ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW up - e-up

Το λογικό βήμα         ..:: Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 ::..

Η ηλεκτρική έκδοση του μίνι αυτοκινήτου πόλης της VW είναι το πιο φυσιολογικό σημείο εκκίνησης για της ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αφού προσφέρει αυτονομία που ξεπερνάει αρκετά τις καθημερινές ανάγκες στις αστικές μετακινήσεις, συνδυάζοντας τους χώρους, την άνεση και την ποιοτική κατασκευή του up!, με την ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και την αξεπέραστη οικονομία χρήσης που εξασφαλίζει η ηλεκτροκίνηση

Έχοντας ένα μεγάλο πρόγραμμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με την παρουσίαση μιας σειράς μοντέλων σχεδιασμένων εξαρχής ως ηλεκτρικών, η VW εξακολουθεί παρ' όλα αυτά να προσφέρει και ηλεκτρικές εκδόσεις ορισμένων από τα υπάρχοντα μοντέλα της, τα οποία είναι αναγνωρίσιμα από το ευρύ κοινό και ενδεχομένως ευκολότερο αποδεκτά. Το up! ήταν η πιο λογική επιλογή για τη δημιουργία μιας ηλεκτροκίνητης έκδοσης e-up!, με δεδομένο ότι είναι αυτοκίνητο πόλης, άρα είναι εύκολο να ξεπεράσει τον προβληματισμό που υπάρχει για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, αφού η αυτονομία του ξεπερνά κατά πολύ στις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων ακόμα και μέσα στις μεγάλες πόλεις. Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, μάλιστα, παρουσιάστηκε μια νέα έκδοσή του με ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία (260 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό εργαστηριακό κύκλο δοκιμών), η οποία είναι προφανές ότι καλύπτει και τις πιο απαιτητικές χρήσεις στον αστικό ιστό. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είναι αυτό με τη μπαταριά μικρότερης χωρητικότητας, η οποία προσφέρει αυτονομία 160 χιλιομέτρων στον ευρωπαϊκό τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων.

Εσωτερικό
Ιδιαίτερα λειτουργικό ως αυτοκίνητο πόλης, το up! των 3,54 μ. είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, φτάνοντας τα 251 λίτρα. Η πολύ πρακτική λύση του διπλού δαπέδου μάλιστα τον κάνει ακόμα πιο πρακτικό κι επιτρέπει την ευκολότερη μεταφορά μικρών ή ευπαθών αντικειμένων (και των καλωδίων φόρτισης στη συγκεκριμένη ηλεκτρική έκδοση). Προσθέστε και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή σε αντίθεση με τα υπόλοιπα VW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Γενικά, πάντως, ο οδηγός βολεύεται αρκετά καλά, ενώ και στον τομέα της ποιότητας το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό με τα μέτρα της κατηγορίας, παρ' όλο που εδώ δεν μπορεί κανείς φυσικά να περιμένει πολυτέλειες, μαλακά πλαστικά κλπ. Μιλάμε, όμως για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών, κάτι που στους κακούς δρόμους των ελληνικών πόλεων είναι πολύ σημαντικό για την ηρεμία του οδηγού.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι προφανώς υψηλότερη από αυτή των συμβατικών εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτροκίνητα. Η ελληνική αντιπροσωπεία όμως είχε προχωρήσει σε μία συνεργασία με την ιδιωτική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρική ενέργειας Protergia για την παροχή κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσφέροντας για το e-up! μια τιμή σημαντικά μειωμένη, από τα 28.900 ευρώ της τιμής εκκίνησης στα 19.950 ευρώ με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 4 αερόσακοι (οι πλευρικoί θώρακος-κεφαλής), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoι και θερμαινόμενoι καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα σύνδεσης με smartphone, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Ήδη αρχίζει να διατίθεται η νέα έκδοση με την αυξημένη αυτονομία, για την οποία η τιμή είναι 23.300 ευρώ, αλλά μέχρι τέλος Νοεμβρίου προσφέρεται ένα ειδικό bonus, το οποίο μειώνει την τιμή του στα 20.300 ευρώ.
Το προσεγμένο εξωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το e-up! κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Η ισχύς είναι προφανώς αρκετή για να κινήσει πολύ άνετα το μικρό αυτοκίνητο, που βεβαίως είναι αρκετά πιο βαρύ από τις εκδόσεις του up! με βενζίνη ή φυσικό αέριο. Όπως όμως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, το μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων δεν βρίσκεται στην ισχύ, αλλά στο γεγονός ότι η ροπή τους αποδίδεται με το που θα πατήσει ο οδηγός στο γκάζι, από μηδενικές στροφές! Έτσι στη πράξη ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο σαν το e-up! είναι πολύ πιο ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση μέσα στην κίνηση της πόλης, καθώς ανταποκρίνεται άμεσα (και σβέλτα) στις εντολές του οδηγού. Η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων κάνει προφανώς ακόμα πιο εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση, ενώ το άλλο μεγάλο πλεονέκτημα είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης. Γύρω στις 12,5 kWh/100 χλμ. ήταν η μέση κατανάλωση στην δοκιμή μας, που μεταφράζεται σε λιγότερο από 2 ευρώ ανά 100 χλμ. αν έχει κανείς νυχτερινό ρεύμα και λίγο πάνω από 2 ευρώ ανά 100 χλμ. με κανονική τιμή ρεύματος. Προφανώς καμία άλλη πηγή ενέργειας (ακόμα και το -ιδιαίτερα φτηνό- φυσικό αέριο) δεν προσφέρει τόσο χαμηλό κόστος λειτουργίας (στο οποίο πρέπει να προστεθεί και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, όπως και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας).

Θα υπενθυμίσουμε επίσης και το πλεονέκτημα του ελάχιστου θορύβου που κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ακόμα και όταν είναι ενεργοποιημένος ο... τεχνητός θόρυβος που υπάρχει στο e-up! και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να μην αιφνιδιάζονται οι πεζοί που έχουν συνηθίσει να συνδυάζουν το θόρυβο με την ύπαρξη οχημάτων στο δρόμο) το οποίο επίσης κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Η πραγματική αυτονομία που διαπιστώσαμε εμείς ήταν γύρω στα 120-130 χιλιόμετρα, η οποία όμως μειώνεται κοντά στα 100 το καλοκαίρι, με τη χρήση του κλιματισμού. Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, εμείς το φορτίζαμε σε κοινή οικιακή πρίζα σούκο χωρίς να περιμένουμε να εκφορτιστεί εντελώς και για τη φόρτιση από το 40% περίπου ως το 100% χρειαζόταν γύρω στις 4,5 ώρες. Προφανώς για τη νέα έκδοση θα χρειάζεται αρκετά περισσότερος χρόνος λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας, που προσφέρει αυξημένη αυτονομία. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε ταχυφορτιστή 40 kW η νέα μπαταρία μπορεί να φορτιστεί κατά 80% σε 60 λεπτά.

Οδηγώντας
Αν και αρκετά βαρύτερο από τα άλλα up!, το e-up! δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές στη συμπεριφορά του στο δρόμο, δεν είναι άλλωστε ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα κινηθεί κάνεις με... τις δύο ρόδες στον αέρα σε μια γρήγορη διαδρομή. Ούτως ή άλλως η ρύθμισή του είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, που είναι και το ζητούμενο στις αστικές συνθήκες. Και πράγματι προσφέρει πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, στοιχείο σημαντικό για τους κακούς δρόμους των ελληνικών πόλεων. Το τιμόνι του έχει αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ ώστε να δυσκολεύει τους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ καλά είναι και τα φρένα του (υπάρχει και επιλογή φρεναρίσματος με τον κινητήρα μόλις αφήσεις το γκάζι, με παραγωγή ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία, η οποία μειώνει σημαντικά την ανάγκη χρήσης του φρένου). Σε μια διαδρομή σε πιο ανοιχτό δρόμο στα πέριξ των πόλεων, η συμπεριφορά του είναι χωρίς εκπλήξεις, υποστρέφει φυσιολογικά και προοδευτικά αν το πιέσεις (εμείς το δοκιμάσαμε γιατί έπρεπε να το κάνουμε, αλλά σε τελική ανάλυση... γιατί να πιέσεις στις στροφές ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης;!) γέρνει πάνω στις μαλακές αναρτήσεις του, αλλά δεν σε αιφνιδιάζει και ελέγχεται πολύ εύκολα. Αυτό που προσφέρει, πάντως, είναι αυτό που πρέπει να περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δηλαδή η άνετη, ξεκούραστη, ευχάριστη και πολύ οικονομική οδήγηση στις αστικές συνθήκες.
YΠEP
- Ροπή από μηδενικές στροφές
- Άνεση
- Εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση
- Χώρος αποσκευών
-Γεροδεμένη κατασκευή
- Μεγάλη οικονομία
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Υψηλή τιμή αγοράς
- Αυτονομία σε σχέση με το βενζινοκίνητο
Η ροπή που είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές και η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη
Συμπέρασμα
Επανερχόμενοι σ' αυτό που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, θα τονίσουμε και πάλι ότι το up! και μικρά αυτοκίνητα πόλης σαν αυτό είναι μια πολύ λογική επιλογή για τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων εκδόσεων στο ξεκίνημα της εποχής της ηλεκτροκίνησης, αφού προορίζονται για χρήση σε αστικές συνθήκες και κατά συνέπεια υπερκαλύπτουν τις ανάγκες αυτονομίας ακόμα κι όσων πραγματοποιούν αρκετές μετακινήσεις. Προφανώς είναι ακόμα ένα ειδικό αυτοκίνητο, που για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να έχει εξασφαλίσει ότι διαθέτει δικό του χώρο στάθμευσης ώστε να μπορεί να το φορτίζει και προφανώς η τιμή του είναι αρκετά ακριβότερη από αυτήν ενός απλού up!, κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να γίνει η απόσβεση της διαφοράς από το χαμηλότερο κόστος χρήσης. Το πλεονέκτημά του όμως δεν είναι μόνο η μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας της πόλης (και η πολύ μικρότερη ηχητική ρύπανση που προκαλεί), αλλά ότι προσφέρει πιο ξεκούραστες μετακινήσεις με λιγότερο άγχος και πιο εύκολη και ευχάριστη οδήγηση στο «σταμάτα-ξεκίνα» της πυκνής κίνησης των μεγάλων πόλεων.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP