ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 Aircross - 1.2 PureTech 110

Στο ρυθμό της εποχής με τις αξίες της μάρκας         ..:: Σαββάτο, 28 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Με ένα αυτοκίνητο που από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται στον πυρήνα της κατηγορίας των μικρών "crossover" και προσφέρει επαρκή δύναμη και επιδόσεις για να ανταποκριθεί στην αποστολή του ως μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, η Citroen παραμένει συνεπής και προς την δική της παράδοση, προσφέροντας πρακτικότητα, ξεχωριστό χαρακτήρα και κορυφαία άνεση

Το μικρό "crossover" της Citroen προσφέρεται σε μία αρκετά ευρεία γκάμα εκδόσεων κινητήρα, μετάδοσης και εξοπλισμού, που αντανακλά και την τεράστια ανάπτυξη που γνωρίζει η συγκεκριμένη κατηγορία, προς την οποία στρέφονται και πρώην αγοραστές μικρομεσαίων χάτσμπακ. Το C3 Aircross βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων στον πυρήνα της (έχει μήκος 4,154 μ. και μεταξόνιο 2.604 χιλιοστά), κάτι που σημαίνει ότι απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά επαρκείς εσωτερικούς χώρους. Ταυτόχρονα προσφέρει και τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μικρά Citroen, όπως η νεανική εικόνα στο εσωτερικό και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης. Έχοντας ήδη δοκιμάσει τη βενζινοκίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο και στην έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για να ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο ρόλο του, ενώ και ένας πέμπτος θα καθίσει πίσω λίγο πιο δύσκολα μεν, αλλά χωρίς να κάνει τον... ακροβάτη, αφού το κεντρικό «τούνελ» στο δάπεδο δημιουργεί ένα ελάχιστο εξόγκωμα. Επιπλέον -στην πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού- τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξομειώνοντας ανάλογα τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, κάτι που προσδίδει στο αυτοκίνητο κι ένα πολυμορφικό χαρακτήρα. O χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία (410 ως 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του -διαιρούμενου- πίσω καθίσματος) και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επιπλέον στην έκδοση εξοπλισμού που είναι βασική για το 1.2 των 110 ίππων, ο χώρος αποσκευών έχει κι ένα πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων και μάλιστα μακριά από αδιάκριτα βλέμματα. Το μόνο στοιχείο στο οποίο θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κριτική είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι. Αντίθετα η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας μάλιστα και συνεχή ρύθμιση της πλάτης του -καλού- καθίσματος, σε αντίθεση με τα παλιότερα γαλλικά αυτοκίνητα.

Χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες και με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το εσωτερικό δεν δείχνει παρ' όλα αυτά φτωχό ή πρόχειρα συναρμολογημένο, απλώς περνάει μια επιτηδευμένη εικόνα «ανεμελιάς» που ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η τιμή αγοράς ξεκινάει από 17.460 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κόπωσης του οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη, λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το πρακτικό εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 του γκρουπ PSA στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 110 ίππων, γνωστός μας ήδη και από άλλα μοντέλα της Peugeot και της Citroen, είναι ιδανική λύση για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Ένας πολύ καλός κινητήρας, που έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει καλές επιδόσεις και την ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται, αρκετή ροπή από χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.500 στροφές) για να είναι ελαστικός και να προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα έχει μικρό κυβισμό, που περιορίζει την φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, δεν είναι ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος, αλλά δεν γίνεται και κουραστικός. Στη συγκεκριμένη δοκιμή ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, αρκετά εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο, χωρίς υπερβολικά μακριές σχέσεις, ώστε να μην «κρεμάει» τον κινητήρα, αλλά και να βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης (μόνο η 6η είναι κάπως μακριά, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο). Με αυτόν το συνδυασμό το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο σβέλτο από το αυτόματο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'' αντί για 10,6'') αλλά ταυτόχρονα και λίγο πιο οικονομικό (εφ' όσον φυσικά ο οδηγός χειρίζεται σωστά τις αλλαγές των ταχυτήτων), καθώς στην πόλη είχαμε μια κατανάλωση της τάξης των 9 λίτρων/100 χλμ. αντί για τα 9,5 του αυτόματου.

Οδηγώντας
Όπως σε όλα τα Citroen, είναι προφανές και εδώ ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η οποία λόγω της φύσης του υπερυψωμένου αυτοκινήτου (απόσταση από το έδαφος 17,8 εκ.) δεν είναι ίσως αντίστοιχη με αυτή των πιο χαμηλών μοντέλων της εταιρείας, είναι όμως πράγματι κορυφαία για τη συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν και κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «χαλαρό» πάτημα, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά προβλέψιμο, με επαρκές κράτημα και -προοδευτική- υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι, ακόμα και με το αυτοκίνητο αρκετά «στραμπουληγμένο».

Ο έλεγχός του λοιπόν είναι εύκολος, απλώς δεν είναι αυτοκίνητο που εμπνέει για σπορτίβ οδήγηση, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Το τιμόνι δεν υστερεί σε ακρίβεια, αλλά και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση (καλύτερη πάντως από αυτή του απλού C3), συμβαδίζοντας και αυτό με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα -αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω- ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου με την ισχύ και τις επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης. Το C3 Aircross προσφέρεται μόνο με μπροστινή κίνηση, υπάρχει όμως η δυνατότητα προσθήκης του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με προγράμματα για χιόνι και άμμο, σε συνδυασμό με σύστημα ελέγχου κατάβασης και λάστιχα εκτός δρόμου, επιτρέποντας έτσι και κάποιες -περιορισμένες- δυνατότητες για κίνηση σε λίγο πιο δύσκολες επιφάνειες από την άσφαλτο.
YΠEP
- Πρακτικότητα-ευελιξία εσωτερικού
- Χώροι
- Άνεση
-Κινητήρας
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Κάπως αυξημένος θόρυβος
Αρκετά σβέλτο, χάρη στον καλό κινητήρα, το C3 Aircross είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο στο δρόμο και προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Το συμπέρασμά μας προφανώς ελάχιστα μπορεί να διαφέρει σε σχέση με αυτό του αυτόματου 1.2, καθώς τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι τα ίδια, άνεση, ξεχωριστή προσωπικότητα, πρακτικότητα, καλοί χώροι, πλούσιος εξοπλισμός και καλές επιδόσεις. Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο έχει τον ευχάριστο και «ανέμελο» χαρακτήρα που είχαν πάντα τα μικρά Citroen, άρα προσεγγίζει ευκολότερα το νεανικό κοινό, η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο θα λέγαμε ότι απευθύνεται περισσότερο στον οδηγό που απολαμβάνει την οδήγηση και θέλει να έχει καλύτερο έλεγχο στο αυτοκίνητο. Ενώ το αυτόματο απευθύνεται σ' εκείνον που βλέπει το αυτοκίνητο περισσότερο σαν ένα εύχρηστο και πρακτικό μεταφορικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP