ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes C Class Coupe - 200

Δεν είναι μόνο το περιτύλιγμα!         ..:: Σαββάτο, 03 Αυγούστου 2019 ::..

Η ανανεωμένη C-Class Coupe, διατηρεί τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρει στους τομείς της ασφάλειας, της ποιότητας και της οδικής συμπεριφοράς κι εξακολουθεί να ξεχωρίζει αισθητικά, προσφέροντας σ' αυτήν την έκδοση με τον εξαιρετικό 1.5 τούρμπο, το «ήπιο» υβριδικό σύστημα και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, πολύ καλές επιδόσεις και πολύ ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση

Έχουμε επισημάνει επανειλημμένως ότι πολλά από τα «φέις λιφτ» που γίνονται στο μέσο της εμπορικής ζωής όλων πλέον των αυτοκινήτων, δεν οφείλονται πάντα σε κάποια ανάγκη για βελτίωση, αλλά γίνονται γιατί έτσι έχει συνηθίσει η αγορά (κι έχουν... κακομάθει οι αγοραστές, που θέλουν να αισθάνονται ότι αγοράζουν κάτι καινούργιο, έστω κι αν αυτό έχει απλώς καινούργιο... προφυλακτήρα). Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για τόσο ακριβά και τόσο καλά αυτοκίνητα σαν τη C-Class της Mercedes, που ανανεώθηκε πέρσι σε όλες τις εκδόσεις της, μεταξύ των οποίων και η κουπέ την οποία αφορά η συγκεκριμένη δοκιμή, με τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές εξωτερικά και ακόμα λιγότερες εσωτερικά. Βεβαίως εν τω μεταξύ υπήρξαν και οι εξελίξεις στο χώρο της νομοθεσίας για τις εκπομπές ρύπων, που επιτάχυναν και την εξέλιξη των κινητήρων, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί τώρα κι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.

Εσωτερικό
Στην έκδοση κουπέ, αναπόφευκτα λόγω του σχήματος του αμαξώματος, η διαμόρφωση των χώρων έχει διπλή εικόνα. Εμπρός τα πράγματα είναι πολύ καλά, οδηγός και συνοδηγός βολεύονται άνετα, ακόμα κι αν είναι ψηλοί, και ακόμα και ο «αέρας» πάνω από το κεφάλι τους είναι επαρκής. Οι πίσω επιβάτες όμως είναι πιο στριμωγμένοι, ενώ γενικά το πίσω μέρος είναι και πιο «κλειστοφοβικό», με τους περιορισμούς που δημιουργεί το κεκλιμένο πίσω μέρος και τα μικρότερα παράθυρα. Αυτό δημιουργεί άλλωστε και κάποιο περιορισμό στην ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω σε σύγκριση με την έκδοση σεντάν (και το αναφέρουμε αυτό, γιατί στα σύγχρονα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα περιλαμβάνεται μεν και σύστημα προειδοποίησης «νεκρής γωνίας», το οποίο όμως δεν είναι στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης). Το σχήμα του αμαξώματος έχει επίσης την επίδρασή του και στο χώρο αποσκευών, που είναι μικρότερος κατά 80 λίτρα από αυτόν της σεντάν, φτάνοντας συνολικά τα 400.

Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει, η εργονομία είναι επίσης σωστή και υπάρχουν αρκετές λειτουργίες που διευκολύνουν τον οδηγό, αν θέλει να χρησιμοποιήσει τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως π.χ. οι μικρές επιφάνειες αφής στο τιμόνι για την επιλογή λειτουργιών και την προβολή πληροφοριών. Η ποιότητα κατασκευής είναι βέβαιος κορυφαία. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 45.910 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 7 αερόσακοι, σύστημα εντοπισμού εμποδίων (και πεζών) και αυτόματου φρεναρίσματος, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το αυτοκίνητο είναι κατ' αρχάς φτιαγμένο για τους... εμπρός επιβάτες, που κάθονται πολύ άνετα, σ' ένα ποιοτικό και εργονομικό περιβάλλον
Κινητήρας-κιβώτιο
Η C 200 Coupe κινείται από το νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 με τους 184 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα EQ Boost, που περιλαμβάνει μια μίζα-γεννήτρια και υποβοηθεί τον κινητήρα στην εκκίνηση και στο πάτημα του γκαζιού, προσθέτοντας στιγμιαία 13,6 ίππους στη διαθέσιμη ισχύ. Συνολικά το σύστημα ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του αυτοκινήτου, καθώς ο κινητήρας είναι ήδη πολύ καλός και αρκετά δυνατός για να κινήσει με τη μεγαλύτερη άνεση το βαρύ αυτοκίνητο, ενώ η στιγμιαία υποβοήθηση από το υβριδικό σύστημα περιορίζει μέχρις εξαφανισμού την καθυστέρηση απόκρισης του τούρμπο, βελτιώνοντας την ταχύτητα απόκρισης του συστήματος παροχής ισχύος στις εντολές του οδηγού. Έτσι τελικά το αυτοκίνητο έχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7''), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται. Σ' αυτό φυσικά συντελεί και το καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, χάρη στην καλή εκμετάλλευση τον κινητήρα που συνεπάγεται ο μεγάλος αριθμός σχέσεων και στις ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση δεν είναι πολύ χαμηλή, δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι στις μέρες μας, με την επικράτηση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, πρέπει να την κρίνουμε με βάση την ισχύ του κινητήρα και όχι τα «κυβικά». Η κατανάλωση στην πόλη λοιπόν εύκολα φτάνει τα 11 λίτρα/100 χλμ. (τιμή χαμηλότερη από αυτή των παλαιότερων ατμοσφαιρικών κινητήρων αντίστοιχης ισχύος), ενώ σε ένα επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα μπορεί με ήρεμη οδήγηση να πέσει ακόμα και λίγο κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., κάτι που δείχνει και το πλεονέκτημα των μικρών κινητήρων με τούρμπο. Θα αναφέρουμε επίσης εδώ ότι στο ανανεωμένο μοντέλο είναι πλέον στάνταρ το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων, αυξάνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας
Η C-Class Coupe (όπως και όλες οι C-Class) βασίζεται σε ένα πολύ καλό πλαίσιο με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με τη σεντάν, τονίζοντας τον πιο σπορ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία επιπλέον έχει και μεγαλύτερους τροχούς, με ζάντες 17'' αντί για τις ζάντες 16'' της σεντάν. Αναμενόμενη είναι λοιπόν η εξαιρετική συμπεριφορά του στο δρόμο, που χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακό κράτημα, πολύ καλή πρόσφυση και προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, οι οποίες (με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών συστημάτων) ποτέ δεν υπενθυμίζουν ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με πίσω κίνηση. Το τιμόνι είναι γενικά ακριβές, με αρκετά καλή αίσθηση, αλλά όχι σπουδαία επαναφορά (αν και λίγο καλύτερη από αυτήν άλλων μοντέλων της Mercedes). Τα φρένα είναι εξαιρετικά, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Εκεί που υστερεί λίγο η κουπέ σε σχέση με τη σεντάν, είναι στον τομέα της άνεσης, με δεδομένες τις χαμηλότερες αναρτήσεις και τα χαμηλότερου προφίλ λάστιχα, που επιτρέπουν στις απότομες ανωμαλίες να γίνονται λίγο πιο έντονα αισθητές σε σύγκριση με την εξαιρετική απόσβεση που προσφέρει η «οικογενειακή» C Class, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Μικρό τεκμήριο
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος
- «Στριμωγμένοι» χώροι πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση στην πόλη
Εξαιρετικός ο 1.5 τούρμπο, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, τις οποίες αξιοποιεί το επίσης εξαιρετικό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Ό,τι και να λέμε για τα λειτουργικά στοιχεία του αυτοκινήτου, το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, αυτό που κατά κύριο λόγο θα τραβήξει τον υποψήφιο αγοραστή, είναι η αισθητική του! Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που τραβάνε τόσο πολύ τα βλέμματα στο δρόμο και θα λέγαμε ότι είναι ακριβώς αυτό που πρέπει από πλευράς μεγέθους και αναλογιών, που ταιριάζουν απόλυτα με το στιλ του, προσφέροντας ένα απολύτως αρμονικό αποτέλεσμα. Από εκεί και πέρα φυσικά μιλάμε για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, γρήγορο, ασφαλές και πολύ ευχάριστο οδηγικά, πολύ ποιοτικό, σύγχρονο τεχνολογικά και πολύ καλά εξοπλισμένο. Αλλά η Mercedes έχει κι άλλα αυτοκίνητα με αυτά τα χαρακτηριστικά. Όχι όλα όμως με τέτοιο στιλ!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP