ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes A Class Sedan - 180d

Κόντρα στο ρεύμα         ..:: Σαββάτο, 25 Ιανουαρίου 2020 ::..

Συνδυάζοντας το τερπνόν μετά του ωφελίμου, ποιότητα, γόητρο, τεχνολογία, πολύ καλή οδική συμπεριφορά με λειτουργικότητα και «οικογενειακούς» χώρους, η σεντάν έκδοση της A-Class είναι από τα ελάχιστα μικρομεσαία σεντάν που απέμειναν πλέον στην αγορά, αφού ο "premium" χαρακτήρας της εξασφαλίζει την απαραίτητη πελατεία

Τα κάθε είδους σεντάν, μικρά, μεσαία, ακόμα και οι μεγάλες λιμουζίνες, υποχωρούν συνεχώς στην προτίμηση των αγοραστών, που στρέφονται μαζικά προς τα αποκαλούμενα "SUV" και "crossover". Παρ' όλα αυτά, στις premium κατηγορίες εξακολουθούν να υπάρχουν πελάτες που συνεχίζουν να προτιμούν το παραδοσιακό τετράθυρο αμάξωμα, σε κάποιες αγορές μάλιστα είναι αρκετοί. Ήταν λοιπόν αναμενόμενο η Mercedes, που ούτως ή άλλως δραστηριοποιείται σε όλες τις αγορές του κόσμου, να παρουσιάσει και μια έκδοση σεντάν της νέας A-Class. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,549 μ. και η εταιρεία τονίζει ιδιαίτερα την εξαιρετική αεροδυναμική του (Cx μόλις 0,22, σε συνδυασμό με μικρή μετωπική επιφάνεια).

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό το αυτοκίνητο δανείζεται φυσικά όλα τα χαρακτηριστικά της A-Class. Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι το ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο... τιμόνι (το μόνο κακό με αυτά τα σύγχρονα συστήματα, που θα το έχετε διαπιστώσει και στα smartphones και τις ταμπλέτες, είναι ότι μπορείς να ενεργοποιείς κατά λάθος λειτουργίες, στη συγκεκριμένη περίπτωση π.χ. να αλλάξεις σταθμό στα ραδιόφωνο χωρίς να το θέλεις, όταν αγγίξεις κατά λάθος την επιφάνεια αφής με το χέρι σου, ψάχνοντας για κάτι άλλο). Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ τη διαφορά σε σχέση την έκδοση χάτσμπακ κάνει ο χώρος αποσκευών, που είναι αρκετά μεγαλύτερος (420 λίτρα αντί για 370) και ταιριάζει ακόμα περισσότερο στην οικογενειακή χρήση του αυτοκινήτου. Γενικά άλλωστε στην A-Class, αν και προβάλλεται κατ' αρχάς μια αίσθηση γοήτρου και πολυτέλειας, δεν έχει παραβλεφθεί καθόλου η λειτουργικότητα και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετές, κάτι που δεν είναι και δεδομένο σήμερα για κάθε αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια, η εργονομία σωστή και η ποιότητα κατασκευής κορυφαία για την κατηγορία, όπως περιμένει κανείς από μια Mercedes. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, μάλλον οι Γερμανοί το παράκαναν λίγο στο χαμήλωμα της ανάρτησης, γιατί οι πόρτες είναι αρκετά χαμηλές και σε περίπτωση που παρκάρεις δίπλα σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο άνοιγμα για να μη «βρουν» κάτω! Η τιμή της πετρελαιοκίνητης A 180d σεντάν ξεκινάει από 30.300 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (+ 2.292 ευρώ για το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητό της δοκιμής μας) με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, σύστημα ενεργούς υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, 7 αερόσακoι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το "hi tech" ταμπλό αποτελεί σήμα κατατεθέν της A-Class, η οποία προσφέρει πλέον και επαρκείς χώρους στο εσωτερικό της
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 με τους 116 ίππους, προϊόν της συνεργασίας της Mercedes με τη Renault, που ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, είναι ένας από τους κορυφαίους «μικρομεσαίους» κινητήρες ντίζελ της αγοράς. Έχει πολύ καλή ροπή, που προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, με θόρυβο που απομονώνεται πολύ καλά από την ιδιαίτερα καλή μόνωση, προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια) στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και 10,6'' με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και στα 5 λίτρα/100 χλμ. στον ανοιχτό δρόμο! Το αυτόματο κιβώτιο των 7 ταχυτήτων που είχαμε στη διάθεση μας είναι αρκετά γρήγορο και με ομαλές αλλαγές.

Οδηγώντας
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο η προσθήκη του «τρίτου όγκου» πίσω στη σεντάν δεν έχει αλλάξει τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε σχέση με τη χάτσμπακ. Η οδική συμπεριφορά του είναι εξαιρετική, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι η ποιότητα κύλισης και κυρίως η άνεση. Έχοντας ένα πιο «σπορτίφ» προσανατολισμό από τα άλλα μοντέλα της Mercedes, αφού απευθύνεται και σε ένα πιο νεανικό κοινό, δεν είναι το κορυφαίο μικρομεσαίο αυτοκίνητο σε άνεση, είναι όμως τώρα απολύτως αποδεκτό, με μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και άνεση που δεν κουράζει στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η 180d έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε αντίθεση με τις ισχυρότερες εκδόσεις που έχουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, το οποίο εξ ορισμού μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. To τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση (ειδικά στην επιλογή σπορ) κι έχει -επιτέλους- ικανοποιητική επαναφορά. Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη Mercedes για την οποία δεν θα αναφέρουμε «μέτρια επαναφορά του τιμονιού»! Τέλος τα φρένα είναι, όπως πάντα στις Mercedes, εξαιρετικά.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Κινητήρας
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αντίστοιχου επιπέδου οδική συμπεριφορά, η A-Class είναι ιδιαίτερα ευχάριστη στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Η Mercedes προσπάθησε -με επιτυχία- να δώσει ένα πιο «νεανικό» χαρακτήρα στην A-Class, ήδη από την προηγούμενη γενιά της, ώστε να μειώσει το μέσο όρο ηλικίας των αγοραστών της, που κάποια στιγμή είχε φτάσει αρκετά ψηλά. Η έκδοση χάτσμπακ το πετυχαίνει αυτό πολύ καλά, αλλά υπάρχουν αγοραστές με μεγαλύτερες μεταφορικές ανάγκες, που προτιμούν όμως να πάρουν ένα μικρομεσαίο premium αυτοκίνητο, αντί να ανέβουν κατηγορία και να πάρουν κάτι πιο «μαζικό». Η έκδοση σεντάν αποτελεί απάντηση σ' αυτό το δίλημμα, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα της χάτσμπακ, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλού επιπέδου ποιότητα, ασφάλεια, σύγχρονη τεχνολογία κλπ., με το πρόσθετο πλεονέκτημα του «οικογενειακού» χώρου αποσκευών (και -στη συγκεκριμένη έκδοση- του πολύ καλού όσο και οικονομικού κινητήρα ντίζελ). Για να μην ξεχνάμε βέβαια κι εκείνους που θεωρούν ότι ένα premium αυτοκίνητο πρέπει να είναι ούτως ή άλλως σεντάν. Αλλά εκεί μπαίνουμε στην σφαίρα της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας, που δεν είναι δική μας αρμοδιότητα!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP