ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Countryman - One D

Στιλ και οικονομία         ..:: Σαββάτο, 17 Αυγούστου 2019 ::..

Η βασική έκδοση ντίζελ του Countryman προσφέρει όλα τα θετικά στοιχεία του μοντέλου -ξεχωριστό χαρακτήρα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, καλούς χώρους, ποιότητα- σε συνδυασμό με την οικονομία στη χρήση που προσφέρει ο μικρός πετρελαιοκινητήρας

Από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Mini, το Countryman συμβαδίζει απόλυτα με το πνεύμα της εποχής και τη μεγάλη στροφή που έχει γίνει προς τα κάθε είδους "SUV". Η Mini άλλωστε έβαλε εγκαίρως το μοντέλο στην αγορά, ακριβώς την εποχή που ξεκινούσε η νέα τάση, και ο συνδυασμός των ποιοτικών και οδικών χαρακτηριστικών των μοντέλων της μάρκας με τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των SUV ήταν τελικά αρκετά ελκυστικός για πολλούς καταναλωτές. To One D είναι η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Countryman, συνδυάζοντας τις αρετές του μοντέλου με το χαμηλό κόστος χρήσης που συνεπάγεται το ντίζελ.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου είναι προφανές ότι είχε την ανάλογη επίδραση και στους χώρους, που ξεφεύγουν πλέον καθαρά από τα όρια των σούπερ μίνι, ανεβαίνοντας στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, ακόμα και σε ένα ταξίδι, ενώ η σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 450 λίτρα, περνάει το αυτοκίνητο σε άλλη κλάση στον τομέα της πρακτικότητας, εκπληρώνοντας πολύ καλά τις απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό που μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν επιλέξει κανείς ορισμένα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως τα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, την ηλεκτρική πίσω πόρτα, τον «πάγκο για πικνίκ» (picnic bench), μια αναδιπλούμενη μέσα στο χώρο αποσκευών επιφάνεια που αναπτύσσεται προς τα έξω και στην οποία μπορούν να καθίσουν δύο άτομα κλπ.

Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα συμπληρώνουν μια συνολικά πολύ καλή εικόνα στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας. Αντίστοιχα, πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται και στην αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου. Επίσης, αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, που μπορεί να μην επιτρέψει σε όλους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.915 ευρώ (31.874 για την έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχαμε στη διάθεσή μας) με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Οι χώροι στο ποιοτικό εσωτερικό είναι επαρκείς για μία οικογένεια, η εργονομία σωστή και ο εξοπλισμός πλήρης
Κινητήρας-κιβώτιο
Εκ πρώτης όψεως ο μικρός ντίζελ του 1,5 λίτρου με τους 116 ίππους δεν φαίνεται να εντυπωσιάζει με την ισχύ του, δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι στους ντίζελ αυτό που κυρίως παίζει ρόλο δεν είναι η μέγιστη ισχύς, αλλά η μεγαλύτερη ροπή τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν πρόκειται για ένα κινητήρα που κινεί άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις για να μπορεί κανείς να κινείται με ασφάλεια (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2’’). Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το γεγονός ότι συνδυάζεται πλέον με το νέο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του γκρουπ BMW, το οποίο είναι γρήγορο και σωστά κλιμακωμένο και αξιοποιεί πολύ καλά τον κινητήρα, επιτρέποντας με το μεγάλο αριθμό σχέσεων που διαθέτει να λειτουργεί αυτός συνεχώς μέσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής. Και φυσικά το άλλο πλεονέκτημα είναι η περιορισμένη κατανάλωση, που μπορεί στην πόλη να πέσει και κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πλησιάσει ή και να πέσει λίγο κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο σε κάθε Mini είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, κάτι που χαρακτηρίζεις και το Countryman. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει αυξηθεί κι η απόσταση του το έδαφος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του (16,5 εκατοστά αντί για 14,9), κάτι που προφανώς θα μπορούσε να διευκολύνει την αύξηση των κλίσεων του αμαξώματος και κατ' επέκταση να επιδρά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων συγκρατεί τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα κι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η οποία είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, σαφώς πιο προοδευτικές μάλιστα από εκείνες του 3θυρου Mini, λόγω του μεγαλύτερου μήκους και πλάτους του Countryman. Αν έχει χάσει λοιπόν κάτι από την «απόλυτη» συμπεριφορά των μικρότερων Mini σε ακρίβεια, έχει κερδίσει σε προοδευτικότητα και χρόνο «προειδοποίησης», κάτι που δεν προσδίδει μεν τον ίδιο σπορ χαρακτήρα, αλλά διευκολύνει το μέσο οδηγό. Το καλό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ολοκληρώνουν την θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι βελτιωμένη, απολύτως αποδεκτή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όχι όμως κορυφαία για την κατηγορία, μια που οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Τα οδικά χαρακτηριστικά είναι πολύ καλά και ο μικρός ντίζελ ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου με οικονομική λειτουργία
Συμπέρασμα
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Countryman προσφέρει τις γνωστές αρετές που έκαναν δημοφιλές το μοντέλο, ποιότητα, ξεχωριστό χαρακτήρα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και επαρκείς χώρους για οικογενειακή χρήση, με τον οικογενειακό χαρακτήρα του να τονίζεται ακόμα περισσότερο από την οικονομική λειτουργία του μικρού ντίζελ. Δεν είναι ένα φτηνό αυτοκίνητο για να πούμε ότι απευθύνεται στα χαμηλά εισοδήματα, το χαμηλό κόστος χρήσης όμως δεν είναι ζητούμενο μόνο από αυτά στις μέρες μας!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP