ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Arona - 1.6 TDI 115 PS

Ευχάριστο οδηγικά, οικονομικό και πρακτικό         ..:: Σαββάτο, 25 Ιανουαρίου 2020 ::..

Χωρίς να απεμπολεί τα παραδοσιακά στοιχεία του χαρακτήρα των Seat, που ξεχωρίζουν σε οδική συμπεριφορά και είναι ιδιαίτερα ευχάριστα στην οδήγηση, το πετρελαιοκίνητο Arona προσφέρει τους χώρους και την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από ένα μικρό "crossover", επαρκείς επιδόσεις για ενεργητική ασφάλεια, αλλά και χαμηλή κατανάλωση, ενισχύοντας έτσι τον οικογενειακό χαρακτήρα του

Μεγάλο ποσοστό των αγοραστών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει πέσει στη παγίδα της κινδυνολογίας για την «απαγόρευση των ντίζελ» που αναπτύσσεται διεθνώς, αλλά ακόμα πιο έντονα στη χώρα μας (άσχετα αν ο όποιος προβληματισμός αφορά τα ντίζελ παλιάς τεχνολογίας, που ούτως ή άλλως απαγορεύονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη), κι έχει στραφεί προς την αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, που καλύπτουν πλέον περισσότερο από τα δύο τρίτα της ελληνικής αγοράς. Υπάρχει όμως ακόμα ένα σεβαστό ποσοστό των καταναλωτών που στρέφεται προς τα ντίζελ και με δεδομένη την ύπαρξη ενός πολύ καλού ντίζελ μεσαίου κυβισμού στο γκρουπ VW, επιδιώξαμε τη δοκιμή της σχετικής έκδοσης του Arona, στον «οικογενειακό» και εκδρομικό χαρακτήρα του οποίου ταιριάζει απόλυτα αυτός ο κινητήρας. Το μικρό "corossover" της Seat είναι βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα (MQB A0) με το Ibiza, είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, έχει μήκος 4,138 μ. και είναι 10 περίπου εκατοστά ψηλότερο από το Ibiza.

Εσωτερικό
Το ψηλό αμάξωμα, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους, επιτρέπει στο Arona να προσφέρει τους επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα που απαιτούνται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών, μεγαλύτερο από αυτόν των περισσότερων μικρομεσαίων χάτσμπακ. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 400 λίτρα, ενώ είναι και ιδιαίτερα πρακτικός, με διπλό δάπεδο, δύο λάστιχα για συγκράτηση αντικειμένων στα πλευρικά του τοιχώματα και μία θήκη για μικρά αντικείμενα αριστερά. Το μόνο που θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε, είναι πως όταν το δάπεδο βρίσκεται στην πιο χαμηλή θέση του, δημιουργείται στο βάθος ένα μικρό «ανάχωμα», που δεν διευκολύνει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του συνόλου της χωρητικότητας. Τη συνολικά καλή εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με καλό κάθισμα και αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ποιότητα κατασκευής δείχνει προσεγμένη, χωρίς πάντως πολυτέλειες και με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το οποίο είναι κάπως λιτό, όπως συνηθίζεται στα Seat (και τα Skoda), προφανώς για να δείχνουν λιγότερο «ακριβά» από τα αντίστοιχα VW! Δεν υπάρχουν πάντως παράπονα από τη λειτουργικότητα του εσωτερικού, ούτε από τη συναρμολόγηση και το διάκοσμο. Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση ντίζελ ξεκινάει από 17.455 ευρώ με ένα πραγματικά πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμπoδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth, συμβατότητα FullLink με Android smartphones και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο εξοπλισμός πλούσιος και οι χώροι απολύτως επαρκείς για 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Στην ισχυρότερη έκδοσή του που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο ντίζελ 1.6 TDI αποδίδει 115 ίππους και κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας αρκετή δύναμη για την εξασφάλιση πολύ ικανοποιητικών επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'') και κατά συνέπεια ενεργητικής ασφάλειας και ευχάριστης οδήγησης. Το γενικά εύχρηστο κιβώτιο έχει μόνο 5 ταχύτητες, αναπόφευκτα με κάπως αραιή διάταξη, κάτι που φαίνεται όταν πέφτουν πολύ χαμηλά οι στροφές (κάτω από τις 1.500), οπότε χρειάζεται κατέβασμα για να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα όμως η ροπή του είναι πολύ καλή και η ελαστικότητά του ικανοποιεί απόλυτα. Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως του κινητήρα είναι η χαμηλή κατανάλωσή του, που με προσεκτική οδήγηση μπορεί να πέσει ακόμα σε λίγο κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από τα 6 στον ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Όπως θα περιμέναμε από ένα Seat, το Arona είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του σε οδική συμπεριφορά, κάτι στο οποίο προφανώς συμβάλλει και η αυξημένη ακαμψία της νέας πλατφόρμας. Με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, έχει καλή κατευθυντικότητα και δεν αιφνιδιάζει πότε τον οδηγό. Στις στροφές γέρνει αναπόφευκτα λίγο παραπάνω από ένα Ibiza λόγω του αυξημένου ύψους του από το έδαφος (19 εκατοστά), λιγότερο όμως από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, κάτι που προφανώς θα εκτιμήσουν οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί. Το καλό τιμόνι του, γρήγορο ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση, είναι ένα ακόμα ατού, ενώ και τα φρένα του ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν. Ίσως το ντίζελ, λόγω του μεγαλύτερου βάρους εμπρός να εμφανίζει λίγο νωρίτερα από το βενζινοκίνητο την υποστροφή στην πίεση, σε κάθε περίπτωση όμως είναι εξίσου προβλέψιμο και προοδευτικό και μιλάμε για λεπτομέρειες που μόνο σε πολύ γρήγορους ρυθμούς μπορεί να αντιληφθεί κανείς. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, είναι αρκετά ικανοποιητικό και σε αυτόν τον τομέα και δεν κουράζει τους επιβάτες σε μια μακρινή διαδρομή. Η μπροστινή κίνηση δεν αφήνει φυσικά περιθώρια για πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, απλώς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος του επιτρέπει να κινηθεί σε δρόμους ασφάλτινους ή (στεγνούς) χωμάτινους με κακής ποιότητας οδόστρωμα και πολλές λακκούβες, χωρίς τον κίνδυνο να «βρει» από κάτω.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Οικονομία
- Χώρος αποσκευών
- Θέση οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Κιβώτιο με μόνο 5 ταχύτητες
Αρκετά «οδηγοκεντρικό», όπως όλα τα Seat, το Arona είναι ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ οικονομικό στην έκδοση ντίζελ
Συμπέρασμα
Όπως είχαμε προβλέψει μετά την πρώτη δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης, το Arona έχει μια αρκετά καλή πορεία στην ελληνική αγορά, που επιβραβεύει το γεγονός ότι είναι ένα από τα καλύτερα μικρά "crossover" και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ελληνικές συνθήκες. Βασικά στοιχεία όλων των εκδόσεων του μοντέλου είναι οι καλοί χώροι σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, ο πλούσιος εξοπλισμός και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ η έκδοση ντίζελ με τους 115 ίππους εξασφαλίζει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, έχοντας επίσης μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, όπως άλλωστε και το βενζινοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP