ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Scala - 1.6 TDI

Αυτό που πρέπει         ..:: Σαββάτο, 18 Ιανουαρίου 2020 ::..

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου μικρομεσαίου χάτσμπακ της Skoda είναι αυτή που ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας τους χώρους, την πρακτικότητα και την πολύ καλή άνεση που χαρακτηρίζουν το μοντέλο σε όλες τις εκδόσεις του με ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, πλούσιο εξοπλισμό και μεγάλη οικονομία

Ό,τι και να λέγεται για τα ντίζελ, η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή ο πετρελαιοκινητήρας εξακολουθεί να είναι μια ιδιαίτερα οικονομική λύση για την κίνηση των αυτοκινήτων, εκπέμποντας ταυτόχρονα και σημαντικά χαμηλότερες ποσότητες CO2 από τον βενζινοκινητήρα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να έχουν στη γκάμα τους και εκδόσεις ντίζελ, τουλάχιστον από τη μικρομεσαία κατηγορία και πάνω. Αυτό συμβαίνει και με το Scala, το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda, που χρησιμοποιεί το γνωστό κινητήρα 1.6 TDI του γκρουπ VW. Με μήκος 4,362 μ. και μεταξόνιο 2.649 χιλιοστών, είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Αν και εντελώς διαφορετικό μοντέλο από τον προκάτοχό του, το Rapid, το Scala δεν εγκαταλείπει τη γενικότερα φιλοσοφία της Skoda, που θέλει τα μοντέλα της να είναι ευρύχωρα και πρακτικά. Φιλοξενεί, λοιπόν, πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, καλύπτοντας έτσι απολύτως ικανοποιητικά το ρόλο του ως οικογενειακού αυτοκινήτου, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού -όπως συνηθίζει η Skoda- έχει έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών στην κατηγορία, με χωρητικότητα 467 λίτρων. Ολοκληρώνοντας δε την εικόνα πρακτικότητας που προβάλλει η τσέχικη εταιρεία προσφέρει και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, αλλά και διάφορες μικρές λεπτομέρειες που διευκολύνουν την καθημερινότητα, (π.χ. θήκη για ομπρέλα, «ξύστρα» για τον πάγο, θήκες στο πορτμπαγκάζ κλπ.) Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε, είναι ότι το ογκώδες κεντρικό «τούνελ» περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα μεταφοράς και τρίτου επιβάτη στη μέση του πίσω καθίσματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί, μεταξύ των οποίων και ρύθμιση στήριξης της μέσης.

Θα αναφέρουμε επίσης ότι η Skoda αποφάσισε να δώσει μια πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο εσωτερικό του νέου μοντέλου της (αλλά και των μελλοντικών). Μπορεί, λοιπόν, το Scala να εξακολουθεί να εμφανίζει ένα κάπως πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα VW, έχει όμως τώρα ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, που ξεφεύγει από το τυποποιημένο -κάπως μουντό- εσωτερικό που χαρακτήριζε τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπεύθυνος γι' αυτό είναι ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Δαρκούδης, επικεφαλής της ομάδας εσωτερικής σχεδίασης του Scala. Αντίστοιχα και η ποιότητα του εσωτερικού είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες μεν, αλλά και χωρίς «φτηνές» επιλογές. Η τιμή του ντίζελ ξεκινάει από 21.480 ευρώ, με στάνταρ το δεύτερο, πραγματικά πλούσιο, επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα πορείας τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, 2 θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο ότι οι θύρες USB C που έχει το αυτοκίνητο είναι μεν νέας τεχνολογίας, αλλά όχι αρκετά διαδεδομένες ακόμα, οπότε για τη χρήση τους με τα καλώδια που έχουν τα περισσότερα σημερινά κινητά τηλέφωνα θα χρειαστεί ένα μικρό "adaptor".
">
Η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και ο πλούσιος εξοπλισμός χαρακτηρίζουν το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 1.6 TDI αποδίδει εδώ 116 ίππους και συνδυάζεται στάνταρ με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Γνωστός μας ήδη από πολλές άλλες υλοποιήσεις στις 4 μάρκες του γερμανικού γκρουπ, είναι ένας πολύ καλός κινητήρας, αρκετά δυνατός για τις ανάγκες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, στο οποίο προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'') που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η ροπή του ντίζελ και ο μεγάλος αριθμός των σχέσεων μετάδοσης του κιβωτίου εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του κινητήρα και μια αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Ταυτόχρονα η κατανάλωση περιορίζεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί εύκολα γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. (ή και παρακάτω με πολύ ήρεμη οδήγηση) και στο ταξίδι να πέσει αρκετά κάτω από τα 6.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο του χαρακτήρα όλων των μοντέλων της Skoda είναι η άνω του μέσου όρου άνεση που προσφέρει το καθένα στην κατηγορία του. Και το ίδιο συμβαίνει και με το Scala, στοιχείο σίγουρα ιδιαίτερα θετικό σε μια χώρα με κακούς δρόμους σαν την Ελλάδα. Βεβαίως κάποια στιγμή εμφανίζονται τα όρια του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, με κάπως ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες, αυτό όμως δεν αλλάζει τη συνολικά θετική εικόνα, καθώς και η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή και η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο ευχάριστη. Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων αν αφήσεις το γκάζι πάνω στην στροφή. Δεν είναι προφανώς ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα για να δώσει κίνητρο στον οδηγό να εξερευνήσει τα όριά του, αλλά δεν προβληματίζει ποτέ, δεν αγχώνει και -κυρίως- δεν κουράζει τον οδηγό. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του, ενώ ικανοποιητική θα χαρακτηρίσουμε την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως είχαμε αναφέρει και κατά την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους.
YΠEP
- Κινητήρας
- Στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
- Οικονομία
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Ογκώδες κεντρικό «τούνελ» πίσω
- Κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες
Το πετρελαιοκίνητο Scala προσφέρει πολύ καλή άνεση, είναι προβλέψιμο και ασφαλές, ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ οικονομικό
Συμπέρασμα
Παρά το «φορτισμένο» κλίμα που έχει δημιουργηθεί κατά του ντίζελ στην Ευρώπη, αλλά και την παραπληροφόρηση που πολλές φορές υπάρχει για το θέμα, πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Scala είναι αυτή που ταιριάζει περισσότερο στον «οικογενειακό» και πρακτικό χαρακτήρα του μικρομεσαίου χάτσμπακ της Skoda. Το αυτοκίνητο προσφέρει ούτως ή άλλως σε όλες τις εκδόσεις του καλούς χώρους, πρακτικότητα και άνεση, με την έκδοση ντίζελ και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο να προσφέρουν ενεργητική ασφάλεια και ξεκούραστη οδήγηση σε συνδυασμό με πολύ οικονομική λειτουργία, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός κάνει ακόμα πιο εύκολη την ζωή του οδηγού και ευχάριστες τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP