ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Stonic - 1.0 T 120 HP

Γι' αυτούς που βαριούνται τα... κουτιά!         ..:: Σαββάτο, 08 Φεβρουαρίου 2020 ::..

Για εκείνους που βαριούνται αφόρητα τα B-SUV, τα θεωρούν ημίψηλα κουτιά που μοιάζουν με... περίπτερα εξωτερικά, πλημμυρισμένα από αδράνεια και νύστα στο δρόμο, η Kia έχει με το Stonic μία απάντηση που μπορεί να κλονίσει αυτή την πεποίθηση

Η κατηγορία B-crossover segment καλύπτει περισσότερο από το 7% της συνολικής αγοράς στην Ευρώπη, με προοπτική μάλιστα να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος. Από τότε που εμφανίστηκαν αυτά τα συμπαγή πεντάθυρα με μπόι, κίνηση στους δυο τροχούς και καλή εκμετάλλευση χώρων στην καμπίνα, οι κατασκευαστές έπεσαν με τα μούτρα στη συγκεκριμένη κατηγορία, βομβαρδίζοντας με ανάλογες προτάσεις την αγορά. Είτε πρόκειται για Ευρωπαίους, είτε για Ιάπωνες, είτε για Κορεάτες όπως στην περίπτωσή μας, η συνταγή διαθέτει ουσιαστικά παρόμοια συστατικά. Με μήκος 4,14 μέτρα, το Stonic προορίζεται να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός σε συνδυασμό με τη χαμηλή γραμμή οροφής πίσω, δίνουν μια δυναμική υπόσταση. Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προσθέτουν "look" περιπέτειας στο συνολικό ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα.

Εσωτερικό
Το Stonic προσφέρει γενναιόδωρους χώρους επιβατών, πρακτικότητα και χώρο αποσκευών 352 λίτρων. Στο φιλόξενο σαλόνι, το οποίο προάγει πεισματικά το δόγμα «όσο πιο λιτά τόσο καλύτερα», τα χειριστήρια και οι διακόπτες βρίσκονται στη σωστή απόσταση και η εργονομία είναι ιδανική. Από εκεί και πέρα, θετική εντύπωση προκαλεί ο «αέρας» στο διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, με την αρωγή ενός σχεδόν επίπεδου πατώματος. Σε μια διαφορετική ανάγνωση, ναι, θα ζήσεις με τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, που διακρίνεται πάντως για την προσεγμένη συναρμολόγησή του. Το Stonic ξεκινά από τα 16.690 ευρώ (με την προσφορά που ισχύει αυτήν την εποχή) περιλαμβάνοντας στον βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, καθρέφτες (θερμαινόμενους) και κλειδαριές, κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, συμβατότητα Apple Carplay και Android Auto, ράγες οροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας και συναγερμό.
Απέριττη σχεδίαση στο εσωτερικό, με λιτές γραμμές, πλούσιο εξοπλισμό αλλά και προσεγμένη συναρμογή (σκληρών) πλαστικών
Κινητήρας-κιβώτιο
Θέτοντας σε λειτουργία τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο του 1 λίτρου και των 120 ίππων και διανύοντας τα πρώτα μέτρα, διαπιστώνεις αμέσως την υπέρμετρη ζωντάνια και προθυμία να σπρώξει σβέλτα το αμάξωμα προς τα εμπρός. Το εξαιρετικό τράβηγμα που προσφέρει ο εύστροφος κινητήρας, συνοδεύεται βέβαια με μπόλικα ντεσιμπέλ στην καμπίνα. Όσο ανεβάζεις στροφές, τόσο καταλαβαίνεις τη μικρή χωρητικότητα του συνόλου, οπότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να εκμεταλλεύεσαι έξυπνα την ωφέλιμη περιοχή του, χωρίς μάλιστα να υποβιβάζεις αρκετά το δείκτη του στροφόμετρου. Καλό αποδείχθηκε στην πράξη και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση και το ικανοποιητικό κούμπωμα. Τέλος, η κατανάλωση ξεπέρασε ελάχιστα τα 8 λίτρα/100 χλμ., με σχετικά όμως βαρύ πόδι.

Οδηγώντας
Στο δρόμο οι εκπλήξεις συνεχίζονται, αφού όποιος περιμένει ένα πλαδαρό πράγμα με ψηλό κέντρο βάρους που προκαλεί χασμουρητό στον οδηγό, διαψεύδεται πλήρως. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, το τιμόνι είναι γρήγορο, ενώ το γεροδεμένο πλαίσιο αντιδρά άμεσα, χωρίς τις ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Tο σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, με μόλις 2,52 στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Το σύστημα υποβοήθησης ενσωματώνει ένα νέο μοτέρ που συμβάλλει στο κατάλληλο βάρος. Αλλά και το σημείο έδρασης της υποβοήθησης είναι μελετημένο ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο η αδράνεια του εμπρός άξονα στις στροφές. Η κύλιση είναι σχετικά ήσυχη, παρ' ότι δεν απουσιάζουν κάποιες μικρές ταλαντώσεις στις συνεχείς κακοτεχνίες των δρόμων. Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο αποδείχθηκε εξαιρετικά σταθερό, με πολύ καλή κατευθυντικότητα σε κάθε περίπτωση. Με άλλα λόγια ένα από τα πιο πρόθυμα B-SUV, έτοιμο να κερδίσει εκτός από τους υπόλοιπους επιβάτες λόγω χρηστικότητας και τον οδηγό που θέλει να αυξήσει ρυθμό.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
KATA
- Σκληρά πλαστικά
- Θόρυβος κινητήρα
Με μπόλικη όρεξη προκειμένου να σε κάνει να ασχοληθείς, μεταβάλλει άρδην τη «θολή» οδηγική εικόνα που έχεις από τα πάσης φύσεως μικρά crossover
Συμπέρασμα
Πρόσημο θετικό, λοιπόν, με πολλά πλεονεκτήματα (όπως οι χώροι, η σχεδίαση, ο ικανός κινητήρας και η ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά) να συνθέτουν -παρέα με τον πλούσιο εξοπλισμό και την εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 χιλιομέτρων- ένα πικάντικο παζλ.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP