ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Focus - 1.5 D (120 HP)

Δουλειά και διασκέδαση!         ..:: Σαββάτο, 02 Νοεμβρίου 2019 ::..

Στην έκδοση ντίζελ -ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο- το νέο Focus προσφέρει ταυτόχρονα οδηγική απόλαυση αλλά και ξεκούραστη και αγχολυτική οδήγηση, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού, χωρίς μεγάλο κόστος, αλλά και χωρίς να... παραμελεί τα λειτουργικά καθήκοντά του σε ευρυχωρία, ποιότητα, εργονομία και εξοπλισμό συνδεσιμότητας και άνεσης

Μπορεί τα κάθε είδους μικρά "SUV" και "Crossover" να πωλούνται σε όλο και μεγαλύτερους αριθμούς και να καλύπτουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, συνήθως σε βάρος αυτών που αποκαλούμε «μικρομεσαία» οικογενειακά (κυρίως χάτσμπακ, γιατί τα σεντάν τείνουν να εξαφανιστούν) της κατηγορίας C. Όμως τα τελευταία εξακολουθούν να καλύπτουν ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς, γι' αυτό και όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν ένα μοντέλο σ' αυτήν την κατηγορία. Το Focus έχει ξεπεράσει πλέον τα 20 χρόνια παρουσίας στην αγορά στις διάφορες γενιές του, η τελευταία από τις οποίες παρουσιάστηκε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα C2 της εταιρείας, το νέο μοντέλο έχει μεταξόνιο αυξημένο κατά 53 χιλιοστά ενώ το συνολικό μήκος του έχει αυξηθεί κατά 18 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και η καλύτερη διαρρύθμιση του εσωτερικού του αμαξώματος που χτίστηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες, που είναι πραγματικά πολύ καλοί για την κατηγορία και καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Αν και το είχαμε αναφέρει στην πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, αξίζει να υπενθυμίσουμε, επειδή δεν είναι πάντα προφανές σε κάποια νέα μοντέλα στην εποχή μας, ότι έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια για τη δημιουργία λιγότερο «κλειστοφοβικού» περιβάλλοντος για τους πίσω επιβάτες, ενσωματώνοντας το πίσω «φινιστρίνι» στην πόρτα, κάτι που διευρύνει το πεδίο ορατότητας αυτών που κάθονται πίσω. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, θα παρατηρήσουμε όμως εδώ, όπως και σε άλλα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε πρόσφατα, ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, με ένα «κάλυμμα» από τη μέση και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Ο χώρος αποσκευών αναφέρεται στα χαρτιά με χωρητικότητα 375 λίτρων, αλλά αυτό συνδυάζεται με κιτ επισκευής ελαστικών, οπότε είναι ελαφρά μικρότερος στην ελληνική αγορά, όπου το αυτοκίνητο διατίθεται στάνταρ με ρεζέρβα ανάγκης (μια πολύ σωστή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας, την οποία επικροτούμε απόλυτα). Δεν είναι λοιπόν κορυφαίος, αλλά σε κάθε περίπτωση βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και η ποιότητα κατασκευής και υλικών ιδιαίτερα προσεγμένη. Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 21.322 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το αυτόματο δυστυχώς ξεπερνάει το -παράλογο- ελληνικό όριο αλλαγής φορολογικής κλίμακας και σκαρφαλώνει στα 24.643 ευρώ. Ευτυχώς ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder,, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, κλιματισμός, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, αυτόματοι προβολείς, σύστημα επιλογής των οδήγησης, περιοριστής ταχύτητας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρες USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το Focus καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, στοιχείο επίσης ιδιαίτερα σημαντικό για πολλούς αγοραστές.
Ευρύχωρο και ποιοτικό είναι το εσωτερικό, με σωστή εργονομία και καλό εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Focus κινείται από το νέο ντίζελ 1.5, που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν στην έκδοση των 120 ίππων. Πρόκειται για ένα κινητήρα αντάξιο του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Είναι εύστροφος για ντίζελ, δυνατός, με καλή ροπή από χαμηλά (η μέγιστη τιμή της αποδίδεται σταθερά από 1.750 μέχρι 2.200 στροφές) και προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10'', αυτόματο 10,2'') οι οποίες εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Πολύ περισσότερο όταν συνδυάζεται, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το νέο -ηλεκτρονικά ελεγχόμενο- αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, που είναι πραγματικά πολύ καλό, με γρήγορες και ομαλές αλλαγές και καλή κατανομή του μεγάλου αριθμού των σχέσεων μετάδοσης που διαθέτει, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του κινητήρα. Θα λέγαμε μάλιστα ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι ιδιαίτερα καλή επιλογή για την έκδοση ντίζελ, καθώς ο πετρελαιοκινητήρας έχει μικρότερη περιοχή στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή και γενικά μικρότερη «ωφέλιμη» περιοχή σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες. Όσο για την κατανάλωση δεν είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας, χωρίς να είναι και υπερβολική, με την τιμή της στην πόλη να βρίσκεται κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο να πέφτει κάτω από 7.

Οδηγώντας
Ενδεικτικό της «οδηγοκεντρικής» λογικής με την οποία στήθηκε το Focus είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται συνολικά με τρία διαφορετικά συστήματα πίσω ανάρτησης. Στην περίπτωση του ντίζελ (όπως και του χιλιάρη βενζινοκινητήρα που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό) πρόκειται για έναν ημιάκαμπτο άξονα με τα ελατήρια ελεγχόμενης απόσβεσης που χρησιμοποιούνται και στο Fiesta ST. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η -πιο σπορτίβ- έκδοση ST-Line, η οποία έχει λίγο πιο σκληρά ελατήρια και είναι χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά. Ενδεικτικό όμως του πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στο στήσιμο του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι ακόμα και αυτή η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση που μπορεί να μην είναι κορυφαία για την κατηγορία, αλλά είναι απολύτως αποδεκτή, αφού το αυτοκίνητο δεν γίνεται ποτέ κουραστικό, ακόμα και τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Το μεγάλο του πλεονέκτημα βέβαια είναι η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, που χαρακτηρίζεται από πολύ καλό κράτημα, πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία κι ένα πολύ καλό έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, χάρη και στο εξαιρετικό σε ακρίβεια και αίσθηση τιμόνι. Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει αυτό που ονομάζουμε «οδηγική απόλαυση» και μάλιστα όχι μόνο στο «γνώστη», γιατί δεν απαιτεί πολύπλοκους και ειδικούς χειρισμούς, αλλά ελέγχεται πολύ εύκολα και είναι απολύτως προβλέψιμο. Τα καλά φρένα απλώς συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ καλή εικόνα στο δρόμο, που εξασφαλίζει ασφαλείς και ευχάριστες μετακινήσεις.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Χώροι επιβατών
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Μεγάλη αύξηση τιμής για το αυτόματο στη βασική έκδοση
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και απολύτως προβλέψιμο, το Focus φέρνει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού, χωρίς να γίνεται ενοχλητικό για τους επιβάτες
Συμπέρασμα
Ίσως το γεγονός ότι οι δημοσιογράφοι εκθειάζουν εδώ και χρόνια την οδηγική απόλαυση που προσφέρει κάθε γενιά του Focus, να δημιουργεί σε ορισμένους την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, προορισμένο μονό για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης, που δεν θα εξυπηρετεί εξίσου καλά τις ανάγκες των... κοινών θνητών που συνοδεύουν ως επιβάτες τον οδηγό στις μετακινήσεις του. Κάθε άλλο! Το Focus είναι κατ' αρχάς ένα ευρύχωρο, λειτουργικό, ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της οικογένειας. Στην πετρελαιοκίνητή έκδοση του μάλιστα στην οποία αναφερόμαστε εδώ, αυτό γίνεται με περιορισμένο κόστος χρήσης (και με χαμηλό τεκμήριο λόγω περιορισμένου κυβισμού του κινητήρα). Απλώς το αυτοκίνητο έχει και το επιπλέον πλεονέκτημα πως όταν ο οδηγός βρεθεί μόνος του και θέλει να το απολαύσει, θα του προσφέρει μια εξαιρετικά ευχάριστη μετακίνηση, ακόμα και σε ρυθμούς που δεν θα εκτιμούσαν οι... κοινοί θνητοί! Το τερπνόν μετά του ωφελίμου δηλαδή την πιο χαρακτηριστική εφαρμογή του...
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-interne

  UP