ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes CLA - 180d

Χάρμα οφθαλμών και οδηγών!         ..:: Σαββάτο, 14 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Το μικρομεσαίο 4θυρο κουπέ της Mercedes είναι και στη νέα γενιά του πολύ καλό ποιοτικά και λειτουργικά, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά κι έναν εξαιρετικό μικρό ντίζελ που είναι και εντυπωσιακά οικονομικός, αλλά το μεγαλύτερο προσόν του είναι και πάλι η εντυπωσιακή κομψότητά του, που ξεχωρίζει αμέσως στο δρόμο

Είναι δεδομένη πλέον η επιτυχία των 4θυρων κουπέ, όχι μόνο στις μεγάλες κατηγορίες, αλλά ακόμα και στην μικρομεσαία και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Mercedes επανέλαβε το εγχείρημα με τη CLA, παρουσιάζοντας και δεύτερη γενιά μετά τη δημιουργία της νέας A-Class. Η νέα CLA έχει μήκος 4,688 μ., 48 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς, ενώ αυξημένο κατά 30 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο και κατά 53 χιλιοστά το πλάτος. Αντίθετα το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 2 χιλιοστά, προσδίδοντας έτσι μια πιο σπορ αίσθηση. Η ξεχωριστή αισθητική άλλωστε είναι βασικό ατού αυτού του μοντέλου, που κατά τη γνώμη μας είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της Mercedes.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο της προσπάθειας των σχεδιαστών του αυτοκινήτου ήταν η βελτίωση των εσωτερικών χώρων, που στο προηγούμενο μοντέλο ήταν κάπως οριακοί. Έτσι παρά την αύξηση του μήκους και του πλάτους του αυτοκινήτου, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μειώθηκε κατά 10 λίτρα, στα 460 συνολικά. Χωρητικότητα ούτως ή άλλως πολύ καλή για την κατηγορία του, που καλύπτει πολύ καλά τις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς για 4 άτομα, χωρίς πάντως και πάλι να είναι και από τους μεγαλύτερους της μικρομεσαίας κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια πίσω. Η αλήθεια είναι πάντως, ότι στα «κουπέ» αυτοκίνητα οι πίσω χώροι ποτέ δεν είναι από τα ισχυρά τους σημεία και μόνο στις μεγάλες κατηγορίες μπορεί να υπάρξει πραγματική άνεση. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετοί και η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ υψηλή, όπως πάντα στις Mercedes.

Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε, όπως και στην A-Class, στο ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Θα παρατηρήσουμε μόνο για ακόμα μια φορά, ότι είναι περίεργο που η Mercedes δεν έχει ακόμα καταφέρει στα ελληνικά το σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, χρησιμοποιεί μάλιστα και την μπροστινή κάμερα για να σου δείξει προς τα πού ακριβώς πρέπει να κατευθυνθείς όταν πλησιάζεις σε διασταυρώσεις, κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.300 ευρώ (συν 1.636,80 για το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επισημαίνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Βελτιωμένοι είναι οι εσωτερικοί χώροι και εντυπωσιακό το ποιοτικό ταμπλό, με τη "hi tech" εικόνα που προσφέρει η διπλή οθόνη
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 180d κινείται από τον εξαιρετικό νέο ντίζελ 1.5 της Mercedes που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault. Η ονομαστική ισχύς των 116 ίππων ίσως να μην εντυπωσιάζει εκ πρώτης όψεως, μιλάμε όμως για ντίζελ και στους ντίζελ ακόμα μεγαλύτερη σημασία έχει η ροπή, η οποία είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση παραπάνω από επαρκής. Ελαστικός και ταυτόχρονα αρκετά εύστροφος για ντίζελ, ο κινητήρας προσφέρει τελικά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7'' με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σε 10,9'' με το χειροκίνητο), οι οποίες όχι απλώς επαρκούν για να προσφέρουν ασφαλή προσπεράσματα, αλλά δίνουν την δυνατότητα και για αρκετά σβέλτη οδήγηση αν το επιθυμεί ο οδηγός. Κάτι στο οποίο συμβάλλει βεβαίως και πολύ καλή συνεργασία τον κινητήρα με το νέο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που είναι αρκετά γρήγορο και έχει σωστά κατανεμημένες σχέσεις. Αυτό έχει την επίδρασή του και στην κατανάλωση, που είναι εντυπωσιακά χαμηλή και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και γύρω στα 5! Κάτι που αντανακλάται και στις χαμηλές εκπομπές CO2, που είναι 100 g/km για το αυτόματο και 105 για το χειροκίνητο, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Ήδη από την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου η Mercedes είχε αποδείξει ότι έχει πλέον πολύ καλή τεχνογνωσία στην μπροστινή κίνηση. Το χαμηλωμένο πλαίσιο σε σχέση με την πιο «οικογενειακή» A-Class δεν επιτρέπει την ίδια θεαματική βελτίωση στην άνεση, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο, που έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να γίνεται κουραστικό. Έχει όμως πιο «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με τις μεγαλύτερες Mercedes, αλλά και με την A-Class . Από εκεί και πέρα το κράτημά του είναι πραγματικά πολύ καλό, η συμπεριφορά του εντελώς ουδέτερη και αρκετά ακριβής και δεν έχει την τάση ούτε για υπερβολική υποστροφή ούτε για φαινόμενα υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση αλλά όχι σπουδαία επαναφορά (αν και καλύτερη από αυτήν των μεγαλύτερων Mercedes με την πίσω κίνηση) και τα φρένα είναι εξαιρετικά.
">
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Λιγότερο καλή άνεση σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες Mercedes και την A-Class
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο μικρός ντίζελ προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις και εντυπωσιακή οικονομία, ενώ η οδική συμπεριφορά δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα
Συμπέρασμα
Το αυτοκίνητο ήταν πολύ καλό στην προηγούμενη γενιά του, είναι ακόμα καλύτερο τώρα, με βελτιωμένους χώρους, εξαιρετική ποιότητα, "hi tech" εσωτερικό, ένα πολύ καλό κινητήρα που προσφέρει ταυτόχρονα ασφάλεια και οικονομία και μία οδική συμπεριφορά υπεράνω κριτικής. Άρα αυτός που θα το οδηγεί, θα το ευχαριστηθεί ούτως ή άλλως. Ας μη γελιόμαστε, όμως, αυτά τα βρίσκεις και σε άλλες Mercedes, αλλά σ' αυτό το αυτοκίνητο το βασικό του πλεονέκτημα ήταν και είναι το ιδιαίτερα κομψό του στιλ, που το κάνει πραγματικά να ξεχωρίζει στο δρόμο και τα κεφάλια να γυρνούν στο πέρασμα του!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP