ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda 2

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 ::..
Έξι μήνες μετά την επιστροφή της στην ελληνική αγορά η Mazda οργάνωσε στην περιοχή της Αττικής την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2, γεγονός που δείχνει τη σημασία που δίνει στη νέα πορεία που ξεκίνησε η μάρκα στη χώρα μας. Η εκδήλωση αυτή μάλιστα έγινε σε μία περίοδο ιδιαίτερα σημαντική, καθώς την ημέρα που ήταν προσκεκλημένοι οι έλληνες δημοσιογράφοι ήταν η επέτειος της συμπλήρωσης των 100 χρόνων της ιαπωνικής εταιρείας. Το ανανεωμένο σούπερ μίνι της θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Φεβρουάριο στη χώρα μας μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της μάρκας, που ήδη διαγράφει μια αρκετά καλή πορεία στην ελληνική αγορά, αν και είχε σ' αυτούς τους πρώτους έξι μήνες μόνο ένα σημείο πώλησης. Η κατάσταση αυτή ήδη αλλάζει και βαθμιαία δημιουργείται ένα δίκτυο στη Θεσσαλονίκη και άλλες ελληνικές πόλεις. Οι τιμές του νέου μοντέλου είναι ακόμα υπό διαπραγμάτευση με το εργοστάσιο και θα γίνουν γνωστές στις επόμενες μέρες, οπότε θα επανέλθουμε.


Η καθιέρωση ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων ως "premium" εξαρτάται βεβαίως από τη συνολική ποιότητα των μοντέλων του, εκεί όμως που φαίνεται πραγματικά κατά πόσο δικαιούνται αυτόν τον τίτλο 100%, είναι η ποιότητα που έχουν τα μικρά μοντέλα της γκάμας του, ιδιαίτερα όταν κατεβαίνει μέχρι την κατηγορία των σούπερ μίνι. Έχοντας λοιπόν οδηγήσει πρόσφατα, μετά την επιστροφή της στην ελληνική αγορά, κάποια μοντέλα της Mazda που μας είχαν εντυπωσιάσει με την ποιότητα τους, περιμέναμε μεγάλη περιέργεια την πρώτη μας επαφή με το ανανεωμένο σούπερ μίνι της, το Mazda 2, για να δούμε κατά πόσο αυτή η ποιότητα επεκτείνεται και στο πιο ανταγωνιστικό κάτω μέρος της γκάμας. Και η αλήθεια είναι πως η ιαπωνική εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα ποιοτικά στοιχεία κατά την ανανέωση του μικρού μοντέλου της και απέδειξε πως δικαίως διεκδικεί τον τίτλο του premium κατασκευαστή. Το αυτοκίνητο έχει φυσικά υποστεί τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος που γίνονται σε κάθε «φέις λιφτ», ενώ στοιχείο ποιοτικής αλλά και λειτουργικής αναβάθμισης είναι η επιλογή εμπρός φωτιστικών τεχνολογίας LED για όλη τη γκάμα (προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής προσαρμοζόμενων εμπρός φωτιστικών). Επιπλέον όμως προχώρησε και σε ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού με νέα υλικά, νέας σχεδίασης και πιο αναπαυτικά καθίσματα με καλύτερη στήριξη του σώματος, βελτίωση της ηχομόνωσης και αναβάθμιση του εξοπλισμού με την προσθήκη νέων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και ενίσχυση της συνδεσιμότητας.

Βελτιώσεις έγιναν επίσης και στην ανάρτηση για ακόμα καλύτερο συνδυασμό καλής οδικής συμπεριφοράς και άνεσης και στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας για ακόμα ακριβέστερη συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με το νέο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 Skyactiv-G με υψηλή σχέση συμπίεσης (13:1) σε εκδόσεις 75 και 90 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η έκδοση των 90 ίππων μπορεί να συνδυαστεί και με εξάρι αυτόματο. Επίσης ο κινητήρας συνδυάζεται στις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (που περιλαμβάνει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση) με γεννήτρια/μίζα για την υποβοήθηση στις εκκινήσεις και την επιτάχυνση, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με την εταιρεία, η χρησιμοποίηση του υβριδικού συστήματος και μιας νέας προσέγγισης στην επιλογή ελαστικών μείωσαν τις εκπομπές CO2 τoυ αυτοκινήτου από 111 σε 94 g/km, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, που επηρεάζει και τη φορολογική του μεταχείριση σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές (και τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα).
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν στην έκδοση των 90 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο και η πρώτη αίσθηση που πήραμε ήταν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία (και πολύ ικανοποιητική άνεση) και μια πολύ υψηλού επιπέδου ποιοτική αίσθηση. Δεν είναι μόνο τα υλικά στο εσωτερικό και η ποιότητα συναρμολόγησης που προσφέρουν αυτό το αποτέλεσμα, αλλά και η πολύ καλή ακαμψία του αυτοκινήτου και η έλλειψη κάθε είδους τριγμών και θορύβων, που του επιτρέπει να περνάει «σαν ένα κομμάτι» πάνω απ' οποιοδήποτε ανωμαλία του δρόμου. Προφανώς ο ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν έχει τη δύναμη (κυρίως τη ροπή) των τούρμπο, είναι όμως ιδιαίτερα γραμμικός, προσφέροντας τελικά επιδόσεις που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8''). Ενώ η έλλειψη ροπής χαμηλά σε σχέση με τους τούρμπο αντισταθμίζεται εν μέρει από την υποβοήθηση του υβριδικού συστήματος, που δεν εξαφανίζει βεβαίως την κάπως «ράθυμη» απόκριση σε σχέση με τα υπερτροφοδούμενα σύνολα, προσφέρει όμως μία ελαστικότητα που διευκολύνει και κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση στην πόλη, χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων στο εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια κιβώτιο (το οποίο έχει κάπως μακριές σχέσεις).

Το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά γίνονται με μία πολύ χαμηλή κατανάλωση για βενζινοκινητήρα, η μέση τιμή της οποίας για όλη τη διαδρομή μας στην παραλιακή ζώνη της Αττικής μέχρι το Λαύριο με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και χωρίς προσπάθεια οικονομίας, ήταν μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. Αφήσαμε για το τέλος την οδική συμπεριφορά, όπου παραδοσιακά διακρίνονταν τα Mazda, η οποία ήταν και το στοιχείο που μας ενθουσίασε περισσότερο. Εξαιρετικό κράτημα, πολύ καλή απόκριση και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, ακριβές τιμόνι με πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικά φρένα συνθέτουν ένα σύνολο που δεν εξασφαλίζει απλώς ασφάλεια στις μετακινήσεις, αλλά και οδηγική απόλαυση για όποιον την επιθυμεί και την επιδιώκει. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ικανοποιήσει εξίσου οδηγό και επιβάτες, σε μια από τις σημαντικότερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP