ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Micra - 1.0 T (117 HP)

Τώρα, μάλιστα...         ..:: Σαββάτο, 21 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Με την προσθήκη του νέου 3κύλινδρου τούρμπο κινητήρα των 117 ίππων, το Micra αποκτά επιτέλους την «ψυχή» και το... θράσος (με την καλή πάντα έννοια) σε μια δύσκολη εμπορικά περίοδο στην οποία είχε και τα δυο απόλυτη ανάγκη

Για το σύγχρονο Micra τα έχουμε ξαναπεί. Άλλαξε άρδην τη φιλοσοφία κατασκευής του, στοχεύοντας σε ένα πιο ώριμο καταναλωτικό κοινό στη δημοφιλή κατηγορία των σούπερ μίνι. Δεν είναι πια ο φτωχός συγγενής μεταξύ μιας όλο και ευρύτερης παρέας αυτοκινήτων που κοιτούν ψηλότερα. Με μοντέρνα σχεδίαση, σαφώς καλύτερη ποιότητα, περισσότερη ασφάλεια, χώρους και εξοπλισμό, αφήνει πίσω του εκείνο το μικρό αυτοκίνητο που φλέρταρε σε διαστάσεις και νοοτροπία μεταξύ της Α και Β κλάσης. Εκείνο που έλειπε εξ αρχής από το νέο Micra ήταν ένας αποδοτικός μικρός κινητήρας ο οποίος να ισορροπεί ιδανικά μεταξύ της απόδοσης, της κατανάλωσης και της πολιτισμένης χροιάς. Αυτό το σύνολο είναι διαθέσιμο σήμερα με την προσθήκη του σύγχρονου 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα τούρμπο με τον κωδικό DIG-T και τους 117 ίππους, που έχει εξελιχθεί από το γκρουπ Renault-Nissan σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που τοποθετείται στο Qashqai.

Εσωτερικό
Θετική εντύπωση δημιουργείται αμέσως στην καμπίνα, με την προσοχή στη λεπτομέρεια και τον hi-tech εξοπλισμό. Εδώ δεσπόζει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ενώ υπάρχει κουμπί εκκίνησης κινητήρα, αναλογικός πίνακας οργάνων με μεγάλη ψηφιακή οθόνη κεντρικά τοποθετημένη. Η ποιότητα των, μαλακών κατά κύριο λόγο, υλικών είναι αισθητά αναβαθμισμένη, ενώ εδώ είναι διαθέσιμοι συνολικά 125 χρωματικοί συνδυασμοί. Στα χωροταξικά, το αυξημένο μεταξόνιο αλλά και το μεγάλο αναλογικά πλάτος συνηγορούν στην παροχή ικανοποιητικών χώρων για τους πίσω επιβάτες, χωρίς να είναι πάντως και από τους καλύτερους στην κατηγορία Β. Η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητική, η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα ακόμη κι από τον δύστροπο, η εργονομία είναι καλή, ενώ οι ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα και η πρακτικότητα κυμαίνονται σε πολύ καλό επίπεδο. Όπως επίσης συμβαίνει και με τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης. Η τιμή του είναι 15.890 ευρώ, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό και καλοφτιαγμένο, με απλώς ικανοποιητικούς χώρους, αλλά χωρίς εργονομικές ασθένειες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 1000άρης 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 117 ίππων και των 18,4 kgm ροπής εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις αλλά και τον τρόπο που τραβάει από χαμηλό εύρος, καλύπτοντας ουσιαστικά όλα τα μειονεκτήματα της μικρότερης έκδοσης των 100 ίππων τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'', τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα) όσο και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Είναι τόσο ζωντανός και εύστροφος, που χαίρεσαι να επιταχύνεις, εξαντλώντας μάλιστα εσκεμμένα όλο το φάσμα, απολαμβάνοντας το σπορτίφ ηχόχρωμα αλλά και την ώθηση. Σε βοηθάει να κινείσαι έξυπνα εκεί που τον χρειάζεσαι πραγματικά σε καθημερινή βάση, διαθέτοντας αρκετά αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές. Έχεις λοιπόν στη διάθεσή σου ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας όπου αν το εκμεταλλευτείς σωστά, ούτε ο θόρυβος θα σε ενοχλήσει αλλά, το κυριότερο, ούτε και η κατανάλωση (είδαμε γύρω στα 7,0 λίτρα στα 100 χλμ.). Το χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει έξι σχέσεις με ορθή σχετικά κλιμάκωση, ενώ το κούμπωμα του είναι καλό και ταιριάζει με το ύφος της κατασκευής.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, η ακαμψία του πλαισίου είναι εκείνη που εντοπίζεις πιο έντονα με το «καλημέρα». Γεγονός που επιτρέπει ένα σωστό σετάρισμα στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ακόμη και για οδηγούς με περισσότερες απαιτήσεις. Οι περισσότεροι χρήστες πάντως, θα εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα στα επίπεδα της άνεσης συγκριτικά με πριν, διαγράφοντας τη σχέση με την προηγούμενη γενιά. Ώριμο πάτημα, ουδέτερες αντιδράσεις αν επιμείνεις στην πίεση, προβλεψιμότητα όταν το παρακάνεις ή ξεχνάς το μέτρο. Το Micra «κλείνει» περισσότερο προς τα αυτοκίνητα που θέλεις να οδηγείς στην κατηγορία, με σχετικά άμεσες αντιδράσεις, ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα, παρά σε εκείνα που θα τα επιλέξεις για την άνεση που παρέχει η ανάρτηση τους. Όλα έχουν το τίμημά τους, οι σφιχτές ρυθμίσεις ευνοούν ένα πιο νεανικό κοινό, συγκριτικά με άλλους ανταγωνιστές στην κλάση που ρίχνουν μεγαλύτερο βάρος στο «εμπεριστατωμένο» φιλτράρισμα του οδοστρώματος. Υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με συνεχείς στροφές είναι ανεπαίσθητες και η συνολική κατευθυντικότητα πολύ καλή, έχεις την εντύπωση μάλιστα πως είναι ένα κλικ πιο σφιχτό από την πιο μικρή έκδοση ισχύος.
YΠEP
- Εικόνα και ποιότητα εσωτερικού
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Μέτριι χώροι πίσω
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Ο ήχος όταν κλείνουν οι πόρτες
Στο δρόμο παρουσιάζεται σβέλτο και ευχάριστο και ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά χωρίς κομπιάσματα
Συμπέρασμα
Για να είμαστε ειλικρινείς, αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη ο κινητήρας των 117 ίππων. Μας άρεσε τόσο, που μετέβαλλε άρδην την εικόνα μας για το Micra προς το καλύτερο. Θα τολμούσαμε να πούμε πως με αυτό το κινητήριο σύνολο το μικρό Nissan δικαιούται μια δεύτερη ευκαιρία απέναντι σε όσους αρχικά το αντιμετώπισαν με δυσπιστία.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.nissan.gr/


  UP