ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Renault Clio - 1.0 ΤCe

Ηγετική παρουσία και πάλι!         ..:: Σαββάτο, 04 Ιανουαρίου 2020 ::..

Και στη νέα γενιά του το Clio εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα σούπερ μίνι της αγοράς, κορυφαίο σε χώρους και σε άνεση, πολύ καλό ποιοτικά και σύγχρονα τεχνολογικά, ανταποκρινόμενο έτσι με τον καλύτερο τρόπο στη χρήση που υπάρχει πλέον για το αυτοκίνητο της κατηγορίας ως βασικών οικογενειακών μεταφορικών μέσων

Ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, το Clio είναι εδώ και πολύ καιρό το πρώτο σε πωλήσεις σούπερ μίνι στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς και το δεύτερο από όλα τα μοντέλα συνολικά, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στην πέμπτη πλέον γενιά του το σούπερ μίνι της Renault αποτελεί μεν περισσότερο εξέλιξη παρά ριζική ανανέωση σχεδιαστικά σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι όμως ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, η οποία δημιουργήθηκε για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για συμβατικά, αλλά και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι ήταν ήδη το μεγαλύτερο μοντέλο της κατηγορίας του, δεν είχε ανάγκη για μια επιπλέον αύξηση των εξωτερικών διαστάσεών του, που θα μείωνε πλέον και την ευελιξία στις αστικές συνθήκες την οποία περιμένει κανείς από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το μήκος του (4,05 μ.) είναι μειωμένο κατά 14 χιλιοστά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου και το ύψος του κατά 30 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Η ελαφρά μείωση των εξωτερικών διαστάσεων δεν επηρέασε τους χώρους, αντίθετα η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χάρη και στη μείωση του όγκου διάφορων εξαρτημάτων, επέτρεψε την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που εξακολουθούν να είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Κορυφαίος για την κατηγορία είναι και επίσης και ο χώρος αποσκευών, φτάνοντας στα 391 λίτρα, χωρητικότητα που παραπέμπει σε καλό μικρομεσαίο χάτσμπακ (θα παρατηρήσουμε όμως ότι έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης). Κατά συνέπεια το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο νέο ρόλο που έχουν πλέον τα σούπερ μίνι, τα οποία χρησιμοποιούνται από πολλούς ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Η λειτουργικότητα του εσωτερικού, που είναι πολύ προσεγμένο και ποιοτικό, αλλά και σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ενισχύεται επίσης από τους αρκετούς χώρους για μικροπράγματα που προσφέρει. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και η νέα κάθετη κεντρική οθόνη προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στις πιο σύγχρονες τάσεις της εποχής.

Η εργονομία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, θα παρατηρήσουμε όμως ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής όπως στα παλιότερα Renault, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 14.190 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.
Όπως πάντα το Clio είναι ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι σε ευρυχωρία και είναι αναβαθμισμένο τεχνολογικά και ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 100 ίππους μπορεί να μην εντυπωσιάζει με το νούμερο των ίππων που αποδίδει, όπως όμως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, αποδεικνύεται πολύ παραπάνω από ικανοποιητικός, χάρη στην καλή ελαστικότητά του και την ευστροφία του. Δεν θα προβληματίσει, λοιπόν, στο δρόμο όταν χρειαστεί το αυτοκίνητο να προσπεράσει, ούτε όταν κινηθεί σε ανηφορικά κομμάτια, απλώς δεν είναι η έκδοση που θα διαλέξει όποιος επιδιώκει επιδόσεις που ξεχωρίζουν (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8''). Κάτι στο οποίο άλλωστε δεν συμβάλλει και το εύχρηστο μεν χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει όμως μόνο 5 ταχύτητες, αναπόφευκτα πιο αραιά κατανεμημένες σε σχέση με τα πολλά εξάρια που υπάρχουν πλέον στην κατηγορία (και στις εκδόσεις ντίζελ του Clio). Η κατανάλωση δεν είναι υψηλή και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο κοντά στα 6. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι οι εκπομπές CO2 είναι 100-107 g/km (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) και είναι χαμηλότερες από αυτές της λιγότερο ισχυρής ατμοσφαιρικής έκδοσης του κινητήρα, με τους 72 ίππους. Θα αναφέρουμε επίσης, επειδή το κόστος χρήσης κάθε αυτοκινήτου εξαρτάται και από τα σέρβις, ότι το νέο Clio χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 30.000 χλμ. ή στα 2 χρόνια, σε αντίθεση με τον 1 χρόνο που είναι το συνηθισμένο διάστημα στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Οδηγώντας
Το Clio πάντα ξεχώριζε για την κορυφαία άνεση που προσέφερε με τα δεδομένα της κατηγορίας και το ίδιο συμβαίνει και στη νέα γενιά του. Με συνολική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου (είναι άλλωστε και από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας), έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, χωρίς όμως να είναι «πλαδαρό» ή να γέρνει υπερβολικά στις στροφές. Αντίθετα προσφέρει μία οδική συμπεριφορά απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση, μια τάση διόρθωσης αν αφήσεις το γκάζι σε πολύ πιεσμένη στροφή (η οποία όμως δεν εξελίσσεται και δεν αιφνιδιάζει) και απολύτως ικανοποιητικά φρένα. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και επαρκώς γρήγορο (2,7 στροφές από τέρμα σε τέρμα), δεν προσφέρει ίσως ιδιαίτερη αίσθηση γιατί είναι αρκετά ελαφρύ, συνολικά όμως είναι απολύτως ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου (που δεν είναι σπορτίφ).
YΠEP
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης μεγαλύτερης κατηγορίας
- Χώροι γενικώς
- Ποιότητα εσωτερικού
- Αρκετά οικονομικός κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Αλλαγή λαδιών κάθε δύο χρόνια
KATA
- Κιβώτιο με μόνο 5 ταχύτητες
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Κορυφαίο σε άνεση, είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και φιλικό στο δρόμο
Συμπέρασμα
Σε καμία περίπτωση δε θα διαφωνήσουμε φυσικά με το σλόγκαν της Renault, που αποκαλεί το αυτοκίνητο «το καλύτερο Clio που κατασκευάστηκε ποτέ», απλώς αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία αν ληφθεί υπ' όψη σε συνδυασμό με το ότι και τα προηγούμενα ήταν από τα κορυφαία την κατηγορίας! Απολύτως προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, που θέλει τα σούπερ μίνι αρκετά ευρύχωρα ώστε να καλύπτουν και οικογενειακές ανάγκες, με κινητήρες περιορισμένου κυβισμού (λόγω των παραλογισμών του φορολογικού συστήματος διαχρονικά!) και αρκετά σύγχρονα τεχνολογικά, με οθόνες, συνδεσιμότητα κλπ., είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα μπορεί να παραλείψει από τη λίστα των πιθανών επιλογών ο αγοραστής της κατηγορίας. Είναι ευρύχωρο, είναι λειτουργικό, είναι εύχρηστο, ευκολοδήγητο και ασφαλές, είναι ποιοτικό και είναι κορυφαίο σε άνεση, προσόν που εκτιμάει ιδιαίτερα όποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Δεν είναι μόνο το καλύτερο Clio, είναι κι ένα από κορυφαία σούπερ μίνι της αγοράς αυτήν τη στιγμή.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP