ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - 1.5 BlueHDi 130

Ασκήσεις ισορροπίας         ..:: Σαββάτο, 07 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Στην Peugeot δεν σταματούν να διυλίζουν τον κώνωπα ανακατεύοντας δημιουργικά τη γκάμα του 308, στην προσπάθεια ανάδειξης του ιδανικού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, που θα ικανοποιεί εξίσου οδηγό και επιβάτες και θα επισκέπτεται σπάνια τα πρατήρια ανεφοδιασμού

Μια πρώτη απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση τι θα γίνει με το ντίζελ στο προσεχές μέλλον, αναφέρει πως το πετρέλαιο ως καύσιμο δεν θα «πεθάνει», αφού εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη λύση για τον χρήστη που διανύει με το αυτοκίνητό του αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο. Ταυτόχρονα, εκπέμπει πολύ χαμηλότερες ποσότητες CO2 σε σχέση με το βενζινοκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι θα επιβαρύνεται με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας και άλλες επιβαρύνσεις που μπορεί να επιβληθούν ανάλογα με τις εκπομπές CO2 κάθε μοντέλου. Η οικονομία σε καύσιμο είναι απίστευτη, όπως και η ροπή στις χαμηλές στροφές, στοιχεία που δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο κυρίως στην καθημερινότητα. Στην περίπτωση του 308 δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η απήχηση του στην ελληνική αγορά δικαιωματικά είναι κάτι παραπάνω από ηχηρή. Τώρα προσφέρεται πλέον και με το νέο «καθαρό» -και το κυριότερο- οικονομικό πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρου προδιαγραφών Euro 6.2.

Εσωτερικό
Η ιδανική θέση οδήγησης, η minimal προσέγγιση αλλά και το εκκεντρικό i-Cockpit μαγνητίζουν αμέσως το οπτικό ενδιαφέρον. Η δεσποτική θέση χαρακτηρίζεται από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι-φετίχ, που ή το λατρεύεις ή το απεχθάνεσαι, τα έχουμε ξαναπεί. Οι χώροι δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα πίσω, αλλά ταυτόχρονα δεν απογοητεύουν κιόλας, σε αντίθεση με τον χώρο αποσκευών των 420 λίτρων που είναι όντως μεγάλος για τις οικογενειακές απαιτήσεις. Η εργονομία είναι τακτοποιημένη με τις τρεις βασικές λειτουργίες (για κλιματισμό, πλοήγηση, ηχοσύστημα) να ρυθμίζονται από την οθόνη αφής. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, χτυπούν κορυφή χωρίς περιστροφές. Είναι το σημείο όπου οι Γάλλοι της Peugeot επενδύουν ολοένα τελευταία, λοξοκοιτώντας πλέον προς Γερμανία πλευρά. Η τιμή του 308 1.5 BlueHDi 130 ξεκινά από τα 21.300 ευρώ, περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, ESP με υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα επαγρύπνησης οδηγού, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες με αισθητήρα εξωτερικής θερμοκρασίας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα του και κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας ντίζελ του 1,5 λίτρου, προδιαγραφών Euro 6.2, κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση. Αποδίδει 130 ίππους και 30,6 kgm ροπής από χαμηλό εύρος στροφών. Παρουσιάζεται ιδιαίτερα ζωντανός και πρόθυμος με μπόλικα αποθέματα ροπής, σπρώχνοντας το απόβαρο εύκολα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδεύει τον αριθμό 2. Με οποιαδήποτε σχέση στο πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (διαθέτει κοντύτερη κλιμάκωση συγκριτικά με το αντίστοιχο του παλιού 1.6), χωρίς κενά και εξάρσεις στην απόδοση του κινητήρα, η επιτάχυνση είναι μεστή χωρίς να χρειάζεται να ξεζουμίζεις κάθε φορά το γκάζι (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,7''). Η χροιά του ήχου είναι αισθητή, ειδικά όταν το σύνολο πιέζεται, αλλά το τελευταίο θα σε αποζημιώσει με ένα σεβαστό ωφέλιμο εύρος, αναλογικά πάντα με το τι ισχύει στον ανταγωνισμό. Η μέση τιμή κατανάλωσης τις περισσότερες ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας ήταν 6,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ανεξαρτήτως της δοσολογίας του γκαζιού. Με δυο λόγια, πολύ καλά...

Οδηγώντας
Το 308, με όποιο κινητήρα κι αν έχει κάτω από το καπό, μετατρέπεται εύκολα σε εργαλείο για τον οδηγό. Γνωστό και χιλιοειπωμένο. Δεν αποτελεί εξαίρεση ο συνδυασμός με τον νέο αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα. Όρεξη να έχεις λοιπόν στις στροφές, προκειμένου να σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι και το αυτοκίνητο να υπακούει πιστά σαν να συμβουλεύεται αυτόματα το υποσυνείδητο. Το ευχάριστο είναι πως το 308 καταφέρνει πάντα να είναι αποτελεσματικό χωρίς το πρόσημο κάποιας ειδικής έκδοσης που σου ανακατεύει το στομάχι στο απέραντο ελληνικό ανάγλυφο. Έτσι, η ανάρτηση έχει επαρκή διαδρομή, η φιλικότητα στις αντιδράσεις είναι δεδομένη και η κύλιση φέρνει στο νου την δοξασμένη γαλλική σχολή, παρά την αναμενόμενα ξερή αντίδραση στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Τιμόνι, φρένα και κιβώτιο παίρνουν στο τέλος πολύ καλή βαθμολογία στην επιμέρους αξιολόγηση.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα υλικών (για την κατηγορία τιμής)
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Αίσθηση κιβωτίου
Άνετο, ασφαλές και αξιοπρόσεκτο, «κλείδωσε» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη λιτότητα των προηγούμενων προσιτών ιταλικών σεντάν στο πάτημα και το κράτημα
Συμπέρασμα
Το 308 ζει μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του αναμφίβολα, αφού η ποιότητα τείνει να γίνει γερμανική, ο σχεδιασμός του ταμπλό έρχεται απευθείας από το μέλλον και, το σημαντικότερο, η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Προσθέστε στην εξίσωση και τις αρετές του νέου πετρελαιοκινητήρα και κάπως έτσι δένει το γλυκό. Όντως, η τιμή αγοράς φλερτάρει με το άνω άκρο των «καλών» πεντάθυρων μικρομεσαίων, αλλά, όπως και να το κάνουμε, ό,τι πληρώνεις στο τέλος παίρνεις.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP