ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes C Class - 200

Σφυροκοπώντας τα τεκμήρια...         ..:: Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 ::..

Η αισθητική ανανέωση της C Class είναι σχετικά περιορισμένη, σε ένα αυτοκίνητο ούτως ή άλλως κορυφαίο στη μεσαία κατηγορία, αλλά ο νέος, πολύ καλός μικρός κινητήρας τούρμπο με το ήπιο υβριδικό σύστημα το αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο, προσφέροντας επιδόσεις (και ενεργητική ασφάλεια) που εξευτελίζουν κάποιες εμμονές που ακόμα υπάρχουν με τα «κυβικά»

Τα τελευταία δύο χρόνια οι ανανεώσεις των διαφόρων μοντέλων των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν γίνει λιγότερο... βαρετές! Κι αυτό γιατί στις συνηθισμένες -περιορισμένες- αισθητικές αλλαγές που γίνονται στην εξωτερική εμφάνιση και στο εσωτερικό, έχουν προστεθεί και οι επεμβάσεις που ήταν απαραίτητες στα μηχανικά μέρη για να συμμορφωθούν τα αυτοκίνητα στις νέες πολύ αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Με πολύ ενδιαφέρον, λοιπόν, πήραμε για δόκιμη την ανανεωμένη C 200, στην οποία βεβαίως έχουν γίνει οι σχετικές αισθητικές αλλαγές στο εμπρός μέρος, τους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα και έχουν προστεθεί κάποια νέα υλικά και χρώματα στο εσωτερικό, υπάρχει όμως και ένα νέο «ήπιο» υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος, που μαζί με το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes αναβαθμίζουν σημαντικά το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ άνετοι για 4 άτομα (χωρίς να είναι και κορυφαίοι για μεσαίο αυτοκίνητο, αν και αυτό έχει πλέον μικρή σημασία τόσο που έχουν μεγαλώσει τα μεσαία αυτοκίνητα). Υπάρχει αρκετός «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά κάπως λιγότερος για τα κεφάλια τους (κανένα πρόβλημα πάντως αν είναι μέχρι 1,80 μ.) λόγω του κεκλιμένου σχήματος του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Αρκετά μεγάλος (480 λίτρα) είναι και ο χώρος αποσκευών. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η γενική εργονομία σωστή (αν και θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα, ενώ οι κλειστοί είναι πολύ καλοί). Οι πολλές ρυθμίσεις επιτρέπουν στον οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ η C-Class είναι η πρώτη Mercedes στην οποία εφαρμόστηκε η νέα αντίληψη της εταιρείας για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της, με επιφάνειες αφής στο κεντρικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών και στο τιμόνι, που επιτρέπουν να γίνονται οι επιλογές με κινήσεις των δακτύλων στα χειριστήρια και όχι σε οθόνη αφής, που αποσπά την προσοχή των οδηγών. Ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης ελέγχου του συστήματος εξακολουθεί να υπάρχει, ώστε να μη δημιουργήσει πρόβλημα προσαρμογής στους παλιούς πελάτες της εταιρείας, που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Για την ποιότητα κατασκευής και υλικών δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα, αφού εξακολουθεί να είναι κορυφαία όπως και πριν την ανανέωση. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 40.560 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 7 αερόσακοι, σύστημα εντοπισμού εμποδίων (και πεζών) και αυτόματου φρεναρίσματος, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, όπως επίσης και το γεγονός ότι το σύστημα πλοήγησης εξακολουθεί να μην έχει λειτουργία στα ελληνικά, κάτι που προσφέρουν πλέον ακόμα και πολύ φτηνότερα αυτοκίνητα.
Κορυφαίο ποιοτικά και πολύ λειτουργικό, το εσωτερικό φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από το νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 με τους 184 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα EQ Boost, που περιλαμβάνει μια μίζα-γεννήτρια και υποβοηθεί τον κινητήρα στην εκκίνηση και στο πάτημα του γκαζιού, προσθέτοντας στιγμιαία 13,6 ίππους στη διαθέσιμη ισχύ. Συνολικά το σύστημα ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες της C 200, καθώς ο κινητήρας είναι ήδη πολύ καλός και αρκετά δυνατός για να κινήσει με τη μεγαλύτερη άνεση το βαρύ αυτοκίνητο, ενώ η στιγμιαία υποβοήθηση από το υβριδικό σύστημα περιορίζει μέχρις εξαφανισμού την καθυστέρηση απόκρισης του τούρμπο, βελτιώνοντας την ταχύτητα απόκρισης του συστήματος παροχής ισχύος στις εντολές του οδηγού. Έτσι τελικά το αυτοκίνητο έχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7''), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται. Σ' αυτό φυσικά συντελεί και το καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, χάρη στην καλή εκμετάλλευση τον κινητήρα που συνεπάγεται ο μεγάλος αριθμός σχέσεων και στις ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση δεν είναι πολύ χαμηλή, δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι στις μέρες μας, με την επικράτηση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, πρέπει να την κρίνουμε με βάση την ισχύ του κινητήρα και όχι τα «κυβικά». Η κατανάλωση στην πόλη λοιπόν εύκολα φτάνει τα 11 λίτρα/100 χλμ. (τιμή χαμηλότερη από αυτή των παλαιότερων ατμοσφαιρικών κινητήρων αντίστοιχης ισχύος), ενώ σε ένα επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα μπορεί με ήρεμη οδήγηση να πέσει ακόμα και λίγο κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δείχνει και το πλεονέκτημα των μικρών κινητήρων με τούρμπο.

Οδηγώντας
Η -οπισθοκίνητη- C Class βασίζεται σ' ένα νέο πολύ καλό πλαίσιο, με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός - πίσω. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να θυμηθεί κανείς την εποχή που η πίσω κίνηση απαιτούσε μεγάλη προσοχή κατά την οδήγηση σε ελληνικούς δρόμους, ιδιαίτερα σε αυτούς που γλιστράνε πολύ. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακό, η πρόσφυσή του πολύ καλή, η συμπεριφορά του ουδέτερη και απολύτως προβλέψιμη, τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν τη δουλειά τους πολύ αποτελεσματικά όσο και διακριτικά. Όταν εμφανίζεται υποστροφή αυτό γίνεται πολύ προοδευτικά, το γκάζι βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου χωρίς υστερίες και φυσικά το ESP είναι έτοιμο να επέμβει αν το παρακάνεις. Το τιμόνι είναι γενικά ακριβές, με αρκετά καλή αίσθηση στην επιλογή sport, αλλά όπως σε όλες τις Mercedes έχει μέτρια επαναφορά. Τα φρένα δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο για κριτική κι ενισχύουν το ισχυρό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αυτό που είναι σημαντικό, είναι ότι ένα τόσο καλό αυτοκίνητο σε οδική συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια γενικότερα, προσφέρει ταυτόχρονα και μία άψογη ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση, στοιχείο σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με "premium" χαρακτήρα, που πρέπει να ξεχωρίζει από τους «μέσους όρους» σε όλους τους τομείς.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια γενικώς
- Ποιότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Μικρό τεκμήριο
KATA
- Μέτρια επαναφορά τιμονιού
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Το σύστημα πλοήγησης δεν είναι στα ελληνικά
Ο δυνατός κινητήρας με το υβριδικό σύστημα προσφέρει καλές επιδόσεις, που αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Αν επρόκειτο για μία απλή αισθητική ανανέωση στο μέσο της εμπορικής ζωής του μοντέλου, με την αναβάθμιση και κάποιων ηλεκτρονικών συστημάτων με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, δεν θα είχαμε να πούμε και πολλά πράγματα για ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη εξαιρετικό, προσφέροντας κορυφαία ασφάλεια, ποιότητα, άνεση και οδική συμπεριφορά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε επιπλέον και ένα πολύ καλό νέο κινητήριο σύνολο, που παρά τον περιορισμένο κυβισμό του, ο οποίος συγκρατεί την φορολογική επιβάρυνση στο παράλογο ελληνικό σύστημα, προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις, με την ανάλογη επίδραση που έχουν αυτές στην ενεργητική ασφάλεια και στην απόλαυση της οδήγησης. Το καλύτερο είναι εχθρός του καλού, λέει το γνωστό ρητό, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το πολύ καλό έγινε ακόμα καλύτερο...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP