ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i30 - 1.6 D 115 PS

Νοικοκυρεμένο...         ..:: Σαββάτο, 23 Νοεμβρίου 2019 ::..

Ακόμη μια ντίζελ έκδοση για το ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Hyundai, αυτή τη φορά με λιγότερους ίππους κάτω από το καπό, αλλά πιο ομαλή λειτουργία και, το κυριότερο, ελκυστικότερη τιμή αγοράς με παραδοσιακά πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας

Το i30 αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όποιο ανταγωνιστικό μοντέλο επιδιώξει να βγει από την αφάνεια και να φλερτάρει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα με την κορυφή. Το μικρομεσαίο Hyundai από γενιά σε γενιά αποδεικνύεται καλύτερο και πιο ομοιογενές, με συνέπεια να εντάσσεται εύκολα στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή, όταν αυτός έχει αποφασίσει να επενδύσει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας C. Σχεδιαστικά εύπεπτο, δείχνει να έχει επιτύχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ μοντέρνου και σεμνού, ό,τι δηλαδή επιθυμεί ο συνειδητοποιημένος οικογενειάρχης ο οποίος δεν θέλγεται από φουτουριστικά σχήματα και τολμηρές γραμμές.

Εσωτερικό
Εντός τα υλικά δείχνουν και είναι πολύ καλά, κυρίως αυτά τα μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, που δεν υπολείπονται σε ποιότητα από πολλά ευρωπαϊκά μοντέλα. Η αίσθηση συναρμογής επίσης είναι πολύ καλή, όπως και η προσοχή στη λεπτομέρεια. Η συνολική ευρυχωρία στην καμπίνα αποσπά υψηλό βαθμό, όπως και οι χώροι για μικροπράγματα, οι οποίοι αποδεικνύονται κορυφαίοι στην κατηγορία. Το i30 σε γεμίζει με μια αίσθηση εξαιρετικής ευκολίας και άνεσης χρήσης. Οι χώροι για επιβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο των μικρομεσαίων μοντέλων, όπως και ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων.

Η τιμή του i30 D με τους 115 ίππους ξεκινάει από 19.590 ευρώ με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό παραβίασης, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, αυτόματα φώτα, cruise control, ηχοσύστημα με Βluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Επιπλέον στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 21.490 ευρώ.
Ευρύχωρο πρακτικό και ποιοτικό το εσωτερικό του i30, συνοδεύεται από πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.6 ντίζελ του i30 αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 115 ίππους, με τη ροπή των 28,4 kgm να αποδίδεται σταθερά σε μεγάλη περιοχή στροφών. Η σωστή συνεργασία του κινητήρα με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο ενισχύει ακόμα περισσότερο την πολύ καλή εικόνα (θετικό πρόσημο και για το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων που είχαμε στη διάθεσή μας). Το μοτέρ αποδείχθηκε ελαστικό, με καλό «τράβηγμα» από χαμηλά, κάνοντας το μικρομεσαίο Hyundai να ακολουθεί εύκολα, χωρίς κόπο τη ροή της κυκλοφορίας, παρέχοντας παράλληλα ασφαλή προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώσαμε μάλιστα οδηγώντας το φορτωμένο με 4 άτομα σε ορεινή διαδρομή. Να σας πούμε εδώ πως παρουσιάζεται πιο ραφιναρισμένο και λιγότερο λαίμαργο με το πόδι στο πάτωμα συγκριτικά με το αντίστοιχο σύνολο των 136 ίππων. Τα 6 και κάτι λίτρα αποτελούν μια μέση τιμή κατανάλωσης που είδαμε για επτά ημέρες.

Οδηγώντας
Οι Κορεάτες επέλεξαν μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση προκειμένου να ρίξουν το βάρος στην άνεση που επιζητά ένας οικογενειάρχης αγοραστής, αφήνοντας πιο πίσω την αμεσότητα και την ακρίβεια στις αντιδράσεις, κυρίως υπό πίεση. Το i30 προτάσσει ενδιαφέροντα στοιχεία στον τομέα του θορύβου, της τραχύτητας και των κραδασμών (NVH). Στις στροφές δεν προβληματίζει αφού προβάλλει ένα προοδευτικό τρόπο για να αντιμετωπίσει τους νόμους της Φυσικής. Σαφώς δεν προάγει συναίσθημα, δεν ακουμπά ευαίσθητες οδηγικές χορδές, αλλά διαδικαστικά και με ασφάλεια (τα ηλεκτρονικά καραδοκούν να διορθώσουν το όποιο λάθος) διεκπεραιώνει τη διαδικασία. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα συντείνουν σε αυτή την εικόνα, χωρίς δηλαδή να επιδέχονται κάποιας κριτικής, δεν είναι ταυτόχρονα και άξια ιδιαίτερης μνείας. Η κύλιση βέβαια σε αποζημιώνει, αφού το i30 περνά σαν αφρός επάνω από τις ατελείωτες ανωμαλίες του ελληνικού ανάγλυφου το οποίο αποκαλείται «δρόμος».
YΠEP
- Πολιτισμένος χαρακτήρας
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Αίσθηση τιμονιού
Στο δρόμο εμφανίζεται άνετο, ασφαλές, εύχρηστο και κυρίως πολιτισμένο, στοιχεία συνυφασμένα με την οικογενειακή χρήση
Συμπέρασμα
Το i30 «λείανε» τις όποιες «γωνίες» υπήρχαν στη δυνατή πετρελαιοκίνητη έκδοση, δίνοντας ένα διαφορετικό κίνητρο στον εν δυνάμει αγοραστή. Άνετο, ευρύχωρο, ραφιναρισμένο, εύχρηστο, με «γλυκό» χαμηλά κινητήρα και οικονομικό, χωρίς να υστερεί σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση η οποία συνοδεύεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP