ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Scala - 1.5 TSI DSG

Εκσυγχρονισμός και παραδοσιακές αρετές         ..:: Σαββάτο, 05 Οκτωβρίου 2019 ::..

Το νέο μικρομεσαίο Skoda είναι αποκλειστικά χάτσμπακ, όπως απαιτούν οι τάσεις της αγοράς, είναι προσεγμένο και με δικό του χαρακτήρα εσωτερικά, όπως όλα τα Skoda είναι ιδιαίτερα πρακτικό, προσφέρει καλούς χώρους και πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, και σ' αυτήν την έκδοση με το δυνατό κινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρει καλές επιδόσεις και είναι ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση

Οι τάσεις που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, έχουν θέσει στο περιθώριο τα μικρά και μεσαία σεντάν. Προσαρμόζοντας την γκάμα της σ' αυτήν τη νέα εποχή, η Skoda αντικατέστησε το Rapid με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Το Scala είναι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, ανήκει δηλαδή σε μια κατηγορία που, παρά την συνεχή ανάπτυξη των κάθε είδους "SUV' και "crossover", εξακολουθεί να είναι αρκετά σημαντική, ώστε να μη μπορεί ένας κατασκευαστής να την αγνοήσει. Η νέα πρότασή της, λοιπόν, στην κατηγορία είναι ένα 5θυρο χάτσμπακ με μήκος 4,362 μ. και μεταξόνιο 2.649 χιλιοστών, το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Αν και εντελώς διαφορετικό μοντέλο από τον προκάτοχό του, το Scala δεν εγκαταλείπει τη γενικότερα φιλοσοφία της Skoda, που θέλει τα μοντέλα της να είναι ευρύχωρα και πρακτικά. Φιλοξενεί, λοιπόν, πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, καλύπτοντας έτσι απολύτως ικανοποιητικά το ρόλο του ως οικογενειακού αυτοκινήτου, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού -όπως συνηθίζει η Skoda- έχει έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών στην κατηγορία, με χωρητικότητα 467 λίτρων. Ολοκληρώνοντας δε την εικόνα πρακτικότητας που προβάλλει η τσέχικη εταιρεία προσφέρει και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, αλλά και διάφορες μικρές λεπτομέρειες που διευκολύνουν την καθημερινότητα, (π.χ. θήκη για ομπρέλα, «ξύστρα» για τον πάγο, θήκες στο πορτμπαγκάζ κλπ.) Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε, είναι ότι το ογκώδες κεντρικό «τούνελ» περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα μεταφοράς και τρίτου επιβάτη στη μέση του πίσω καθίσματος. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με πολλές ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί, μεταξύ των οποίων και ρύθμιση στήριξης της μέσης.

Θα αναφέρουμε επίσης ότι η Skoda αποφάσισε να δώσει μια πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο εσωτερικό του νέου μοντέλου της (αλλά και των μελλοντικών). Μπορεί, λοιπόν, το Scala να εξακολουθεί να εμφανίζει ένα κάπως πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα VW, έχει όμως τώρα ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, που ξεφεύγει από το τυποποιημένο -κάπως μουντό- εσωτερικό που χαρακτήριζε τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπεύθυνος γι' αυτό είναι ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Δαρκούδης, επικεφαλής της ομάδας εσωτερικής σχεδίασης του Scala. Αντίστοιχα και η ποιότητα του εσωτερικού είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες μεν, αλλά και χωρίς «φτηνές» επιλογές. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης της δοκιμής μας ξεκινάει από 20.480 ευρώ, με στάνταρ το δεύτερο, πραγματικά πλούσιο, επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα πορείας τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, 2 θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο ότι οι θύρες USB C που έχει το αυτοκίνητο είναι μεν νέας τεχνολογίας, αλλά όχι αρκετά διαδεδομένες ακόμα, οπότε για τη χρήση τους με τα καλώδια που έχουν τα περισσότερα σημερινά κινητά τηλέφωνα θα χρειαστεί ένα μικρό "adaptor".
">
Το προσεγμένο και πρακτικό εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI με τους 150 ίππους έχει και σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων (απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους κατά τη λειτουργία με χαμηλά φορτία και χαμηλές στροφές), για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Είναι προφανές ότι ένας κινητήρας τούρμπο με αυτήν την ισχύ (και την υψηλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο) είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινήσει απλώς αξιοπρεπώς ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Η συγκεκριμένη έκδοση του Scala, λοιπόν, ξεφεύγει από «μέσους όρους» και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια στο προσπέρασμα που αυτές συνεπάγονται. Ταυτόχρονα βέβαια κάνει πολύ πιο ευχάριστη την οδήγηση αυτοκινήτου, που έχει πάντα αποθέματα δύναμης όταν τη χρειαστείς, ενώ ο συνδυασμός του με το γνωστό καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις 7 ταχύτητες κάνει ακόμα ευκολότερη τη ζωή του οδηγού και εκμεταλλεύεται ακόμα καλύτερα τις δυνατότητες του κινητήρα χάρη στο μεγάλο αριθμό σχέσεων. Αλλά και η κατανάλωση συγκρατείται σε λογικά επίπεδα, με την τιμή της στη πόλη να είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ. (με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο κινείται με... φυσιολογικούς ρυθμούς).

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο του χαρακτήρα όλων των μοντέλων της Skoda είναι η άνω του μέσου όρου άνεση που προσφέρει το καθένα στην κατηγορία του. Και το ίδιο συμβαίνει και με το Scala, στοιχείο σίγουρα ιδιαίτερα θετικό σε μια χώρα με κακούς δρόμους σαν την Ελλάδα. Βεβαίως κάποια στιγμή, ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση που είναι και πιο δυνατή και πιο γρήγορη από τις άλλες, εμφανίζονται τα όρια του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, με κάπως ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες, αυτό όμως δεν αλλάζει τη συνολικά θετική εικόνα, καθώς και η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή και η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο ευχάριστη. Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων αν αφήσεις το γκάζι πάνω στην στροφή. Δεν είναι προφανώς ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα για να δώσει κίνητρο στον οδηγό να εξερευνήσει τα όριά του, αλλά δεν προβληματίζει ποτέ, δεν αγχώνει και -κυρίως- δεν κουράζει τον οδηγό. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του, ενώ ικανοποιητική θα χαρακτηρίσουμε την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως είχαμε αναφέρει και κατά την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
- Επιδόσεις
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Ογκώδες κεντρικό «τούνελ» πίσω
- Κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες
Όπως συνήθως με τα Skoda, το Scala -που είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο- προσφέρει άνεση άνω του μέσου όρου για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Συνολικά το Scala είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά για όσους προτιμούν μία πιο παραδοσιακή λύση και όχι ένα SUV/Crossover, προσφέροντας καλούς χώρους, πρακτικότητα, άνεση και ευχάριστη οδήγηση. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό κινητήρα της, ακόμα πιο ξεκούραστη οδήγηση χάρη στο αυτόματο κιβώτιο και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, χωρίς να ανεβαίνει η τιμή της σε εξωφρενικά επίπεδα. Για μία οικογένεια με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες που ταξιδεύει συχνά είναι μία λύση με αρκετά πλεονεκτήματα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP