ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia XCeed - 1.0 T

Αυτό που πρέπει!         ..:: Σαββάτο, 02 Νοεμβρίου 2019 ::..

Το μικρομεσαίο crossover της Kia, ευρύχωρο, ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο καλή οδική συμπεριφορά και πολιτισμένο χαρακτήρα στο δρόμο, προσφέροντας και το πλεονέκτημα του χαμηλού τεκμηρίου με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και της 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης της Kia

Η παρουσίαση του XCeed, της έκδοσης crossover της οικογένειας Ceed από την Kia δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού στις μέρες μας κανένας κατασκευαστής, «μαζικός» ή «premium», δεν μπορεί να αγνοήσει την τεράστια ανάπτυξη που έχει η κατηγορία των μικρών και μικρομεσαίων crossover/SUV στην ευρωπαϊκή αγορά. Ταυτόχρονα η συγκεκριμένη έκδοση έρχεται μετά την παρουσίαση και άλλων εκδόσεων με διαφορετικά αμαξώματα πάνω στη βάση του Ceed, δημιουργώντας έτσι μια ολοκληρωμένη οικογένεια μοντέλων για κάθε γούστο. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έχει η ευρωπαϊκή αγορά για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι το γεγονός ότι το νέο υπερυψωμένο 5θυρο μοντέλο σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, στο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στη Φρανκφούρτη και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Το XCeed έχει το ίδιο μεταξόνιο με τα άλλα μοντέλα της οικογένειας Ceed, αλλά μεγαλύτερο μήκος (4,395 μ.) και πλάτος (1,826 μ.)

Εσωτερικό
Η πρώτη εικόνα από το εσωτερικό δείχνει γνώριμη, αφού το ταμπλό δεν διαφοροποιείται από τα άλλα Ceed (με τις ανάλογες προσθήκες βεβαίως που αντιστοιχούν σε κάθε έκδοση εξοπλισμού). Οι χώροι όμως είναι ακόμα καλύτεροι, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες, αλλά ακόμα και ένα πέμπτο στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ότι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 426 λίτρα χωρίς ρεζέρβα (λίγο μικρότερος στην Ελλάδα, όπου η ρεζέρβα είναι στάνταρ με -πολύ σωστή- επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας), καλύπτοντας επίσης άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Τη συνολική λειτουργικότητα του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, όπως και η γενική εργονομία, η ποιότητα είναι προσεγμένη, με γεροδεμένη κατασκευή που χαρακτηρίζεται από την απουσία τριγμών και άλλων θορύβων και καλή ηχομόνωση.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 20.590 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης εμποδίου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματα φώτα, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Και φυσικά, όπως και τα άλλα Kia, το XCeed καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, που σε συνδυασμό και με το πλούσιο εξοπλισμό του, κάνουν την συγκεκριμένη τιμή ιδιαίτερα δελεαστική.
Προσεγμένο ποιοτικά, πολύ καλά εξοπλισμένο και ευρύχωρο, το XCeed ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο του ως οικογενειακού αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας πλέον από αρκετά άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ Hyundai-Kia, ο 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο με τους 120 ίππους ανταποκρίνεται με άνεση στις ανάγκες του XCeed, που είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο από το Ceed. Ίσως να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων (που απομονώνεται όμως αρκετά από την καλή ηχομόνωση και δεν προβληματίζει ούτε στις μεγάλης διάρκειας διαδρομές). Εύστροφος και αρκετά δυνατός, προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3''), εξασφαλίζοντας την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση, που ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία και αίσθηση, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίο και να προκαλεί για γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική, αλλά δεν είναι και από τις χαμηλότερες της κατηγορίας. Στην πόλη μπορεί κανείς να κινείται με τιμές γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει και κάτω από 7 αν ο οδηγός δείχνει την ανάλογη αυτοσυγκράτηση.

Οδηγώντας
Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι ίδια με του Ceed, με διαφορετικά όμως αμορτισέρ που διαθέτουν ειδικά υδραυλικά «στοπ», αλλά και με πιο μαλακά ελατήρια εμπρός και πίσω (κατά 7% και 4% αντίστοιχα) δείχνοντας και τον περισσότερο «οικογενειακό» χαρακτήρα του XCeed σε σύγκριση με το πιο σπορτίφ Ceed. Και πράγματι το αυτοκίνητο έχει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και είναι από τα πιο άνετα crossover της κατηγορίας με τα στάνταρ λάστιχα των 16''. Και το αναφέρουμε αυτό, γιατί έχοντας την εμπειρία και από τα φαρδύτερα και χαμηλότερου προφίλ λάστιχα στους μεγαλύτερους τροχούς των 18'', διαπιστώσαμε μια εμφανή διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, Με τα 18άρια να μην απορροφούν το ίδιο ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, που γίνονται αισθητές με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν τον άλλων crossover, ενώ με τα 16άρια το αυτοκίνητο πραγματικά ξεχωρίζει. Η άνεση όμως δεν προσφέρεται σε βάρος της καλής οδικής συμπεριφοράς, που ικανοποιεί απόλυτα και δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα για υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Το τιμόνι είναι επίσης ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα αποτελεσματικά, ολοκληρώνοντας έτσι μια πολύ θετική εικόνα για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και τον πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει.
YΠEP
- Χώροι
- Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης (με ζάντες 16'')
- Εξοπλισμός
- Λειτουργικότητα
- Προσεγμένη ποιότητα
- Δυνατός κινητήρας μικρού κυβισμού
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Θόρυβος κινητήρα ελαφρά υψηλότερος από τον μέσο όρο των 3κύλινδρων
- Αίσθηση κιβωτίου στις γρήγορες αλλαγές
Το XCeed προσφέρει πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Απολύτως πετυχημένη κρίνουμε την είσοδο της Kia σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, με ένα μοντέλο που ταιριάζει απολύτως με την δική μας αντίληψη για το πώς πρέπει να είναι τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα τα οποία αρέσουν τόσο πολύ στο κοινό τελευταία. Δηλαδή, να είναι πιο κοντά σε σχήμα και συμπεριφορά σε ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, έχοντας ταυτόχρονα την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που αρέσει στη συγκεκριμένη πελατεία, παρά να θυμίζουν κάτι που «μοιάζει με εκτός δρόμου», πιο ογκώδες, πιο «τετράγωνο», λιγότερο πολιτισμένο στο δρόμο και φυσικά χωρίς τετρακίνηση, χωρίς επομένως να προσφέρει τις δυνατότητες των αυτοκινήτων που είναι πραγματικά εκτός δρόμου και όχι «κάτι σαν». Με αυτό δεδομένο σαν -πετυχημένο- σημείο εκκίνησης, μιλάμε κατά τα άλλα για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο οικογενειακό κινητό, με χώρους και λειτουργικότητα, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, ασφάλεια και άνεση στο δρόμο, με «κερασάκι στην τούρτα» τα 7 χρόνια εγγύηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP