ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο VW Passat

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019 ::..
Με σχετικά περιορισμένη σχεδιαστική ανανέωση, το νέο Passat έχει υποστεί σημαντική αναβάθμιση σε τεχνολογίες και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίασή του, τονίζοντας τη σημασία αυτής της ανανέωσης ενός μοντέλου με πολύ καλές επιδόσεις στον τομέα των εταιρικών πωλήσεων. Οι «βασικές» εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου του μοντέλου έχουν την ίδια τιμή, 27.300 ευρώ, με διαφορετική όμως προσέγγιση σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό. Έτσι, το ντίζελ 1.6 TDI των 120 ίππων προσφέρεται με στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και την -αρκετά πλούσια- βασική έκδοση εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB C, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα star-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., όπως επίσης και online υπηρεσίες We Connect. Το βενζινοκίνητο 1.5 TSI προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο και το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα πλοήγησης, 2η θύρα USB C, μεγαλύτερη οθόνη αφής με αισθητήρες προσέγγισης χεριού και ένα έτος επιπλέον online υπηρεσιών We Connect Plus.


Για την ανανέωση του Passat, η VW δεν απέφυγε βέβαια κάποιες από τις συνηθισμένες σχεδιαστικές τροποποιήσεις στους προφυλακτήρες και τη μάσκα και κάποιες αλλαγές στις επενδύσεις και τα διακοσμητικά στο εσωτερικό που χαρακτηρίζουν κάθε "facelift", ενώ υπάρχουν νέοι προβολείς τεχνολογίας LED. Κυρίως όμως έριξε το βάρος στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου, μια που οι σχετικές τεχνολογίες εξελίσσονται με ραγδαίο ρυθμό στην ψηφιακή εποχή μας. Το αυτοκίνητο έχει κατ' αρχάς ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι διαθέτει και λειτουργία αφής για τον έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, για πρώτη φορά στην αυτοκίνητο της VW. Το αναβαθμισμένο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση με iPhone μέσω CarPlay, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για τα τηλέφωνα που διαθέτουν τη σχετική τεχνολογία. Επίσης για πρώτη φορά ορισμένα συμβατά smartphones μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί για το κλειδί για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Μια μεγάλη γκάμα online υπηρεσιών είναι διαθέσιμη, ορισμένες από τις οποίες παρέχονται στάνταρ σε μόνιμη βάση, ενώ άλλες προσφέρονται με τη χρέωση σχετικής συνδρομής.

Το ανανεωμένο Passat είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο της VW που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα συστημάτων υποβοήθησης iQ.Drive, η οποία επιτρέπει μερικώς αυτόνομη οδήγηση σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων από 0 μέχρι 210 χλμ./ώρα (με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ή από 30 μέχρι 210 χλμ./ώρα με το χειροκίνητο κιβώτιο)! Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη υπάρχει ένας νέος 2λιτρος κινητήρας ντίζελ TDI 150 ίππων, που προσφέρει σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση GTE του μοντέλου, έχει αυξημένη αυτονομία με ηλεκτροκίνηση, η οποία φτάνει τα 56 χιλιόμετρα σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, χάρη σε μια νέα μπαταρία με αυξημένη χωρητικότητα. Οι κινητήρες με τους οποίους είναι διαθέσιμο το αυτοκίνητο είναι οι βενζινοκινητήρες TSI 1.5 με 150 ίππους και 2.0 με 190 ίππους, και οι ντίζελ TDI 1.6 με 120 ίππους και 2.0 με 150 και 190 ίππους. Η υβριδική έκδοση συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα με ένα βενζινοκινητήρα 1.4 TSI, με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 218 ίππους. Εκτός από την βασική βενζινοκίνητη έκδοση, που προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο, όλες οι υπόλοιπες συνδυάζονται στάνταρ με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων (6 ταχυτήτων στο GTE).
Στη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε και την ευκαιρία για μια σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 με το χειροκίνητο κιβώτιο στον παραλιακό δρόμο Αθηνών-Σουνίου. Η παραδοσιακή υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης του Passat εξακολουθεί βεβαίως να χαρακτηρίζει το μοντέλο, το εσωτερικό είναι και δείχνει πολύ πιο σύγχρονο χάρη στις νέες τεχνολογίες που έχουν χρησιμοποιηθεί, η συμπεριφορά του στο δρόμο δεν πρόκειται να προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, καθώς είναι απολύτως προβλέψιμη και προοδευτική, τα φρένα είναι πολύ καλά, το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση και ο κινητήρας είναι όχι απλώς επαρκής για να κινήσει αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, αλλά προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'') που εξασφαλίζουν και την αντίστοιχη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Με μια πολύ λογική κατανάλωση μάλιστα για το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου (το βάρος του οποίου ξεπερνάει τα 1.500 κιλά) καθώς στη διάρκεια της διαδρομής μας (χωρίς πολλή κίνηση στο δρόμο) η μέση τιμή της ήταν 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP