που χρησιμοποιούνται πλέον ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα. Σ' αυτό συντελεί ακόμα περισσότερο ο μεγάλος χώρος αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα, προσφέροντας ταυτόχρονα αρκετή ευελιξία στη διαμόρφωσή του με προσαρμογή του δαπέδου του. Η πρακτικότητα μάλιστα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από το γεγονός ότι θα προσφέρεται προαιρετικά και με ηλεκτρική πίσω πόρτα, που ανοίγει με την κίνηση του ποδιού. Χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου, που η Ford έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία, είναι επίσης η εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ που μειώνουν το εσωτερικό πλάτος. Τέλος, στο δάπεδο του χώρου αποσκευών (όπου δεν υπάρχει στάνταρ ρεζέρβα) υπάρχει ένα ειδικό «βαθούλωμα» χωρητικότητας 80 λίτρων για τοποθέτηση αντικειμένων, το MegaBox, με αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης, που μπορεί επομένως να μεταφέρει ακόμα και η υγρά αντικείμενα.
Το σύγχρονο εσωτερικό διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία -ψηφιακά όργανα, οθόνη, θύρες USB κλπ.- που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, χαρακτηρίζεται δε από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών. Διαθέσιμη είναι μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου γίνεται με τον γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια, που υποβοηθεί τον βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα και στην επιτάχυνση, προσφέροντας στιγμιαία πρόσθετη ροπή και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει 6 ταχύτητες, ενώ από τον Μάιο το αυτοκίνητο θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, με πέντε διαφορετικά προφίλ, Eco, Normal, Sport,, Slipery και Trail.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Puma και με τις δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος του χιλιάρη κινητήρα σε διαδρομές πάνω και γύρω από την Πεντέλη. Ο συνδυασμός του κινητήρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικός, προσφέροντας από τη μία ελαστικότητα στον κινητήρα, χάρη στην πρόσθετη ροπή που προσφέρει στιγμιαία ο ηλεκτροκινητήρας, κι από την άλλη χαμηλή κατανάλωση, που ακόμα και με την έκδοση των 155 ίππων περιορίστηκε στη διαδρομή μας μόλις στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Τιμή σίγουρα πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο με αυτήν την ισχύ και αυτές τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9'', ή σε 9,8'' για την έκδοση των 125 ίππων). Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι... Ford, με πολύ σταθερό πάτημα, πολύ καλή κατευθυντικότητα, ακριβές και «υπάκουο» τιμόνι και έλλειψη οποιασδήποτε απρόβλεπτης ή απότομης αντίδρασης. Το κιβώτιο είναι εύχρηστο και τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η αίσθησή μας ήταν πως ο κινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο στην έκδοση των 155 ίππων, αλλά και γενικότερα ακούγεται λίγο περισσότερο στο Puma σε σύγκριση με το Fiesta, χωρίς πάντως ο ήχος του να φτάνει σε επίπεδα που να γίνεται κουραστικός. Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα για μια πλήρη δοκιμή και θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP