ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS 3 Crossback - 1.2 100

Μέσα στο στόχο         ..:: Σαββάτο, 21 Σεπτεμβρίου 2019 ::..

Το πρώτο αυτοκίνητο της DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν ειδικά γι' αυτήν πάνω σε μία νέα πλατφόρμα, ανταποκρίνεται στον "premium" ρόλο που επιδιώκει η PSA για τη μάρκα, προσφέροντας ξεχωριστή σχεδίαση, πολυτέλεια και πλούσιο εξοπλισμό, σε συνδυασμό με την κορυφαία άνεση για την κατηγορία του και την καλή οδική συμπεριφορά που περιμένει κανείς λόγω της γαλλικής καταγωγής του και της «συγγένειας» με τη Citroen

Το DS 3 Crossback είναι το δεύτερο μοντέλο της DS, της νέας μάρκας του γκρουπ PSA που αυτονομήθηκε από τη Citroen, και ακολουθεί πλέον τη δική της πορεία, ως μάρκα πολυτελείας, με αυτοκίνητα που δεν είναι παραλλαγές κάποιων μοντέλων της Citroen, αλλά είναι σχεδιασμένα ειδικά για τη DS. Στην ουσία μάλιστα το DS 3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν και δεν αποτελεί μια παραλλαγή κάποιου μοντέλου της Citroen, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMP, πάνω στην οποία θα «χτιστούν» όλα τα μελλοντικά μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του γαλλικού γκρουπ. Πρόκειται για ένα μικρό "crossover" με μήκος 4,21 μ., ανήκει δηλαδή σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής, αλλά και της ελληνικής αγοράς. Η προσπάθεια για απόλυτη σχεδιαστική διαφοροποίηση από τη Citroen, αλλά και για μια εικόνα "avant-garde", είναι εμφανής με διάφορες πρωτότυπες λεπτομέρειες, από τις οποίες θα επισημάνουμε ιδιαίτερα τις «κρυφές» χειρολαβές στις πόρτες, που «αναδύονται» για να τις ανοίξουν.

Εσωτερικό
Η προσπάθεια διαφοροποίησης και ανάδειξης μιας εικόνας «κομψής πολυτέλειας» που ταιριάζει με τη γαλλική παράδοση, είναι εμφανής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό είναι πραγματικά πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με "hi tech" χαρακτήρα και σίγουρα εντελώς διαφορετικό σε εμφάνιση σε σύγκριση και με τα αυτοκίνητα της «αδελφής» Citroen και, κυρίως, με άλλα premium μικρά μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως π.χ. το Audi A1 citycarver ή το Mini Countryman. Οι εσωτερικοί χώροι είναι επαρκείς μεν για 4 άτομα, χωρίς όμως και να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο σ' αυτό τον τομέα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, που παραπέμπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ και σαφώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες του διπλού ρόλου του αυτοκινήτου (ευέλικτο αστικό μεταφορικό μέσο και μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο). Θα προτιμούσαμε όμως να είχε χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης, ενώ θα επισημάνουμε ότι το «καπό» του χώρου αποσκευών δεν ανοίγει απ' έξω, κάτι που δεν θεωρούμε ιδιαίτερα βολικό. Επαρκείς είναι, τέλος, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, σε αντίθεση μάλιστα με αυτά που έχουμε συνηθίσει από τη Citroen, εδώ η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Βολικό βρήκαμε επίσης το σχετικά μικρό τιμόνι. Θα επισημάνουμε εδώ τη μεγάλη ποικιλία λύσεων που προσφέρονται για την εξατομίκευση του αυτοκινήτου, όχι μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και σε επίπεδο διακόσμου. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.800 ευρώ με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο επίσης ταιριάζει με τον πολυτελή χαρακτήρα του και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι πλευρικοί και για τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το ποιοτικό και λειτουργικό εξωτερικό ξεχωρίζει σχεδιαστικά, έχει ιδιαίτερα προσεγμένο διάκοσμο και ανταποκρίνεται στο χαρακτήρα που η DS θέλει να δώσει στο αυτοκίνητο
Κινητήρας-κιβώτιο
Η «βασική» βενζινοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2 του γαλλικού γκρουπ σε έκδοση 100 ίππων. Ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και ελαστικό (η μέγιστη ροπή του αποδίδεται στις 1.750 στροφές) ο οποίος είναι απολύτως επαρκής, όχι απλώς για να κινήσει αξιοπρεπώς στο αυτοκίνητο, αλλά και για να κινηθεί αυτό αρκετά σβέλτα αν το θέλει ο οδηγός (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9''). Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η καλή συνεργασία του με το εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο. Έτσι η κατανάλωση στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. με ήρεμη οδήγηση, ενώ σε έναν επαρχιακό δρόμο μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 7.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα γαλλικό αυτοκίνητο, από μία μάρκα μάλιστα άμεσα συνδεδεμένη με την Citroen, ήταν προφανές ότι οι μηχανικοί της εταιρείας θα έδιναν ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα της άνεσης. Και πραγματικά η δουλειά που έχει γίνει στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, προσφέροντας κατ' αρχάς μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το δυνατό σημείο όμως του αυτοκινήτου, όπως είχαμε επισημάνει και μετά την πρώτη γνωριμία μαζί του επί ελληνικού εδάφους, είναι η εξαιρετική ισορροπία που πέτυχαν οι Γάλλοι ανάμεσα σε μία άνεση που είναι κορυφαία για την κατηγορία και σε μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό, όσο κι αν πιέσει το αυτοκίνητο. Παρά τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος ελέγχονται αρκετά καλά, ώστε να μην παρατηρούνται μεταφορές βάρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά στις συνεχείς στροφές, η υποστροφή έρχεται πολύ προοδευτικά στην πίεση, αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι πάνω στην στροφή δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις, αλλά απλώς μια τάση διόρθωσης που δεν εξελίσσεται σε υπερστροφή, ενώ τα καλά φρένα και το ικανοποιητικό τιμόνι ενισχύουν μία συνολικά πολύ καλή εικόνα των οδικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει εξωτερικά κι εσωτερικά
KATA
- Κάπως ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης
- Το πορτ μπαγκάζ δεν ανοίγει απ' έξω
Κορυφαίο σε άνεση στο δρόμο για την κατηγορία του, το DS 3 Crossback προσφέρει ταυτόχρονα και μία οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ
Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία η προσπάθεια των Γάλλων να δημιουργήσουν ένα πολυτελές μικρό "crossover" που θα ξεχωρίζει από το σωρό και θα αντιπροσωπεύει επάξια την γαλλική παράδοση στην φινέτσα και την πολυτέλεια, προσφέροντας ταυτόχρονα και τα παραδοσιακά προτερήματα των γαλλικών αυτοκινήτων σε άνεση και οδική συμπεριφορά, ήταν πετυχημένη. Το DS 3 Crossback είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην κατηγορία σχεδιαστικά αλλά και ποιοτικά, είναι πλούσια εξοπλισμένο και ταυτόχρονα είναι κορυφαίο σε άνεση, ασφαλές και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Τα τυπικά προσόντα, λοιπόν, για να σταδιοδρομήσει ως "premium" αυτοκίνητο στην κατηγορία του τα έχει. Από εκεί και πέρα, η καθιέρωση μιας νέας μάρκας ανάμεσα στους κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων χρειάζεται συνέπεια, επιμονή και χρόνο. Δεν είναι κάτι που γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν δηλώσει ότι το ξέρουν κι ότι είναι διατεθειμένοι να επιμείνουν για όσο χρόνο χρειαστεί. Τα πρώτα δείγματα της δουλείας τους, πάντως, δείχνουν ότι βρίσκονται στο σωστό δρόμο...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.dsautomobiles.gr


  UP