ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi A1 - 40 TFSI

Αέρα πατέρα!         ..:: Σαββάτο, 07 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Η κορυφαία έκδοση του νέου A1 δεν προσφέρει απλώς ποιότητα και αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, προσφέροντας οδηγική απόλαυση παρά το γεγονός της μετάδοσης τόσο μεγάλης δύναμης μόνο στους μπροστινούς τροχούς, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματικά

«Ποιότητα μεγάλου σε συσκευασία μικρού» είχαμε βάλει ως τίτλο στην δοκιμή της «μικρής» έκδοσης (30 TFSI) του νέου A1, με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο, που μας έχει δημιουργήσει πολύ καλές εντυπώσεις με την ποιότητα, την συμπεριφορά και την συνολική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που προσφέρει. Η Audi, όμως, δεν σταματάει χαμηλά ούτε στα μικρά μοντέλα της, προσφέροντας και εκδόσεις που ξεφεύγουν από «μέσους όρους» και στοχεύουν σ' αυτούς που ζητούν το απόλυτο. Εκτός λοιπόν από ποιότητα μεγάλου αυτοκινήτου στη «βασική» έκδοση, στην κορυφαία έκδοση 40 TFSI ξεφεύγει εντελώς από αυτά που περιμένει κανείς από ένα «σούπερ μίνι» και προσφέρει δύναμη και επιδόσεις που ξεπερνούν τις προσδοκίες ακόμα και αγοραστών που στρέφονται προς μεγαλύτερες κατηγορίες.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο και είναι απολύτως ικανοποιητικοί για την κατηγορία, τα αυτοκίνητα της οποίας χρησιμοποιούνται πλέον συχνά και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, με επαρκή χώρο μάλιστα και για τις αποσκευές τους, που φτάνει τα 335 λίτρα, πλησιάζοντας τα επίπεδα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του A1 δεν είναι πάντως οι χώροι, αλλά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που όντως βρίσκεται ένα σκαλί πιο πάνω σε σύγκριση με τα «μαζικά» σούπερ μίνι και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Mια αίσθηση που ενισχύεται και από το hi tech περιβάλλον, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρική οθόνη στο ταμπλό. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η θέση οδήγησης καλή, όπως και η συνολική εργονομία, με το «μπακετοειδές» κάθισμα του 40 μάλιστα, που παρέχει και ρύθμιση στήριξής της μέσης, να στηρίζει το σώμα ακόμα καλύτερα, προϊδεάζοντας για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στον δρόμο και τους ρυθμούς που μπορεί να ακολουθήσει!

Η τιμή του A1 40 TFSI ξεκινάει από 33.230 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED με σύστημα πλύσης και αυτόματη προσαρμογή δέσμης φωτός, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, έγχρωμη οθόνη αφής, κάρτα SDXC Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και μια εικόνα "hi tech", ενώ οι χώροι καλύπτουν τις ανάγκες 4 επιβατών
Κινητήρας-κιβώτιο
Η νέα ονοματολογία της εταιρείας δεν συνδυάζει καθόλου το όνομα του μοντέλου με τον κινητήρα. Το «40» κινείται από ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με 200 ίππους. Ένα κινητήρα που είναι προφανές ότι θα μπορούσε να προσδώσει σπορ χαρακτήρα ακόμα και σ' ένα μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο, κάνοντας το A1 πραγματικό... πύραυλο, με επιδόσεις ακριβού σπορ αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,6''). Δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά για αυτόν, είναι προφανές ότι διαθέτει την ισχύ και τη ροπή για να ανταποκριθεί σε κάθε απαίτηση οποιουδήποτε οδηγού σε οποιοδήποτε είδος δρόμου. Το πολύ καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ταιριάζει πολύ καλά μαζί του και εξασφαλίζει την αποτελεσματική αξιοποίησή του. Προφανώς μ' ένα τόσο δυνατό κινητήρα η κατανάλωση ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με το χιλιάρι, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου εύκολα φτάνει τα 11 λίτρα/100 χλμ. Αυτό όμως είναι κάτι που μάλλον περιμένει κανείς όταν επιλέγει ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο.

Οδηγώντας
Το «40» έχει προφανώς τη σπορ έκδοση ανάρτησης του μοντέλου, με πιο «σφιχτές» ρυθμίσεις από τις απλές εκδόσεις, ενώ υπάρχει και προσαρμοζόμενη απόσβεση. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά, που είναι πολύ καλή, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει και σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης το οποίο επεμβαίνει και στις αναρτήσεις. Σ' αυτήν την έκδοση με τον πολύ δυνατό κινητήρα φαίνεται ακόμα περισσότερο το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου αλλά και ο πολύ αποτελεσματικός τρόπος με τον οποίο ενεργοποιείται η λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που βοηθάει να περάσει αποτελεσματικά στο δρόμο όλη αυτή η δύναμη από τους μπροστινούς μόνο τροχούς. Σημαδεύεις, γυρίζεις το τιμόνι, πατάς το γκάζι και το αυτοκίνητο στρίβει σχεδόν σαν τρένο, με ελάχιστη υποστροφή ακόμα και σε μεγάλη πίεση. Το ικανοποιητικό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ενισχύουν ακόμα περισσότερο την καλή εικόνα του αυτοκινήτου, που μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς να γίνει «πλαδαρό» όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Η καλή ποιότητα κύλισης και το «πάτημα» του αυτοκινήτου παραπέμπουν σε μεγαλύτερη κατηγορία. Από την άλλη πλευρά η σπορ ανάρτηση επιδρά στην άνεση, που δεν είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας και θα την χαρακτηρίζαμε μέτρια, αφού οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές στους επιβάτες, χωρίς πάντως η αίσθηση να γίνεται «ξύλινη» και να κουράζει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κορυφαίες επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
- Ποιότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση στις αστικές συνθήκες
- Υψηλή τιμή
- Μέτρια άνεση
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, που αξιοποιεί άψογα το καλά στημένο πλαίσιο
Συμπέρασμα
Ούτως ή άλλως το νέο A1 είναι ένα αυτοκίνητο σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο, όπως είχαμε επισημάνει και στην πρώτη δοκιμή του, αλλά ειδικά αυτή η έκδοση δεν είναι απλώς ένα μικρό "premium" που προσφέρει πολυτέλεια και αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αλλά ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση ακόμα και στον απαιτητικό οδηγό, με εξαιρετικές επιδόσεις και αντίστοιχου επίπεδου οδική συμπεριφορά. Η αυξημένη κατανάλωση και η αυξημένη τιμή είναι αναπόφευκτες συνέπειες, που αξίζουν τον κόπο για όποιον μπορεί να αντεπεξέλθει.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.audi.gr


  UP