ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Jeep Renegade - 1.3 T 180 HP

Όχι «σαν τζιπ», αλλά Jeep         ..:: Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2019 ::..

To ανανεωμένο Renegade μην την ισχυρότερη έκδοση του νέου κινητήρα 1.3, που συνδυάζεται στάνταρ με τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο, ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής για αυτοκίνητα τύπου "SUV", αλλά και στην παράδοση της μάρκας, αφού προσφέρει και υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες σε αντίθεση με τα προσθιοκίνητα «σαν τζιπ», οι οποίες συνδυάζονται με μια ποιοτική κατασκευή, πλούσιο εξοπλισμό και πολιτισμένη και ασφαλή συμπεριφορά στην άσφαλτο

Η ανανέωση του Renegade δεν ήταν μια από εκείνες που γίνονται απλώς επειδή... πρέπει να γίνουν, όπως συνήθως συμβαίνει, αλλά ήταν αρκετά σημαντική, περιλαμβάνοντας και μία νέα γενιά κινητήρων, μεταξύ των οποίων και ο τετρακύλινδρος 1.3 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και με εννιάρι αυτόματο κιβώτιο. Μιλάμε λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση για ένα πιο «παραδοσιακό» Jeep, ίσως όχι «καθαρόαιμο» όπως π.χ. το Wrangler, αλλά εν πάση περιπτώσει και με δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Σε αντίθεση με τις προσθιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου, που η εταιρεία αναγκάστηκε να δημιουργήσει για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τον οποίο παρουσιάζονται συνεχώς αυτοκίνητα «σαν τζιπ» μόνο με μπροστινή κίνηση. Κατά τα άλλα η ανανέωση του μοντέλου περιλαμβάνει φυσικά και κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις σαν αυτές που γίνονται στα "facelift", συγκεκριμένα στο εμπρός και το πίσω μέρος, αλλά και στα «φτερά», όπως επίσης και κάποιες βελτιώσεις στο εσωτερικόα.

Εσωτερικό
Με μήκος 4,23 μ. Renegade τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων και σαφώς έχει τους χώρους που του επιτρέπουν να διεκδικεί αυτόν το ρόλο. Τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα στο εσωτερικό του (χάρη και στο αυξημένο ύψος), ενώ και ο χώρος αποσκευών των 351 λίτρων βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο τις κατηγορίας (χωρίς πάντως και να ξεχωρίζει). Θετική εντύπωση κάνει αμέσως η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με παλιότερα μοντέλα της εταιρείας, που ήταν μάλιστα μεγαλύτερα και ακριβότερα. Με πραγματικά γεροδεμένη κατασκευή, το αυτοκίνητο περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου (ή κινείται στο χώμα) χωρίς να ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος από τα καλής ποιότητας πλαστικά στο εσωτερικό. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης και μπορεί μεν η ρύθμιση τις πλάτης του καθίσματος του οδηγού να είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, υπάρχει όμως ηλεκτρική ρύθμιση της στήριξης της μέσης, που αντισταθμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτήν την έλλειψη.

Οι χώροι για μικροπράγματα έχουν βελτιωθεί με την ανανέωση και είναι ικανοποιητικοί, αλλά οι θήκες στις πόρτες δεν είναι ιδιαίτερα βολικές, γιατί δεν είναι πολύ μεγάλες, έχουν ένα πολύ μικρό ανοιχτό μέρος κι' ένα «κάλυμμα» από εκεί και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.700 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, που σε ένα αυτοκίνητο το οποίο προορίζεται και για εκτός δρόμου χρήση, θα έπρεπε να υπάρχει.
Ιδιαίτερα ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, το εσωτερικό προσφέρει επαρκής χώρους για 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.3 (1332 κ.εκ.) με τους 180 ίππους ήταν μία ευχάριστη έκπληξη. Σε καμία περίπτωση δεν σε κάνει να αντιληφθείς τον σχετικά περιορισμένο κυβισμό του, αφού και εύστροφος είναι, ώστε να μπορεί εύκολο να αποδώσει τη μεγάλη ισχύ του, αλλά και ελαστικός, αφού η μέγιστη ροπή του αποδίδεται αρκετά χαμηλά, από τις 1.750 στροφές. Έτσι προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια και εξασφαλίζει ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο προφανώς εκμεταλλεύεται πολύ καλά τις δυνατότητες του κινητήρα, λόγω του μεγάλου αριθμού των σχέσεων που διαθέτει, πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές στις οποίες δεν «κομπιάζει» καθόλου, απλώς δεν είναι τόσο γρήγορο όσο τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ιδιαίτερα στο «κικ ντάουν», χωρίς πάντως και να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα (άλλωστε δεν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο, αλλά για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με δυνατότητες χρήσης και εκτός δρόμου). Η κατανάλωση φυσικά είναι αυξημένη όπως θα περίμενε κανείς από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με 180 ίππους και αυτόματο κιβώτιο (το έχουμε επισημάνει και άλλες φορές ότι τα αυτοκίνητα δεν πρέπει πλέον να τα κρίνουμε με βάση τα «κυβικά», αλλά με την ισχύ που αποδίδουν οι κινητήρες τους). Έτσι, ιδιαίτερα στην πόλη η κατανάλωση εύκολα μπορεί να φτάσει (ή και να ξεπεράσει) τα 12 λίτρα/100 χλμ. και θέλει πολλή αυτοσυγκράτηση στο γκάζι για να την συγκρατήσει κανείς χαμηλότερα.

Οδηγώντας
Το Renegade βασίζεται σε ένα καλά στημένο πλαίσιο (ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Jeep βρίσκεται πλέον στον ίδιο όμιλο με τους Ιταλούς!) και στον δρόμο ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του, η οποία είναι ακόμα καλύτερη από αυτή της προσθιοκίνητης έκδοσης, χάρη στην καλύτερη κατευθυντικότητα που προσφέρει η αυτόματη τετρακίνηση, ιδιαίτερα σε ολισθηρό οδόστρωμα. Το αυτοκίνητο έχει καλό κράτημα, προφανώς γέρνει παραπάνω από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ λόγω του αυξημένου ύψους του, χωρίς όμως αυτό να προκαλεί ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους και απότομες αντιδράσεις, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά στην πίεση και γενικά είναι ιδιαίτερα προβλέψιμο και ευκολοδήγητο. Το τιμόνι του είναι ρυθμισμένο με ασφάλτινη λογική, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση, δεν είναι υπερβολικά ελαφρύ κι έχει ικανοποιητική αίσθηση, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν. Απολύτως ικανοποιητική είναι επίσης η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στο δρόμο, αλλά και στο χώμα, όπου αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισμένο.

Εκτός δρόμου προφανώς δεν έχει τις δυνατότητες ενός «καθαρόαιμου», αφού άλλωστε και η απόσταση από το έδαφος είναι μεν αυξημένη σε σχέση με τα αυτοκίνητα «δρόμου» (16,6 εκ.), αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο αυτή των παραδοσιακών Jeep που... πάνε παντού! Παρ' όλα αυτά, έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από ένα προσθιοκίνητο SUV που απλώς «μοιάζει με τζιπ», χάρη στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, που προσφέρει 4 διαφορετικές επιλογές λειτουργίας του συνόλου μετάδοσης-κινητήρα-ηλεκτρονικών, τις Auto, snow (χιόνι), sand (άμμος) και mud (λάσπη), αλλά και δυνατότητα «κλειδώματος» του κεντρικού διαφορικού. Σε ό,τι αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου, οι τιμές τους είναι 19,3° για τη γωνία προσέγγισης, 24,2° για τη γωνία φυγής, και 15,7° για τη γωνία ράμπας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Σύστημα τετρακίνησης
- Αυτόματο κιβώτιο με 9 ταχύτητες
- Ποιοτική κατασκευή
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Πολιτισμένος χαρακτήρας
- Πλούσιος εξοπλισμός
KATA
- Κατανάλωση
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ασφαλές και ευκολοδήγητο, το τετρακίνητο Renegade προσφέρει και αρκετές δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου
Συμπέρασμα
Το Renegade βρίσκεται συνολικά ως μοντέλο μέσα στο πνεύμα της εποχής, που θέλει αυτά που αποκαλούνται SUV, δηλαδή αυτοκίνητα με «σχήμα τζιπ» που δεν αγοράζονται απαραίτητα για κίνηση εκτός δρόμου, γι' αυτό και μπορεί να είναι και αποκλειστικά προσθιοκίνητα (εξ ου και οι προσθιοκίνητες εκδόσεις Renegade). Η συγκεκριμένη έκδοση ανταποκρίνεται όμως και στη παράδοση της Jeep, προσφέροντας και δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη στην τετρακίνηση και το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ ο δυνατός κινητήρας του προσφέρει και την ενεργητική ασφάλεια που χρειάζεται κατά τη κίνηση στην άσφαλτο. Ταυτόχρονα, με ή χωρίς τετρακίνηση, το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά φτιαγμένο, έχει ικανοποιητικούς χώρους για την κατηγορία του, που καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, έχει ασφαλή συμπεριφορά στην άσφαλτο, πολύ καλό εξοπλισμό και φυσικά ένα όνομα, αλλά και ένα στιλ, που παραπέμπουν σε ό,τι πιο παραδοσιακό υπάρχει στην κατηγορία των εκτός δρόμου. Είναι από τα ελάχιστα SUV που δεν είναι «σαν τζιπ» αλλά Jeep!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.jeep.gr


  UP