ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda 3 - 2.0 AT

Ποιότητα και διαφοροποίηση         ..:: Σαββάτο, 07 Σεπτεμβρίου 2019 ::..

Η Mazda επιστρέφει μετά από χρόνια στη χώρα μας κι εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Mazda 3, το οποίο την βάζει μεμιάς στο πάνθεον των εκλεκτών μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, κυρίως εκείνων με άποψη και προσωπικότητα

Με όπλα την αξιοσημείωτη αξιοπιστία, την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, αλλά και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής (τομείς που το έκαναν να ξεχωρίσει απευθείας) το Mazda 3 έβαλε το δικό του λιθαράκι στην ιστορία μιας εταιρείας που δεν αγαπά τα τετριμμένα. Οι άνθρωποί της ιαπωνικής εταιρείας τολμούν να αμφισβητούν τις παγκόσμιες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμη κι αν γνωρίζουν πως βρίσκονται μόνοι αντίθετοι στο ρεύμα, υποστηρίζοντας σθεναρά τις απόψεις τους. Για παράδειγμα, αίσθηση έχει προκαλέσει η απόφαση να μην χρησιμοποιούν μικρούς κινητήρες με τούρμπο, αλλά μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς με την τεχνολογία Scyactiv που εξελίχθηκε από τους ίδιους. Σε ό,τι αφορά το νέο 3άρι πρόκειται για ένα εξαιρετικό μικρομεσαίο το οποίο σφύζει τεχνολογικών νεωτερισμών, κάτι που προδίδει και η εντυπωσιακή εξωτερική σιλουέτα του, η οποία παραπέμπει απευθείας στο πρωτότυπο και, το κυριότερο, δεν θυμίζει κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo βρίσκει την τέλεια εφαρμογή πάνω στο νέο 3. Εάν εξαιρέσεις το γεγονός πως το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας είναι μικρό περιορίζοντας την ορατότητα του οδηγού από τον κεντρικό καθρέφτη και πως τα πίσω παράθυρα είναι μικρά, θαρρείς πως η εντυπωσιακή σχεδίαση δεν συνοδεύτηκε από περαιτέρω θυσίες. Δεν μπορείς όμως να τα έχεις όλα...

Εσωτερικό
Με μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,795 μ., ύψος 1,435 μ., αλλά και μεταξόνιο 2,725 μ., το νέο Mazda 3 υπόσχεται ευρυχωρία. Οδηγός και συνοδηγός δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο χωροταξικό θέμα, οι πίσω επιβάτες όμως οι οποίοι θα χρειαστεί να υποστούν ορισμένους περιορισμούς όσον αφορά στην αίσθηση, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους. Από την άλλη, τα 358 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν ξεπερνούν το μέσο όρο της κατηγορίας, έχοντας μάλιστα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Αυτό που σώζει την παρτίδα είναι το κανονικό σχήμα του, που τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Εκεί που πραγματικά θα υποκλιθείς, είναι στην κορυφαία ποιότητα υλικών κατασκευής και φινιρίσματος. Κορυφαία χωρίς περιστροφές! Η άριστη συναρμογή των ποιοτικών στο σύνολό τους υλικών συνθέτει μια εικόνα ανώτερης κατηγορίας. Μαλακά πλαστικά, με επενδύσεις δέρματος και φινίρισμα που δεν επιδέχεται κριτικής, κάνουν το εσωτερικό του Mazda 3 να συγκρίνεται με μοντέλα premium κατασκευαστών και μάλιστα στην καλύτερη εκτέλεσή τους. Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις, το τιμόνι μετακινείται τηλεσκοπικά κατά 70 χιλιοστά, ενώ οι θέσεις για μικροαντικείμενα ικανοποιούν.

Ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 8 αερόσακους, ESP με σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC+), κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ειδοποίησης έκτακτης ανάγκης (E-call), αισθητήρα βροχής και φωτός, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (SCBS) με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας (BSM) και διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), προσαρμοζόμενο Cruise Control (MRCC), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (TSR), αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων (HBC), σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού (DAA), πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες ελαφρού κράματος, ηχοσύστημα, Bluetooth, θύρες USB, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, εμπρός προβολείς τεχνολογίας LED με φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, Head-up Display, έγχρωμη οθόνη 8'', αντικλεπτικό σύστημα - συναγερμό. Η τιμή του Mazda 3 ξεκινάει από 23.845 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και 27.551 με το αυτόματο. Υπενθυμίζεται ότι το αυτοκίνητο κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ., ό,τι συμβεί πρώτο.
Εσωτερικό που θα λατρέψεις για τη μινιμαλιστική - ποιοτική προσέγγιση και τον πληρέστατο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Χωρίς υπερτροφοδότηση, αλλά με μπόλικη αξιοποιήσιμη τεχνολογία, παρουσιάζεται ο κινητήρας βενζίνης της Mazda. Έτσι, το 2λιτρο 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 24V, υψηλή σχέση συμπίεσης 13:1, ισχύ 122 ίππων και 21,7 kgm ροπής ψηλά, στις 4.000 σ.α.λ., προάγει τη γραμμικότητα και τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Διαθέτει επίσης σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ενώ, σύμφωνα με το νέο σύστημα μετρήσεων WLTP οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 148 gr/km (126 gr/km με NEDC), καλύπτοντας τις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Το ομαλό σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, επιταχύνει το αμάξωμα των 1.300 kg από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,8'', προσεγγίζοντας τη μέγιστη ταχύτητα των 197 χλμ./ώρα. Στην πράξη το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου προάγει έναν αγχολυτικό βίο, προσφέροντας ξέγνοιαστες, αλλά και ασφαλείς μετακινήσεις.

Η χρήση νέων υλικών στην κατασκευή του κινητήρα παρέχει χαμηλά επίπεδα θορύβου, κάτι που πρόκειται να εκτιμήσει κανείς τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Το ήπιο υβριδικό σύστημα φροντίζει να μειώσει την κατανάλωση, η οποία στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. Το τράβηγμα του κινητήρα σε κάνει να υπερθεματίζεις τον υψηλό κυβισμό και να ξεχνάς προσωρινά την απουσία του τούρμπο, εκτός βέβαια από τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις στις μεσαίες στροφές, όπου ένας μικρότερος κινητήρας με τούρμπο υπερέχει λόγω ροπής. Οι Ιάπωνες όμως ορκίζονται στο Θεό της αξιοπιστίας αλλά και της οικονομίας καυσίμου, οπότε κάθε αντιπαράθεσή μαζί τους θα ήταν ανούσια.

Οδηγώντας
Το Mazda 3 σε εκπλήσσει ευχάριστα κυρίως με την ποιοτική κύλιση, η οποία σε κάνει να ξεχνάς τους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, όπως επίσης και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του που υποστηρίζονται, αφενός από την στιβαρή αίσθηση του πλαισίου, αφετέρου από την καλοδουλεμένη ανάρτηση. Η τελευταία αποσβένει ιδανικά κάθε είδους κακοτεχνία της εγχώριας οδοποιίας, τόσο μάλιστα ώστε ακόμη και οι (έξτρα) μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών (ελαστικά σειράς 215/45) να μην επηρεάζουν το παρεχόμενο επίπεδο άνεσης. Από την άλλη η ακρίβεια των χειρισμών, το ζύγισμα του πλαισίου και η εν γένει συμπαγής αίσθηση του 3 σε προϊδεάζουν θετικά να ζητήσεις το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Όταν το κάνεις, θα συναντήσεις υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ουδετερότητα στις κινήσεις του αμαξώματος και στο... πολύ βάθος, προοδευτικές αντιδράσεις σε κάθε αλλόκοτη ενέργεια από μέρους σου. Το σύστημα διεύθυνσης ακολουθεί τις επιθυμίες σου, χωρίς βέβαια να θυμίζει «ειδικές» κατασκευές σε ακρίβεια και πληροφόρηση, το αμάξωμα δεν γέρνει αποθαρρυντικά και, τέλος, τα φρένα είναι εκεί όταν και όποτε τα χρειαστείς. Καλό ομολογουμένως ισοζύγιο...
YΠEP
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα υλικών
- Κύλιση
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Η τιμή της έκδοσης με αυτόματο κιβώτιο
- Περιορισμένοι χώροι πίσω
Στο δρόμο το Mazda 3 αφήνει το οδηγοκεντρικό αποτύπωμά του, με σωστές αντιδράσεις σε όλα τα επίπεδα
Συμπέρασμα
Σαφώς πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, προσεγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια. Μας άρεσε η ιδιαίτερη σχεδίαση εντός κι εκτός, η έντονη προσωπικότητα, η κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό, το στήσιμο αλλά και η κύλιση. Η επιλογή αποκλειστικά ατμοσφαιρικού κινητήρα, αντισταθμίζεται έως ένα βαθμό, από την χωρητικότητα 2 λίτρων του βενζινοκινητήρα. Στον αντίποδα, οι κάπως περιορισμένοι χώροι στο πίσω τμήμα και η τσουχτερή τιμή -κυρίως της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο- θα αποτελέσουν πιθανόν τις όποιες ανασταλτικές σκέψεις σχετικά με την αγορά του εξαιρετικού 3. Εμείς πάντως, χαιρετίζουμε τη Mazda στην Ελλάδα, τονίζοντας πως μας έλειψαν τα ιδιαίτερα προϊόντα της τα προηγούμενα χρόνια.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mazda.gr/


  UP