ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Tarraco - 1.5 TSI

Μεταφέρει όλο το νοικοκυριό!         ..:: Σαββάτο, 15 Φεβρουαρίου 2020 ::..

Το μεγαλύτερο SUV της Seat είναι ιδανικό για οικογένειες με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες, προσφέροντας τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, είναι λειτουργικό και αρκετά προσεγμένο ποιοτικά, έχει πλούσιο εξοπλισμό κι ένα βενζινοκινητήρα που ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούν οι μεγάλες μεταφορικές ανάγκες

Με δεδομένη τη μαζική στροφή του κοινού τα τελευταία χρόνια προς τα κάθε είδους "SUV" και "crossover", στο γκρουπ VW έχουν βαλθεί να καλύψουν με τις 4 μάρκες τους (χωρίς να υπολογίσουμε Bentley και Lamborghini!) κάθε... τρύπα της αγοράς, με κάθε πιθανό μέγεθος και διαρρύθμισή αμαξώματος, ισχύ κινητήρα, σύστημα μετάδοσης κλπ. Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της Seat είναι στο επάνω μέρος της, με ένα SUV μήκους 4,735 μ. με μεταξόνιο 2.790 χιλιοστών, το Tarraco, το οποίο είναι αρκετά μεγάλο για να προσφέρεται με 5 ή 7 θέσεις. Η συγκεκριμένη δοκιμή μας αφορά τη βενζινοκίνητη προσθιοκίνητη έκδοσή του.

Εσωτερικό
Ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο είναι αναπόφευκτο να προσφέρει πολύ καλούς χώρους, αυτός είναι άλλωστε και ο προορισμός του, καθώς αποτελεί το κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο της μάρκας. Και είναι δεδομένο πως θα καλύψει τις ανάγκες και της πιο απαιτητικής οικογένειας, με τους πίσω επιβάτες να κάθονται ακόμα και... σταυροπόδι, ενώ προσφέρει κι ένα τεράστιο χώρο αποσκευών 760 λίτρων στην 5θέσια έκδοση, που αποτελεί κι ένα από τα βασικά ατού του αυτοκινήτου. Το προσεγμένο εσωτερικό δεν είναι μεν πολυτελές, είναι όμως αρκετά ποιοτικό και -κυρίως- λειτουργικό και εργονομικά σωστό. Η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι τα σκιάδια δεν είναι αρκετά μεγάλα σε σχέση με το -μεγάλο- μέγεθος του παρμπρίζ, με αποτέλεσμα όταν ο ήλιος είναι «κόντρα» και βρίσκεται αρκετά χαμηλά, να μην καλύπτουν επαρκώς τον οδηγό ακόμα και στην πιο κάθετη θέση τους, αν αυτός δεν είναι τουλάχιστον 1,80 μ. Η θέση οδήγησης είναι καλή και θα βολέψει εύκολα οποιονδήποτε οδηγό, ενώ οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα και το ρόλο του αυτοκινήτου.

Η τιμή του Tarraco 1.5 TSI ξεκινάει από 31.500 ευρώ με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 9 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, αυτόματα φώτα (τεχνολογίας LED) και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τεράστιους χώρους, σωστή εργονομία και προσεγμένη ποιότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός κινητήρας νέας γενιάς TSI του 1,5 λίτρου με τους 150 ίππους ταιριάζει πολύ καλά στον οικογενειακό χαρακτήρα του Tarraco, διαθέτοντας την ισχύ και τη ροπή για να κινήσει με άνεση και ασφάλεια το μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7'') με ένα σχετικά περιορισμένο κυβισμό, που περιορίζει τη φορολογική επιβάρυνση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα από πλευράς τεκμηρίων. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αξιοπρεπέστατες, εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα και οδήγηση χωρίς άγχος. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων δεν είναι κακό σε κλιμάκωση, περιέργως όμως (για τα δεδομένα του γκρουπ) έχει μέτρια αίσθηση στο κούμπωμα των ταχυτήτων, που σφίγγει περισσότερο απ' ότι θα περιμέναμε. Η κατανάλωση δεν σπάει ρεκόρ οικονομίας, αλλά θα λέγαμε ότι είναι μάλλον φυσιολογική για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου, με δεδομένο το ότι είναι βενζινοκίνητο. Έτσι, στις αστικές συνθήκες, που είναι και οι πιο απαιτητικές σε κατανάλωση, μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 9,5 λίτρα/100 χλμ., ίσως και λίγο πιο κάτω αν προσπαθήσει κανείς να είναι πολύ σχολαστικός με το πάτημα του γκαζιού. Στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να είναι αρκετά χαμηλότερη, ούτως ή άλλως όμως εξαρτάται σημαντικά από τη ταχύτητα του αυτοκινήτου, με δεδομένο το γεγονός ότι όλα τα "SUV" έχουν μέτρια αεροδυναμική σε σύγκριση με τα πιο χαμηλά, παραδοσιακά αμαξώματα.

Οδηγώντας
Στη Seat έχουν καταφέρει να προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους το «κάτι παραπάνω» σε οδική συμπεριφορά, ώστε να ικανοποιούν και τον απαιτητικό οδηγό. Και αυτό το καταφέρνουν ακόμα και μ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο σαν το Tarraco, που είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην οδήγηση και δεν δείχνει καθόλου τον όγκο του στον δρόμο. Προσφέροντας μια καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση, έχει ταυτόχρονα πολύ καλή οδική συμπεριφορά, είναι προβλέψιμο, προοδευτικό, χωρίς απότομες αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το ακριβές και με σωστή αίσθηση τιμόνι συμβάλλει στον καλό έλεγχο του αυτοκινήτου και ενισχύει την ακρίβεια της συμπεριφοράς του. Τα επαρκή φρένα συμπληρώνουν τη θετική εικόνα. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, σίγουρα όμως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση, που δεν προβληματίζει ούτε όταν αποφασίσει ο οδηγός να ακολουθήσει κάπως πιο γρήγορους ρυθμούς.
YΠEP
- Τεράστιοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
- Λειτουργικότητα-εργονομία
- Δυνατότητα 7 θέσεων
- Συνδυασμός άνεσης-οδικής συμπεριφοράς
- Τιμή
KATA
- Μέτρια αίσθηση κιβωτίου
- Τα σκιάδια έπρεπε να είναι μεγαλύτερα
Το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση και εύκολα ελεγχόμενο, χωρίς να δείχνει το μέγεθός του
Συμπέρασμα
Το Tarraco είναι κατεξοχήν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για οικογένειες με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες και σ' αυτόν τον ρόλο ανταποκρίνεται πολύ καλά, διαθέτοντας και τους χώρους για να ικανοποιήσει αυτές τις ανάγκες και την δύναμη για να ανταποκριθεί στο αυξημένο βάρος που αυτές συνεπάγονται όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Ταυτόχρονα είναι ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση, προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.seat.gr


  UP