ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Η μεγάλη απάτη

        ..:: Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2019 ::..
Το τεράστιο θέμα που δημιουργήθηκε με το λεγόμενο «ντιζελγκέιτ» αφορούσε την προσπάθεια μίας εταιρείας να παραπλανήσει τις αρχές σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων κάποιων αυτοκινήτων της. Προσπάθεια σίγουρα κατακριτέα και δίκαιες οι συνέπειες που ακολούθησαν για τον κατασκευαστή. Πάνω σ' αυτό το θέμα όμως στήθηκε κατόπιν μια τεράστια απάτη σε βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών, οι οποίοι και θα πληρώσουν σύντομα το κόστος, προς όφελος οικονομικών συμφερόντων που επένδυσαν στην ηλεκτροκίνηση και βιάζονται να δουν αποδόσεις στην επένδυσή τους. Και δυστυχώς άθελά τους συνεργοί σ' αυτήν την απάτη είναι πολλοί αφελείς οικολόγοι που πίεσαν με φανατισμό για άμεση μαζική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, αλλά και καιροσκόποι πολιτικοί που ήθελαν να δείξουν στο κοινό ότι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, παίρνοντας αποφάσεις για τεχνικά θέματα για τα οποία δεν έχουν ιδέα.

Έχουμε αναφερθεί και πάλι στις ενστάσεις που έχουμε για τις δυνατότητες μαζικής εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης τόσο σύντομα όσο μας υπόσχονται, εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων στην τεχνολογία και τις υποδομές που παραμένουν ακόμα άλυτα. Το εξοργιστικό είναι όμως ότι τα δισεκατομμύρια που ξοδεύονται για την εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ελάχιστοι θα αγοράσουν, καλούνται τώρα να πληρώσουν και εκατομμύρια καταναλωτές σε όλη την Ευρώπη που αγοράζουν συμβατικά αυτοκίνητα. Κι αυτό γιατί από το 2020, δηλαδή άμεσα, τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που πρέπει να καλύπτει ο μέσος όρος των αυτοκινήτων κάθε κατασκευαστή τέθηκαν τόσο χαμηλά που είναι αδύνατο να επιτευχθούν από μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με αποτέλεσμα την επιβολή προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία φυσικά θα πληρώσουν οι καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν, κάθε κατασκευαστής θα κληθεί να πληρώσει τον επόμενο χρόνο ένα πρόστιμο που κυμαίνεται από 2,5 ως 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με το «μίγμα» των μοντέλων που έχει και τον αριθμό των πωλήσεων! Αυτό το ποσό προφανώς κανείς δεν μπορεί να το απορροφήσει, αλλά θα περάσει στα πωλούμενα αυτοκίνητα και ήδη έχουμε ως παράδειγμα τρία νέα δημοφιλή μοντέλα που ήρθαν πρόσφατα στην ελληνική αγορά, μικρά μάλιστα, άρα ούτε πολύ ρυπογόνα ούτε πολύ ακριβά, η τιμή των οποίων είναι ακόμα και 2.000 ευρώ ακριβότερη από αυτή των προηγούμενων μοντέλων!

Θα ρωτήσει κανείς «και γιατί να μην αγοράζουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι καταναλωτές, ώστε να πέσει ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που πουλάει κάθε κατασκευαστής και να αποφύγει έτσι τα πρόστιμα»; Μα, για το απλούστατο λόγο πως ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν μεν, αφού αναγκάστηκαν εκβιαστικά οι κατασκευαστές να τα εξελίξουν βιαστικά (άλλο ένα κόστος που θα μετακυλήσουν στους καταναλωτές), αλλά ούτε υποδομές για την υποστήριξή τους υπάρχουν, ούτε αυτά μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των αγοραστών. Και φυσικά έχουν πολύ υψηλότερο κόστος, που εξακολουθεί να είναι υψηλό ακόμα και δεν πληρώνουν καθόλου φόρους, είναι απίθανο να έχουν λογική τιμή μεταπώλησης, αφού όταν έρθει η συγκεκριμένη ώρα θα βρίσκονται πολύ πίσω τεχνολογικά και με μπαταρίες σημαντικά μειωμένης απόδοσης, έχουν περιορισμένη αυτονομία, χρειάζονται μεγάλο χρόνο φόρτισης (ενώ οι ταχυφορτιστές περιορίζουν τη διάρκεια ζωής των μπαταριών, κάτι που κανείς δεν λέει στις σχετικές διαφημίσεις) και φυσικά είναι αδύνατο να δημιουργηθεί στα επόμενα χρόνια ένα δίκτυο φόρτισης που θα καλύπτει μια γενικευμένη ηλεκτροκίνηση. Και -ακόμα και αν, ως διά μαγείας, υπήρχε αυτό το δίκτυο- είναι αδύνατο για τις εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας να προσαρμοστούν τόσο σύντομα ώστε να παράγουν και να αποθηκεύουν τις τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτούνται για τόσα εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Το χειρότερο είναι ότι όλη αυτή η αλλοπρόσαλλη πολιτική, που υπέθαλψε την κατασυκοφάντηση του ντίζελ και τη δημιουργία ψεύτικων ελπίδων για την άμεση ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, έχει ήδη αρχίσει να παρουσιάζει παρενέργειες με τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Το 2017 και το 2018 υπήρξε στην Ευρώπη αύξηση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, λόγω της στροφής μεγάλου μέρος των καταναλωτών από τα ντίζελ στα βενζινοκίνητα, τα οποία όμως εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες CO2 από τα ντίζελ! Γιατί ο κινητήρας ντίζελ πράγματι εκπέμπει ορισμένους συγκεκριμένους ρύπους παραπάνω από τον βενζινοκινητήρα και χρειάζεται για αυτό ειδικό εξοπλισμό για τη συγκράτηση και αδρανοποίησή τους (ο οποίος υπάρχει και χρησιμοποιείται), εκπέμπει όμως θεαματικά μικρότερες ποσότητες CO2, το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία του «φαινομένου του θερμοκηπίου» και της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Και το πρόβλημα αυτήν τη στιγμή είναι η κλιματική αλλαγή και όχι τα οξείδια του αζώτου. Επιπλέον, οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων έχουν κάνει ασύμφορη την κατασκευή μίνι αυτοκινήτων πόλης, την οποία οι περισσότεροι κατασκευαστές σταδιακά εγκαταλείπουν, στρέφοντας τους αγοραστές της κατηγορίας προς μεγαλύτερα αυτοκίνητα, άρα και με αυξημένες εκπομπές CO2! Δύσκολα μπορούμε να αντιληφθούμε πώς όλα αυτά συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής..._Π.Φ.

  UP