ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 208 - 1.2 PureTech 100

Οι σχεδιαστές τα βρήκαν με τους μηχανικούς!         ..:: Σαββάτο, 23 Νοεμβρίου 2019 ::..

Στη νέα γενιά του το 208 επιβεβαιώνει και ενισχύει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, ταυτόχρονα όμως αποτελεί κι ένα τολμηρό σχεδιαστικό βήμα προς τα εμπρός, εξωτερικά αλλά και εσωτερικά, είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά και -στην έκδοση με τον 1.2 τούρμπο- πολύ καλά εξοπλισμένο, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας

Οι ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την ευρωπαϊκή νομοθεσία να υποχρεώνει εκβιαστικά της εταιρείες να δημιουργήσουν και να κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστες ούτε τις δημοφιλείς μικρές κατηγορίες. Πολλοί κατασκευαστές, όπως η Peugeot, εξελίσσουν για τα νέα μοντέλα τους νέες πλατφόρμες πάνω στις οποίες μπορούν να δημιουργηθούν και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Χαρακτηριστικό δείγμα είναι η νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γαλλικού γκρουπ, πάνω στην οποία βασίζεται η -ελαφρύτερη κατά 30 κιλά- νέα γενιά του 208, που μόλις άρχισε να διατίθεται και στη χώρα μας και συμπεριλαμβάνει στη γκάμα της και μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Με ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.540 χιλιοστά), το νέο 208 είναι μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος 4,055 μ.

Εσωτερικό
Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, θα επισημάνουμε ότι η Peugeot προχώρησε ένα ακόμα βήμα την εξέλιξη του χαρακτηριστικού ψηφιακού πίνακα οργάνων των σύγχρονων αυτοκινήτων της, ο οποίος είναι πλέον τρισδιάστατος και συνδυάζεται φυσικά με το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι, που αφήνει τα όργανα να φαίνονται πάνω από αυτό. Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ενισχύοντας έτσι τη συνολικά «οδηγοκεντρική» εικόνα του εσωτερικού. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία αναβαθμίζεται συνέχεια και αποτελεί πλέον επιλογή αρκετών αγοραστών για το πρώτο τους οικογενειακό αυτοκίνητο. Καλή είναι και η θέση οδήγησης και η γενική εργονομία, με μοναδική παρατήρηση το γεγονός ότι το τεράστιο... προσκέφαλο του καθίσματος του συνοδηγού περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω δεξιά! Οι εσωτερικοί χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι πάντως επαρκείς για τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί και βρίσκεται στα 309 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικών και στα 265 με ρεζέρβα (για όσες εκδόσεις έχουν, γιατί δεν είναι στάνταρ σε όλες). Τέλος, επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η τιμή του αυτοκινήτου, όπως και όλων πλέον των νέων μοντέλων της κατηγορίας (αλλά και των άλλων κατηγοριών) είναι αυξημένη, ώστε να αντισταθμιστεί το τεράστιο πρόστιμο που θα πληρώνουν από το 2020 όλες οι εταιρείες, επειδή ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 του συνόλου των αυτοκινήτων τους είναι αδύνατον να περιοριστεί με την υπάρχουσα τεχνολογία στα εξωπραγματικά χαμηλά όρια που έχουν νομοθετηθεί στην Ευρώπη. Έτσι, η συγκεκριμένη βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων ξεκινάει από 16.200 ευρώ, ευτυχώς με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, πακέτο οδηγικών βοηθημάτων το οποίο περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνον την έλλειψη ρεζέρβας.
Ιδιαίτερα προσεγμένα ποιοτικά, σύγχρονο σχεδιαστικά και αρκετά «οδηγοκεντρικό» είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 του γκρουπ, που χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 100 ίππων, είναι πολύ καλός για τις ανάγκες ενός -έστω και... τετράμετρου- σούπερ μίνι σαν το 208, δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές), προσφέροντας ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση, αλλά και καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9.9''), με την ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται στα προσπεράσματα. Η βελτιωμένη ηχομόνωση δεν επιτρέπει στον ήχο του (που δεν είναι από τους χαμηλότερους για τρικύλινδρο σύνολο) να ακούγεται υπερβολικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ η συνεργασία του με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στην πόλη βρίσκεται γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. (εντελώς «αροντάριστος» και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση) ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,5. Κάτι που αντανακλάται και στις χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 97 g/km, περιορίζοντας έτσι αρκετά και τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας
Τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά ήταν πάντα ένα από τα ισχυρά σημεία των μοντέλων της Peugeot και το νέο 208 καταφέρνει όχι απλώς, να επιβεβαιώσει την παράδοση, αλλά να βελτιώσει αυτήν την εικόνα ακόμα περισσότερο. Πραγματικά εξαιρετικό στον δρόμο, είναι ένα από τα καλύτερα σούπερ μίνι σε οδική συμπεριφορά και από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση. Με πολύ καλό κράτημα, πολύ καλή κατευθυντικότητα, ένα ακριβέστατο και γρήγορο τιμόνι, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και ουδέτερες αντιδράσεις, θα ενθουσιάσει τον απαιτητικό χωρίς να προβληματίσει τον άπειρο. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια συνολικά θετική εικόνα. Ταυτόχρονα η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για την κατηγορία, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, και η άνεση που προσφέρεται από τις καλύτερες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας
- Σχεδίαση που ξεχωρίζει εξωτερικά και εσωτερικά
KATA
- Χώροι πίσω μέτριοι για την κατηγορία
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μεγάλο προσκέφαλο συνοδηγού, που περιορίζει την ορατότητα πίσω δεξιά
Από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, το 208 προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδηγική απόλαυση
Συμπέρασμα
Διατηρώντας τον «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα του 208 η Peugeot τον ενίσχυσε ακόμα περισσότερο στη νέα γενιά του σούπερ μίνι της, χωρίς όμως να παραμελήσει άλλα χαρακτηριστικά, που δεν έχουν σχέση με την οδήγηση. Σίγουρα το αυτοκίνητο σχεδιαστικά έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα, ο οποίος μάλιστα επεκτάθηκε και στο εσωτερικό, που είναι ιδιαίτερα σύγχρονο και εντυπωσιακό, ενώ αναβάθμιση υπήρξε και στον τομέα της ποιότητας. Δεν είναι ίσως από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, είναι πάντως από τα πιο εντυπωσιακά και -κυρίως- από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση. Σε ό,τι αφορά την αυξημένη τιμή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, δυστυχώς είναι κάτι που δεν αφορά μόνο την Peugeot, αλλά όλα τα καινούρια μοντέλα που παρουσιάστηκαν αυτήν την εποχή και αυτά που αναμένονται το 2020, λόγω των τεραστίων προστίμων που θα κληθούν να πληρώσουν όλες οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε εφαρμογή της εκβιαστικής πολιτικής για δημιουργία και πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για τα οποία δεν υπάρχει ενδιαφέρον από το ευρύ κοινό και υποδομές για να τα υποστηρίξουν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP