ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda 6 - 2.2 D 184 PS

Το Xedos της σύγχρονης εποχής         ..:: Σαββάτο, 21 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Το μεσαίο σεντάν της Mazda αποτελεί ένα πολύ καλό πρεσβευτή της επιλογής της να απευθυνθεί στο κοινό που επιζητεί αυτοκίνητα με premium χαρακτήρα, συνδυάζοντας λειτουργικότητα, ποιότητα υψηλού επιπέδου και εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό, με ένα καλά στημένο πλαίσιο που εξασφαλίζει άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά κι ένα δυνατό ντίζελ που προσφέρει και τις ανάλογες επιδόσεις

Με την επάνοδο της Mazda στην ελληνική αγορά είναι πλέον διαθέσιμα όλα τα μοντέλα της, τα οποία σταδιακά θα πάρουμε για δοκιμή. Όχι μόνο τα καινούργια (όπως το Mazda 3 που ήδη δοκιμάσαμε προ εβδομάδων), τα οποία φυσικά έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά ακόμα και τα ήδη υπάρχοντα από τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί πιστεύουμε ότι είναι εξίσου ενδιαφέροντα, λόγω της διαφορετικής πορείας που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας η ιαπωνική εταιρεία σε σχέση με την πλειοψηφία των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και της επιλογής της να κινείται πλέον προς μία "premium" κατεύθυνση. Κάτι που είχε δοκιμάσει και στη δεκαετία του '90 με το Xedos, ένα πολυτελές σεντάν της μεσαίας κατηγορίας που μας είχε εντυπωσιάσει όταν το είχαμε δοκιμάσει σε αντιπαράθεση με καθιερωμένα αντίστοιχα αυτοκίνητα Ευρωπαίων κατασκευαστών. Στην ίδια κατηγορία με εκείνο το αυτοκίνητο βρίσκεται το σύγχρονο Mazda 6, που αποτελεί και το αντικείμενο του συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Το "6" είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,87 μ. και μεταξόνιο 2.830 χιλιοστών, προσφέροντας κατά συνέπεια καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, που θα ταξιδέψουν άνετα ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Με την ίδια αποτελεσματικότητα θα καλυφθούν και οι ανάγκες μεταφοράς των αποσκευών τους, από τον αρκετά μεγάλο χώρο των 480 λίτρων. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους καθιερωμένους κατασκευαστές των "premium" αυτοκινήτων. Το νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα «καλό» αυτοκίνητο, με σωστή εργονομία, καλή θέση οδήγησης, πλουσιότατο εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνεται στάνταρ ακόμα και σύστημα head up display, αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, αποτελεσματικό σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού κλπ. Αν θέλαμε να... γκρινιάξουμε λίγο για λεπτομέρειες, θα λέγαμε μόνο ότι είναι κάπως μικρές οι θήκες στις πόρτες.

Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης με το δυνατό ντίζελ των 2,2 λίτρων ξεκινάει από 46.078 ευρώ, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα παρακολούθησης νεκρής γωνίας με σύστημα προειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, δερμάτινα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος, head up display, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος 360 μοιρών, cruise control, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα προσαρμοζόμενοι προβολείς τεχνολογίας LED, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με 4 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ιδιαίτερα προσεγμένο και ποιοτικό το εσωτερικό, με πλούσιο εξοπλισμό, προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρησιμοποιούσε τον κινητήρα ντίζελ SkyActiv 2.2 στην ισχυρότερη έκδοση των 184 ίππων. Ένα κινητήρα προηγμένης τεχνολογίας, που διαφέρει από τους υπόλοιπους ντίζελ, έχοντας χαμηλή σχέση συμπίεσης (14,4:1), κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα την μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx). Στην πράξη πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό, ελαστικό, με πολύ μεγάλη ροπή (45,4 kgm), αλλά και ιδιαίτερα εύστροφο για ντίζελ και με αρκετά ευρεία «ωφέλιμη» περιοχή στροφών (η κόκκινη γραμμή στο στροφόμετρο ξεκινάει από τις 5.000 στροφές). Έτσι προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9''), οι οποίες όχι μόνο προσφέρουν ασφάλεια στα προσπεράσματα αλλά επιτρέπουν και αρκετά γρήγορη οδήγηση του αυτοκινήτου αν το θέλει οδηγός. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι ακούγεται λίγο περισσότερο από άλλους ντίζελ, παρ' όλο που το αυτοκίνητο έχει αρκετά καλή ηχομόνωση. Το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων συνεργάζεται αρκετά καλά μαζί του και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, απλώς δεν είναι από τα κορυφαία σε επίπεδο προσαρμογής στις ανάγκες του κάθε οδηγού, ώστε να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα και τη «χαρτογράφηση» των αλλαγών. Η κατανάλωση κυμαίνεται στην πόλη γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει κοντά στα 7.

Οδηγώντας
Εξίσου θετική είναι η εντύπωση που δημιουργεί το «6» στο δρόμο με τα οδικά χαρακτηριστικά του, με μια οδική συμπεριφορά πολύ καλή, απολύτως προβλέψιμη και χωρίς αιφνιδιασμούς για τον οδηγό, ποιότητα κύλισης πραγματικά υψηλού επιπέδου και άνεση που ανταποκρίνεται στον "premium" χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ίσως όχι την κορυφαία της κατηγορίας, αλλά πάντως πολύ καλή. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, οι αντιδράσεις του πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες, το τιμόνι αρκετά ακριβές και πολύ ικανοποιητικό σε αίσθηση και τα φρένα αποτελεσματικά. Μια συνολική εικόνα που ευνοεί την ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση, χωρίς απρόοπτα και δυσάρεστα φαινόμενα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
- Ευρύχωρο και πολύ ποιοτικό εσωτερικό
KATA
- Θόρυβος κινητήρα κάπως υψηλότερος από το μέσο όρο των ντίζελ
- Έλλειψή ρεζέρβας
Ο δυνατός ντίζελ εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και το καλά στημένο πλαίσιο αντίστοιχου επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Το εντυπωσιακό με το Mazda 6 είναι ότι έχει διανύσει πλέον το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής του ζωής, αφού έχει υποστεί και την απαραίτητη ανανέωση μερικά χρόνια μετά την αρχική εμφάνισή του, αλλά η εικόνα που δίνει είναι αυτή ενός απολύτως σύγχρονου αυτοκινήτου, που θα μπορούσε να είχε παρουσιαστεί και πολύ πρόσφατα! Ενός αυτοκινήτου που δεν υστερεί απέναντι στον ανταγωνισμό, που είναι πολύ καλό ποιοτικά, λειτουργικά και οδηγικά και δεν δημιουργεί στον οδηγό του την παραμικρή εντύπωση ότι σε κάτι υστερεί απέναντι σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας που παρουσιάστηκαν πιο πρόσφατα. Εξακολουθεί κατά συνέπεια να είναι μια εξαιρετική πρόταση στην premium μεσαία κατηγορία, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι η κατασκευή του στην Ιαπωνία προδιαθέτει για υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mazda.gr/


  UP