ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i30 Fastback - N Performance

Δόκτωρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ         ..:: Σαββάτο, 14 Σεπτεμβρίου 2019 ::..

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που απέκτησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι η Hyundai προσφέρει ένα εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο για το δρόμο που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό, δυνατό και γρήγορο, ευκολοδήγητο και τεχνολογικά προηγμένο, απολύτως «υπάκουο» στον οδηγό που ξέρει και μπορεί, αλλά ταυτόχρονα λειτουργικό και ποιοτικό, ώστε να μπορεί να καλύψει και τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες

Όταν είχαμε παρουσιάσει το i30 N πριν λίγους μήνες, είχαμε αναφέρει ότι ήταν αναπόφευκτη εξέλιξη η αξιοποίηση από τη Hyundai της τεράστιας τεχνογνωσίας που απέκτησε από την συμμετοχή της σε κορυφαίο επίπεδο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, κάτι που έγινε με τη δημιουργία της σειράς N, η οποία αφορά τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των μοντέλων της εταιρείας. Μια επιλογή που θα προσέθετε ιδιαίτερο κύρος στην εικόνα της εταιρείας και γι' αυτό η Hyundai φρόντισε να υλοποιηθεί με το καλύτερο δυνατό τρόπο, προσλαμβάνοντας τρία από τα κορυφαία στελέχη του τμήματος M της BMW! Μετά το χάτσμπακ i30 N, λοιπόν, ήρθε η σειρά του i30 Fastback N, που μπορεί μεν να είναι «συγγενές» μοντέλο με το i30 N, είναι όμως ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο, με μεγαλύτερο μέγεθος (και τους αντίστοιχους χώρους), χαμηλότερο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx (0,297, βελτιωμένος κατά 7% σε σχέση με το i30 N) και διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για ακόμα πιο πολιτισμένη συμπεριφορά, χωρίς συμβιβασμούς στο κράτημα και την κατευθυντικότητα. Σε σχέση με το απλό i30 Fastback, έχει γίνει επίσης ενίσχυση της ακαμψίας του αμαξώματος με πρόσθετες συγκολλήσεις, ενώ προαιρετικά διατίθεται και εγκάρσια ράβδος ενίσχυσης πίσω από τα πίσω καθίσματα.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι ήδη γνώριμο από το απλό i30 Fastback, άρα προσφέρει τους ίδιους χώρους, που φιλοξενούν άνετα τέσσερις επιβάτες, και την ίδια λειτουργικότητα, με καλούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή εργονομία. Στο i30 Fastback N βεβαίως τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα από πλευράς ποιότητας και διάκοσμου, αλλά και σε ό,τι αφορά την -ήδη καλή- θέση οδήγησης, που χάρη στο μπάκετ κάθισμα του "N", το οποίο στηρίζει καλύτερα το σώμα, είναι ακόμα καλύτερη, επιτρέποντας σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η μοναδική παρατήρηση είναι ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος που έχει ως αποτέλεσμα και ένα σχετικά μικρό πίσω παράθυρο, περιορίζεται η ορατότητα προς τα πίσω, αυξάνοντας και τη «νεκρή» γωνία. Θα αναφέρουμε επίσης τον μεγάλο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 450 λίτρα, είναι δηλαδή επιπέδου μεσαίου οικογενειακού σεντάν (σε περίπτωση επιλογής της εγκάρσιας ράβδου ενίσχυσης μειώνεται στα 436 λίτρα).

Η ακριβής τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι ακόμα γνωστή, αλλά όπως μας είπαν από την αντιπροσωπεία θα βρίσκεται γύρω στις 28.500 ευρώ για το i30 Fastback N και στις 30.000 για το i30 Fastback N Performance. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή με δεδομένες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αλλά και το πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας με σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα συναγερμού, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα (τεχνολογίας LED), στατικός φωτισμός στις στροφές, ζάντες αλουμίνιου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Το προσεγμένο και με σπορτίφ πινελιές εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και το i30 N, το Fastback N κινείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα με τούρμπο που με το Performance Package της δοκιμής μας αποδίδει 275 ίππους στις 6.000 στροφές και ροπή 36 kgm σταθερά από τις 1.450 ως τις 4.700 στροφές (και στιγμιαία 38,5 kgm με overboost). Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα, υπάρχει σύστημα προσαρμογής των στροφών κατά το κατέβασμα ταχυτήτων, ώστε αυτές να γίνονται πιο ομαλά (το σύστημα λειτουργεί και με ξεχωριστό κουμπί στο ταμπλό, ασχέτως ρύθμισης στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης). Διαθέσιμο επίσης είναι ένα σύστημα "launch control" για πολύ ομαλές γρήγορες εκκινήσεις, ενώ υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης και του... ήχου του κινητήρα με τρεις διαφορετικές επιλογές. Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται πολύ δυνατός, με άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, χάρη και στο γεγονός ότι μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από αρκετά χαμηλά, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ εύστροφος και αποδίδει εύκολα το μέγιστο της ισχύος του όταν χρειαστεί. Έτσι το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολύ γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,1'') και δεν είναι καθόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του ως έκδοσης υψηλών επιδόσεων.

Κυρίως όμως έχει σημασία το γεγονός ότι έχεις πάντα ακριβώς όση δύναμη ζητάς, κάτι που κάνει φυσικά ιδιαίτερα ευχάριστη, αλλά και ευκολότερη την οδήγησή του, ενώ το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης επιτρέπει να αλλάζεις και τον τρόπο λειτουργίας του, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες της στιγμής (ενώ διαθέτει και επιλογή... Eco). Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι σωστά κλιμακωμένο και ακριβές, ίσως λίγο σφιχτό στις αλλαγές, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να «σκαλώνει» και ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις του κινητήρα. Προφανώς σ' ένα τέτοιο κινητήρα δεν έχει νόημα να μιλάμε για... κατανάλωση, που ανάλογα με την οδήγηση μπορεί να ανέβει... όσο θέλεις! Θα αναφέρουμε απλώς, ως στοιχείο αναφοράς, ότι στην πόλη δύσκολα γλιτώνεις τα 13 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Αυτό που έχει σημασία για να κρίνεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο κι αυτό που δείχνει τελικά την τεράστια πρόοδο της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι ο κινητήρας και οι επιδόσεις, γιατί καθένας μπορεί να φτιάξει ένα δυνατό κινητήρα ή έστω να τον προμηθευτεί από τρίτο κατασκευαστή, αλλά ο τρόπος με τον οποίο είναι στημένο το αυτοκίνητο για να βάζει αποτελεσματικά αυτή τη δύναμη στο δρόμο. Και το i30 Fastback N εντυπωσιάζει πραγματικά σ' αυτόν τον τομέα ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό, ακόμα κι εκείνον που ενδεχομένως θα θελήσει να βάλει το αυτοκίνητό του και στη πίστα. Θα αναφέρουμε κατ' αρχάς ότι υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, ενώ η έκδοση Performance διαθέτει κι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αλλά και μεγαλύτερα φρένα και ζάντες 19'' (αντί για 18'' της λιγότερο ισχυρής έκδοσης), με λάστιχα Pirelli P-Zero 235/35 R19. Χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια, είναι το γεγονός ότι υπάρχει πρόσθετος αερισμός φρένων μέσω αεραγωγών στον εμπρός προφυλακτήρα.

Στην πράξη, λοιπόν, μιλάμε για ένα καθαρόαιμο «σπορ αυτοκίνητο δρόμου», με εξαιρετικό κράτημα, εντυπωσιακά καλή κατευθυντικότητα (χάρη και στο πολύ καλό τιμόνι που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση), φρένα που εμπνέουν απόλυτη ασφάλεια και συνολικά μία συμπεριφορά εξαιρετικά προβλέψιμη σε κάθε είδους δρόμο. Προφανώς τα ηλεκτρονικά παίζουν το ρόλο τους, χωρίς όμως να «πνίγουν» το αυτοκίνητο με το παραμικρό. Ακόμα και στη normal ρύθμιση, σε περίπτωση που το πιέσεις στην στροφή και αφήσεις το γκάζι, αφήνουν να ξεκινήσει μια μικρή διόρθωση και μετά, αν το έχει παρακάνει, επεμβαίνουν για να το συγκρατήσουν. Και φυσικά, με τόσες ρυθμίσεις που μπορείς να κάνεις, υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσεις το αυτοκίνητο σε κάθε είδους δρόμο και σε κάθε είδους τρόπο οδήγησης. Όπως χαρακτηριστικά είχαμε γράψει όταν οδηγήσαμε το αντίστοιχο χάτσμπακ, «μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο, που προσφέρεται και για να... λυσσάξεις αν θέλεις στην πίστα με πολύ υψηλούς ρυθμούς, ενώ είναι ταυτόχρονα πολύ φιλικό, σε βαθμό που να μπορεί να το οδηγήσει στην κυριολεξία οποιοσδήποτε στις καθημερινές μετακινήσεις του». Το σημαντικό είναι ότι το Fastback είναι ακόμα πιο πολιτισμένο χάρη στις διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, που είναι βέβαια σφιχτές αλλά σε καμία περίπτωση «ξύλινες» και προσφέρουν μια ικανοποιητική απόσβεση, ώστε να μην απαιτείται... ορθοπεδικός μετά από κάθε μετακίνηση σε δρόμους σαν της Αττικής!
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Τιμόνι
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Χώροι
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση
Στο δρόμο -ή στην πίστα- θα ενθουσιάσει και τον πιο απαιτητικό, με τη δύναμη, την κατευθυντικότητα, το κράτημα και την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού
Συμπέρασμα
Για να είμαστε ειλικρινείς, την οδήγηση τέτοιων αυτοκινήτων δεν την θεωρούμε... δουλειά, αλλά μάλλον ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη δουλειά! Απλώς μπαίνεις μέσα το οδηγείς όσο σου επιτρέπει... η υπόλοιπη δουλειά και το απολαμβάνεις για όσο χρόνο το έχεις στη διάθεση σου. Ελάχιστα σημεία προσφέρονται για κριτική σε τέτοια αυτοκίνητα και στη πραγματικότητα δεν είναι πάρα αναπόσπαστα στοιχεία του χαρακτήρα τους, μειονεκτήματα ίσως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο (π.χ. μέτρια άνεση, κατανάλωση), αλλά απολύτως αποδεκτά εδώ, γιατί είναι από τα στοιχεία που εξασφαλίζουν τα πλεονεκτήματα του! Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή η δόκιμη είχε και μία πρόσθετη παράμετρο, επιβεβαιώνοντας μας ότι η Hyundai δεν θεωρείται πλέον ένας από τους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας επειδή απλώς μπορεί να κατασκευάζει καλά καθημερινά αυτοκίνητα σε καλές τιμές, αλλά επειδή μπορεί να κατασκευάζει οτιδήποτε, όσο απαιτητικό κι αν είναι αυτό! Κι αυτό είναι που χαρακτηρίζει τους μεγάλους του κλάδου...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP