ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X5 - xDrive 30d

Φάτε μάτια ψάρια...         ..:: Σαββάτο, 24 Αυγούστου 2019 ::..

Ένα κορυφαίο "SUV" για ελάχιστους -αφού κοστίζει όσο ένα μικρό σπίτι- που προσφέρει ποιότητα, τεχνολογία, άνεση, ασφάλεια, χώρους μόλις λίγο μικρότερους από αυτούς του… σπιτιού και ταυτόχρονα, παρά το μεγάλο όγκο του, είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο και μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού χάρη στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του στο δρόμο

Για να είμαστε ειλικρινείς, η έννοια της «δοκιμής» έχει εντελώς διαφορετική σημασία σε ένα αυτοκίνητο σαν την X5 σε σχέση με τα αυτοκίνητα των... κοινών θνητών που δοκιμάζουμε καθημερινά. Γιατί, τι είδους... μειονεκτήματα θα μπορούσε κανείς να βρει σε ένα αυτοκίνητο που κοστίζει όσο 5 καλά μικρομεσαία χάτσμπακ και στο οποίο, όπως είναι φυσικό, έχει χρησιμοποιηθεί ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας και ό,τι πιο ποιοτικό υπάρχει από πλευράς υλικών και φυσικά είναι τόσο μεγάλο, που αποκλείεται να δημιουργήσει το παραμικρό παράπονο σχετικά με τους χώρους ή τη λειτουργικότητά του; Το περίεργο είναι ότι ακόμα και σε αυτές τις κατηγορίες οι κατασκευαστές εξακολουθούν να κάνουν κάθε γενιά των νέων μοντέλων τους λίγο μεγαλύτερη από την προηγούμενη, έχοντας φτάσει πλέον στα επίπεδα ενός... μικρού φορτηγού! Στη νέα X5, λοιπόν, το μήκος του αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 3,6 εκατοστά, πλησιάζοντας τα 5 μέτρα (4,922), αυξημένο είναι και το πλάτος και το ύψος, ενώ κοντά στα 3 μέτρα (2.975 χιλιοστά) βρίσκεται το μεταξόνιο, που αυξήθηκε κατά 4,2 εκατοστά.

Εσωτερικό
Αυτονόητο είναι λοιπόν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι επιβάτες... κάνουν πάρτι, με τους χώρους να είναι παραπάνω από μεγάλοι, επιτρέποντας έτσι ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Αντίστοιχα τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 650 λίτρα, αρκετά για να χωρέσουν τις αποσκευές όλων και το... κάτι παραπάνω! Κανένα περιθώριο κριτικής δεν υπάρχει φυσικά και για την ποιότητα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που είναι άψογη, όπως θα περίμενε κανείς σ' αυτά τα επίπεδα τιμής. Κι επειδή μιλάμε για BMW, αντίστοιχα κορυφαία είναι και η εργονομία, με μια θέση οδήγησης στην οποία μπορεί να βολευτεί ο οποιοσδήποτε χάρη στις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και η οποία φυσικά θα ενθουσιάσει αυτούς που τους αρέσει να κάθονται ψηλά, μια επιλογή που έχει οδηγήσει στην έκρηξη των SUV σε όλες τις κατηγορίες. Φυσικά το ταμπλό είναι απολύτως σύγχρονο, με όλες τις ψηφιακές τεχνολογίες, τις οθόνες, τις επιλογές συνδεσιμότητας κλπ. που θεωρούνται πλέον εκ των ων ουκ άνευ σ' ένα αυτοκίνητο γοήτρου (και όχι μόνο!). Αν θέλαμε να κάνουμε μία μικρή παρατήρηση στον τομέα της εργονομίας, θα λέγαμε μόνο ότι τα σκιάδια θα μπορούσαν να έχουν λίγο μεγαλύτερο ύψος σ' ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλο παρμπρίζ. Τέλος οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετοί, θα προτιμούσαμε όμως να υπήρχαν λίγο περισσότεροι ανοιχτοί, γιατί καλά τα ντουλαπάκια και η διακριτικότητα που προσφέρουν, αλλά υπάρχει και η ανάγκη για ακουμπήσεις και μετά να βρεις με ευκολία ορισμένα μικροαντικείμενα, όπως ένα ζευγάρι γυαλιά, ένα Bluetooth (το ξέρουμε ότι έχει στάνταρ το αυτοκίνητο σύστημα ανοιχτής ακρόασης, αλλά δεν είναι πάντα βολικό, όταν δεν θέλεις οι συνεπιβάτες να ακούν τον συνομιλητή σου!) κλπ.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι φυσικά πολύ πέρα από τις δυνατότητες ακόμα και των εύπορων μεσοαστών, ξεκινώντας από 96.350 ευρώ (κι από εκεί και πέρα, μπορεί να την φτάσει κανείς όσο ψηλά θέλει, διαλέγοντας πρόσθετα στοιχεία από τον μακροσκελή κατάλογο των στοιχείων του έξτρα εξοπλισμού). Σ' αυτήν την τιμή περιλαμβάνεται ένα επίπεδο εξοπλισμού επίσης υπεράνω κριτικής, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 9 αερόσακοι (υπάρχουν αερόσακοι κεφαλής και για τους πίσω επιβάτες), σύστημα Active Guard Plus, με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, εντοπισμό πεζών και εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα κλπ., σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα (με μνήμη για το κάθισμα του οδηγού), προσαρμοζόμενο cruise control, προβολές ομίχλης (LED), αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, συναγερμός, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. κλπ., όπως επίσης και ένα πακέτο online λειτουργιών και υπηρεσιών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της ύπαρξης ελαστικών runflat.
Ένα πολύ ευρύχωρο, υπερσύγχρονο τεχνολογικά και εξαιρετικό ποιοτικά εσωτερικό φιλοξενεί με τη μεγαλύτερη άνεση τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ένα μεγάλο αυτοκίνητο γοήτρου, ειδικά αν πρόκειται για BMW, δεν αρκείται φυσικά σ' ένα μεγάλο αμάξωμα με πολυτελές εσωτερικό, ψηφιακές οθόνες και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας και πληροφόρησης, αλλά προσφέρει και τα αντίστοιχα μηχανικά μέρη, για την εξασφάλιση της ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και της οδηγικής απόλαυσης. Σ' αυτό το πλαίσιο ακριβώς βρίσκεται και ο 6κύλινδρος 3λιτρος ντίζελ της X5 30d με τους 265 ίππους, ένας εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας, πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή από αρκετά χαμηλά, ο οποίος κινεί με τη μεγαλύτερη άνεση το βαρύ αυτοκίνητο των 2.185 κιλών, προσφέροντας επιδόσεις καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5''). Δεδομένη είναι η αρμονική συνεργασία του με το γνωστό κορυφαίο αυτόματο 8άρι κιβώτιο της BMW, που εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση (αν αυτή έχει κάποια σημασία σ' ένα αυτοκίνητο 100.000 ευρώ!) είναι λόγω του ντίζελ πολύ λογική για ένα τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο και μπορεί μέσα στο αστικό περιβάλλον να συγκρατηθεί γύρω στα 10-10,5 λίτρα/100 χλμ. Εκτός πόλης, ειδικά για ένα τόσο μεγάλο SUV, όπου η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά από τους ρυθμούς που ακολουθεί οδηγός και οι ακραίες τιμές της μπορεί να έχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους.

Οδηγώντας
Η κορυφαία τεχνολογία εφαρμόζεται και στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, το οποίο είναι φυσικά τετρακίνητο, με μπλοκέ πίσω διαφορικό. Ένα SUV γοήτρου άλλωστε πρέπει να προσφέρει ταυτόχρονα ξεκούραστες μετακινήσεις ακόμα και στα πιο μακρινά ταξίδια, ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμου, αλλά και οδηγική απόλαυση εφ' όσον μιλάμε για BMW (όσο είναι φυσικά αυτό δυνατό με ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο!), ενώ μέσα στο πρόγραμμα πρέπει να είναι και η δυνατότητα για εκτός δρόμου διαδρομές. Άσχετα αν στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα του είδους αυτή η δυνατότητα, παρά τα υπερσύγχρονα συστήματα αναρτήσεων, τετρακίνησης και ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων, περιορίζεται από τα «ασφάλτινα» λάστιχα που χρησιμοποιούν στη στάνταρ διαμόρφωσή τους. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, χαρακτηρίζεται από μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, προσφέρει πολύ καλή άνεση για BMW και SUV (καλύτερη π.χ. από αυτήν τηs -πιο σπορτίφ- σεντάν σειράς 3) και ταυτόχρονα μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετική κατευθυντικότητα χάρη και στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης και παρά τις κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα πιο χαμηλό αυτοκίνητο, προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις και απουσία φαινομένων αποσταθεροποίησης από μεταφορά βάρους στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το πολύ καλό τιμόνι και τα κορυφαία φρένα συμπληρώνουν την πολύ θετική εικόνα, ενός αυτοκινήτου που είναι ταυτόχρονα άνετο, πολύ ασφαλές και εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση. Θα παρατηρήσουμε μόνο εδώ, επειδή αναφερθήκαμε νωρίτερα στις αστικές συνθήκες, ότι προφανώς ο μεγάλος όγκος του περιορίζει την ευελιξία του μέσα στην πόλη, όπου δεν θα λέγαμε και ότι βρίσκεται ακριβώς στο στοιχείο του! Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, υπάρχουν μεν και είναι αρκετές (και μπορούν να γίνουν πολύ μεγαλύτερες με κάποια στοιχεία έξτρα εξοπλισμού), αλλά για να αξιοποιηθούν πρέπει κανείς να έχει υπ' όψη ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει και τα ανάλογα ελαστικά, ειδικά σε χιόνι, λάσπη κλπ.
YΠEP
- Κινητήρας- επιδόσεις
- Ασφάλεια
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Ευελιξία στο αστικό περιβάλλον λόγω μεγάλου όγκου
- Έλλειψη ρεζέρβας
Γρήγορη αλλά όχι λαίμαργη, προσφέρει άνεση, κορυφαία ποιότητα κύλισης, ασφάλεια, αλλά και ευχαρίστηση στον οδηγό της
Συμπέρασμα
Προφανώς η X5 δεν πρόκειται να αφήσει παραπονεμένο κανέναν απ' όσους θα ταξιδέψουν μαζί της, είτε πρόκειται για τον οδηγό, είτε για τους επιβάτες. Είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο γοήτρου, που σημαίνει ότι είναι ταυτόχρονα άνετο και γρήγορο, ποιοτικό και οδηγοκεντρικό, ασφαλές και πλούσια εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες της ψηφιακής εποχής, ευρύχωρο και πρακτικό, αλλά και ευκολοδήγητο. Εν ολίγοις, ένα αυτοκίνητο για... πολύ λίγους λόγω της απλησίαστης τιμής του και προφανώς γι' αυτό δεν υπήρχε περιθώριο για να δυσαρεστήσει κανέναν από αυτούς τους λίγους! Η μόνη μας απορία (που δεν αφορά μόνο την X5, αλλά και τους ανταγωνιστές της) είναι τί ακριβώς εξυπηρετεί η συνεχής αύξηση του μεγέθους τέτοιων αυτοκινήτων, που ούτως ή άλλως είναι πλέον τεράστια και καλύπτουν κάθε πιθανή ανάγκη σε χώρους, αλλά όσο μεγαλώνουν γίνονται όλο και περισσότερο δύσχρηστα στο αστικό περιβάλλον.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP