ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Karoq - 1.6 TDI

Τα έχει όλα και συμφέρει!         ..:: Σαββάτο, 04 Ιανουαρίου 2020 ::..

Το «αυτοκίνητο του 2019» για την Ελλάδα αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου για τις ελληνικές συνθήκες στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, προσφέροντας μεγάλους χώρους, άνεση, ασφάλεια και πλούσιο εξοπλισμό σε συνδυασμό με πολύ χαμηλή κατανάλωση και μία αρκετά προσιτή τιμή

Το Karoq δεν χρειάζεται πλέον ιδιαίτερες συστάσεις. Έχουμε ήδη δημοσιεύσει δοκιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης με πολύ θετικά σχόλια, αλλά και το γεγονός ότι το ψηφίσαμε πέρσι ως «Αυτοκίνητο του 2019», στο πλαίσιο του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», δείχνει την εντύπωση που μας έκανε. Το μικρομεσαίο SUV της Skoda ήρθε την κατάλληλη στιγμή σε μια κατηγορία που αναπτύσσεται ραγδαία και κατά τη γνώμη μας αυτή η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι η πιο χαρακτηριστική για να τονίσει την εικόνα του ως ενός πρακτικού και άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου. Το Karoq έχει μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Το μέγεθος και το σχήμα του Karoq προδιαθέτουν για τους καλούς χώρους που προσφέρει, οι οποίοι του δίνουν τη δυνατότητα να διεκδικήσει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου ως εναλλακτική λύση απέναντι σε ένα μεσαίο σεντάν. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς προσφέρει κι ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 521 λίτρα. Για όσους θέλουν μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χώρων, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του συστήματος VarioFlex για τα πίσω καθίσματα, στο οποίο αυτά είναι ανεξάρτητα και το καθένα μπορεί να ρυθμιστεί κατά μήκος, να αναδιπλωθεί ή και να αφαιρεθεί πλήρως. Σ' αυτήν την περίπτωση η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μεταβάλλεται ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης επαρκείς, ενώ η εργονομία είναι σωστή και δεν αφήνει περιθώρια για κριτική, με μία καλή θέση οδήγησης, εύχρηστα χειριστήρια και καλή ορατότητα προς τα έξω.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη, όπως σε όλα τα Skoda όμως χωρίς πολυτέλειες και με ένα σχετικά λιτό σε «στολίδια» ταμπλό, ώστε να δείχνει το αυτοκίνητο λιγότερο ακριβό από τα αντίστοιχα VW. Αυτή είναι πάντως περισσότερο μια διαφορά εικόνας και όχι ουσίας, αφού το ταμπλό είναι σύγχρονο, υπάρχουν μάλιστα διαθέσιμα και ψηφιακά όργανα, κεντρική οθόνη και όλες εκείνες λειτουργίες που χαρακτηρίζουν στις μέρες μας τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αλλά και ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και στην τιμή των 21.280 ευρώ από την οποία ξεκινάει το αυτοκίνητο περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης μπροστινών εμποδίων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ.
Το προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονα τεχνολογικά-αν και χωρίς πολλά «στολίδια»- εσωτερικό προσφέρει άνετους χώρους και με πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ το Karoq χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI, που αποδίδει 116 ίππους. Ένα πολύ καλό κινητήρα ο οποίος αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο σαν το Karoq, προσφέροντας εύκολη, ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση χάρη στην πολύ καλή ροπή του. Εξίσου επαρκής είναι η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει, χάρη στις ικανοποιητικές επιδόσεις που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11''), ενώ η συνεργασία του με το καλό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι αρμονική, χάρη στη σωστή κατανομή των σχέσεων. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και μία πολύ χαμηλή κατανάλωση για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, η οποία μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί ακόμα και κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ το ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6!

Οδηγώντας
Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίασή του, το Karoq δίνει αμέσως στο δρόμο την εντύπωση ότι η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, στοιχείο άλλωστε που χαρακτηρίζει όλα τα Skoda. Αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι αρκετά μαλακές, επιτρέποντας κάπως αυξημένες κλίσεις του υπερυψωμένου (απόσταση από το έδαφος 17,2 εκ.) αμαξώματος στις στροφές. Αυτό όμως δεν γίνεται σε υπερβολικό βαθμό και σίγουρα γίνεται χωρίς απότομες μεταφορές βάρους και χωρίς να επηρεάζεται άτσαλα η τροχιά του αυτοκινήτου. Μπορεί λοιπόν να μη μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με «σπορτίφ» χαρακτήρα, πρόκειται όμως για ένα απολύτως ασφαλές αυτοκίνητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, καλό κράτημα και συμπεριφορά με πολύ προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι απολύτως ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα αποτελεσματικά. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα αυτοκίνητό που ακόμα και στο μακρινό ταξίδι δεν θα κουράσει ούτε τον οδηγό ούτε τους επιβάτες και δεν θα δημιουργήσει την παραμικρή δυσφορία ή αίσθηση ανασφάλειας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Χαμηλή κατανάλωση
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Σχετικά λιτό ταμπλό
Ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο, το Karoq έχει ασφαλή συμπεριφορά και προσφέρει άνεση που είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας
Συμπέρασμα
Η ξεκάθαρη ψήφος μας για το «αυτοκίνητο της χρονιάς» υπέρ του Karoq πιστεύουμε ότι τα λέει όλα. Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για τα ελληνικά δεδομένα, ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, προσφέροντας άνεση, ασφάλεια και λειτουργικότητα σ' ένα "SUV" προσεγμένο ποιοτικά, προσιτό σε τιμή, πλούσια εξοπλισμένο και -σ' αυτήν την έκδοση ντίζελ- πολύ οικονομικό. Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς;
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP