ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Civic - 1.6 i-DTEC 9AT

Ντίζελ hi-tec         ..:: Σαββάτο, 10 Αυγούστου 2019 ::..

Η προσθήκη του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου των 9 σχέσεων της ZF στην ήδη πολύ αξιόλογη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Civic, κάνει ακόμα πιο ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του πολύ καλού μικρομεσαίου Honda και ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της τεχνολογίας των ντίζελ

Κατά την παρουσίαση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του Civic η Honda είχε ανακοινώσει ότι σύντομα θα ήταν διαθέσιμη και μία αυτόματη έκδοσή του και ήδη αυτή η έκδοση προσφέρεται και στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για τον οποίο κάνουμε μια ξεχωριστή παρουσίαση, έχοντας δοκιμάσει το Civic ντίζελ με το χειροκίνητο κιβώτιο, είναι ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο αυτόματο κιβώτιο έξι ή επτά σχέσεων, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σε πολλά αυτοκίνητα, αλλά για ένα κιβώτιο με 9 σχέσεις της ΖF, που σίγουρα αποτελεί μια πολύ ασυνήθιστη επιλογή, ιδιαίτερα για την μικρομεσαία κατηγορία, δίνοντας μια άλλη αίσθηση στην οδήγηση του αυτοκινήτου. Και βέβαια το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση ανταποκρίνεται στις νέες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, είναι ένα δείγμα της σύγχρονης τεχνολογίας της. Κατά τα άλλα βέβαια το αυτοκίνητο είναι ένα Civic με τα ίδια χαρακτηριστικά της ντίζελ έκδοσης που έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 4,5 μ.) δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα κορυφαίο στην κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 478 λίτρων. Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που έχουν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό «ανάχωμα« στο βάθος. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη την πραγματικά πολύ μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για... σεμινάριο! Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.700 ευρώ, με ένα εντυπωσιακό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επαναφοράς στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, συναγερμό, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη αφής, Bluetooth, 2 θύρες USB, θύρα HDMI και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το γνωστό ποιοτικό εσωτερικό προσφέρει καλούς χώρους, ενώ ο εξοπλισμός της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας του νέου Civic είναι ο πολύ καλός ντίζελ 1.6 που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο μοντέλο, όπως και άλλα αυτοκίνητα της εταιρείας, διατηρώντας την ίδια ισχύ των 120 ίππων, αλλά με αρκετές βελτιώσεις που μειώνουν κι άλλο τις εκπομπές ρύπων και καλύπτουν τις νέες, ακόμα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Για τη μείωση των εκπομπών ρύπων του κινητήρα και ιδιαίτερα των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου (NOx) έγινε βελτίωση του τούρμπο και του θαλάμου καύσης στους κυλίνδρους και τροποποίηση της μέγιστης πίεσης ανάφλεξης και της ανακυκλοφορίας καυσαερίων. Επίσης υπήρξε βελτίωση του καταλύτη και του φίλτρου σωματιδίων, χρήση χαλύβδινων εμβόλων για μείωση θερμικών απωλειών, υπάρχει νέα «καδένα» χαμηλής τριβής κλπ., αλλά έγιναν και κάποιες επεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα και τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Κατά τα άλλα διατηρεί τα θετικά στοιχεία που γνωρίζαμε ήδη, είναι δυνατός, εύστροφος για ντίζελ, με πολύ καλή ροπή (μία ελαφρά έλλειψή της παρατηρείται μόνο πολύ χαμηλά, κάτω από τις 2.000 στροφές).

Το πολύ καλό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο της ZF εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα, διατηρώντας λειτουργία σχεδόν συνεχώς κοντά στις 2000 στροφές, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει μοχλός επιλογής στην κεντρική κονσόλα όπως συνηθίζεται στα αυτόματα κιβώτια, αλλά μια σειρά από διακόπτες για τη «νεκρά», την όπισθεν, και τις επιλογές "drive" και "P" (για τη στάθμευση). Επίσης υπάρχουν χειριστήρια στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές (αν και δεν ξέρουμε ποιος οδηγός θα μπορούσε να διαχειριστεί 9 διαφορετικές σχέσεις το ίδιο αποτελεσματικά με το αυτόματο σύστημα!), ενώ υπάρχει και η επιλογή «σπορ» για πιο άμεσο κατέβασμα στο πάτημα του γκαζιού και αλλαγές ταχυτήτων σε πιο ψηλές στροφές. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 11'') είναι απολύτως ικανοποιητικές για ασφαλή προσπεράσματα και ευχάριστη οδήγηση, κυρίως όμως αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι αλλαγές γίνονται εξαιρετικά ομαλά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανεβήκαμε το Πήλιο χωρίς να αλλάξουμε ούτε μία σχέση χειροκίνητα, χωρίς καν να αισθανόμαστε τις αλλαγές ταχυτήτων και προσπερνώντας χωρίς άγχος όταν χρειάστηκε. Το κιβώτιο άλλωστε προσαρμόζεται στον τρόπο οδήγησης, μπορεί να κατεβαίνει στην κατηφόρα χωρίς να ανεβάζει ταχύτητα, ώστε να φρενάρει το αυτοκίνητο με τον κινητήρα ενώ, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το γκάζι, μπορεί να παραλείπει ταχύτητες για άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, κατεβάζοντας όχι μόνο μία ή δύο ταχύτητες, αλλά και από 9η σε 5η ή από 7η σε 4η. Όσο για την κατανάλωση, η αποτελεσματική διαχείριση του κινητήρα επιτρέπει τη συγκράτησή της στα ίδια περίπου χαμηλά επίπεδα με αυτά του χειροκίνητου κιβωτίου και το ταξίδι μας από την Αθήνα στο βορειοανατολικό Πήλιο (συμπεριλαμβάνοντας στη διαδρομή στο βουνό) έγινε με μέση κατανάλωση μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, άψογη σταθερότητα στην ευθεία, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη δύναμη του κινητήρα, που είναι μεγαλύτερη από αυτή του πολύ καλού χιλιάρη βενζινοκινητήρα με το τούρμπο. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης. Το καλό τιμόνι διευκολύνει τον οδηγό όταν αρχίζει να ανεβάζει ρυθμούς, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια οδική βοήθεια, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η ροπή του ντίζελ σε συνδυασμό με την ομαλή λειτουργία και το μεγάλο αριθμό σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, προσφέρουν ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση
Συμπέρασμα
Επανερχόμενοι στο συμπέρασμα της δοκιμής της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, όπου αναφέραμε ότι το πετρελαιοκίνητο Civic επιβεβαιώνει την υψηλή τεχνολογία της Honda στους κινητήρες, θα συμπληρώσουμε ότι η αυτόματη έκδοση ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στον τομέα της τεχνολογίας των πετρελαιοκίνητων συστημάτων παραγωγής και μετάδοσης ισχύος. Αποδεικνύει δε, ότι υπάρχουν ακόμα λύσεις για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των πετρελαιοκινητήρων ακόμα και με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το ίδιο το Civic ως μοντέλο, απλώς μας επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τις αρετές του σε ασφάλεια, λειτουργικότητα, οδική συμπεριφορά και ποιότητα, μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση και την ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση που προσφέρει η αυτόματη ντίζελ έκδοσή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP