ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Corolla - 1.2 T

Η επιστροφή των σαμουράι         ..:: Σαββάτο, 20 Ιουλίου 2019 ::..

Με όνομα βαρύ και ιστορία μεγάλη, ποιότητα που επαναπροσδιορίζει τα ειωθότα της κατηγορίας, σύγχρονη τεχνολογία και σχεδίαση που θα συζητηθεί, η νέα Corolla έρχεται με μεγάλες φιλοδοξίες να διαπρέψει εμπορικά εκ νέου

Η Corolla στη δωδέκατη γενιά της μετρά πλέον πάνω από 46 εκατομμύρια πωλήσεις και τυγχάνει ανάλογης διεθνούς αναγνώρισης, ως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο όλων των εποχών. Η σύγχρονη στρατηγική της Toyota εστιάζει πρωτίστως στον σεβασμό της εταιρικής παράδοσης, χωρίς όμως να αγνοεί τις προκλήσεις της εποχής. Για παράδειγμα, το σχέδιο είναι τόσο προχωρημένο, που σίγουρα θα εκπλήξει και άλλους εκτός των ίδιων των πιστών της Toyota. Η νέα Corolla, λοιπόν, χτίστηκε στο δάπεδο GA-C, το οποίο είναι 60% πιο άκαμπτο, 10 χιλιοστά χαμηλότερο και με τον οδηγό 24 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με το απερχόμενο Auris. Μαζί με τη στάνταρ ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, εύλογα δημιουργείται μια ικανή βάση για τη διαμόρφωση ενός οδηγικά σωστού και, κυρίως, ασφαλούς μοντέλου.

Εσωτερικό
Εντός κυριαρχεί το μαλακό πλαστικό σχεδόν παντού, καθώς και τα ποιοτικά υφάσματα με τις εμφανείς ραφές, προσδίδοντας έτσι μια premium αύρα και κλείνοντας πονηρά το μάτι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Η κεντρική οθόνη αφής είναι 8'', ενώ εμπρός από τον οδηγό δεσπόζει μια μίξη αναλογικών και ψηφιακών οργάνων με TFT οθόνη -κατά περίπτωση 4,2'' ή 7''. Όμως, παρά τα 40 χιλιοστά επιπλέον μήκους σε σχέση με το Auris και την αύξηση του μεταξονίου, o χώρος για τα γόνατα των πίσω ενήλικων επιβατών είναι σχεδόν οριακός, όπως επίσης και ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους. Παράλληλα, τα 361 λίτρα χωρητικότητας του κανονικού σε σχήμα χώρου αποσκευών βρίσκονται κάπου στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Οι τιμές για τη νέα Corolla 1.2T ξεκινούν από τα 17.600 ευρώ στην έκδοση Live, η οποία μεταξύ άλλων έχει στον εξοπλισμό της ESP με hill holder, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, 7 αερόσακους αλλά και τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας (σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και πεζών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας σύστημα αναγνώρισης σήματα κυκλοφορίας), προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Δεν υπάρχει όμως ρεζέρβα. Πιο πάνω συναντάμε την Eco (19.170 ευρώ) με επιπλέον στοιχεία όπως το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8'' και την κάμερα οπισθοπορείας. Ψηλότερα υπάρχει η Active Plus (20.570 ευρώ) με ζάντες αλουμινίου 16'', προβολείς ομίχλης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πίνακα πληροφοριών TFT 7'' και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ενώ υπάρχουν άλλες δύο, ακόμα πλουσιότερες εκδόσεις.
Μίνιμαλ προσέγγιση και κανένας ποιοτικός και τεχνολογικός συμβιβασμός στην προσεγμένη και ήσυχη καμπίνα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο δοκιμασμένος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο 1,2 λίτρων της Corolla (116 ίπποι και 18,9 kgm ροπής), εμφανίζεται υπερβολικά γραμμικός και πολιτισμένος σε λειτουργία, θυμίζοντας κυριολεκτικά ηλεκτρικό σύνολο, σε τέτοιο σημείο μάλιστα, που πιστεύεις πως είτε είναι ατμοσφαιρικός, είτε του λείπει το νεύρο. Το καλό βέβαια είναι πως δεν λιγοψυχεί όσο αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής, ενώ η αλήθεια των αριθμών τον φέρνει στην κορυφή από πλευράς επιδόσεων, τουλάχιστον στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3''). Το πολύ καλό σε αίσθηση αλλά και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αποτελεί αρωγό του κινητήρα. Κάπως έτσι, η τιμή των 7,8 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα αποτελεί τον κανόνα στη μέση κατανάλωση καυσίμου. Στις πολύ χαμηλές στροφές το σύνολο δείχνει κάπως ράθυμο, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. διαθέτει δύναμη μέχρι και τον κόφτη στροφών. Έστω χωρίς εξάρσεις, κάποιο ηχόχρωμα ή κάποια ένταση ισχύος στην αναλογική αύξηση της περιστροφής του μοτέρ.

Οδηγώντας
Θα επισημάνουμε πρώτα απ' όλα ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο κομμάτι της ηχομόνωσης, κυρίως σε ό,τι προέρχεται κάτω από το αυτοκίνητο. Δεν ακούς ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς και αυτό σε βάζει σε μια άλλη διάθεση, σχετικά με ό,τι γνώριζες έως σήμερα για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα και όχι μόνο. Δεν διαφωνεί κανείς πως η «επικοινωνία» με τον οδηγό και σε αυτήν την Corolla δεν έχει τον πρώτο λόγο, ούτε καν τον δεύτερο, μια και οι προτεραιότητες είναι άλλες, ωστόσο δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως πρόκειται για την πιο «νεανική εκτέλεση» των τελευταίων ετών για τη φίρμα. Η νέα Corolla ταξιδεύει πλέον χωρίς να αγκομαχά και, κυρίως, διαθέτοντας μια αξιοπρόσεκτη ποιότητα κύλισης και άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης, κάτι που θα ενθουσιάσει κάθε οικογενειάρχη. H απόλυτη απορρόφηση κραδασμών που προσφέρει η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, εύκολα κατατάσσει την ανάρτηση στις κορυφαίες της κατηγορίας. Η φιλικότητα χρήσης είναι δεδομένη, όπως επίσης και η ευαισθησία στον τομέα της ασφάλειας. Δύσκολα θα έρθεις σε δύσκολη θέση πίσω από το τιμόνι της. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, τα αποθέματα πρόσφυσης μεγάλα και γενικά σου δίνεται η αίσθηση ότι το πλαίσιο εύκολα μπορεί να αντεπεξέλθει με αρκετά μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Στα δύσκολα, η Corolla στρίβει με περίσσια αυτοπεποίθηση, καθόλα προβλέψιμη στις αντιδράσεις της, χωρίς δάφνες όμως σε επίπεδο επικοινωνίας ή ερεθισμάτων. Κατανοητό και σεβαστό.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
KATA
- Μέτριοι χώροι επιβατών
- Αποστειρωμένη οδηγική αίσθηση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η ρύθμιση της ανάρτησης εξυπηρετεί ιδιαίτερα την άνεση, χωρίς να αγνοεί ένα λίγο πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ
Συμπέρασμα
Η μεγάλη αναβάθμιση σε δάπεδο, ανάρτηση και απτή ποιότητα, καθιστούν αυτομάτως την Corolla ικανή να κοιτάξει στα ίσια οποιοδήποτε ανταγωνιστή. Πρόκειται για την καλύτερη Corolla όλων των εποχών. Το νέο μοντέλο δεν επαναπαύτηκε στο όνομα-διαπιστευτήριο εμπορικής καριέρας, προσφέρει κορυφαία ποιότητα συναρμολόγησης και υλικών στο εσωτερικό, όπως και μια αξιομνημόνευτη κύλιση στο δρόμο, η οποία σε οδηγεί σε νέα «αγχολυτικά μονοπάτια» αναλογικά με το τι ισχύει στην κατηγορία. Η μικρομεσαία Toyota ποντάρει επίσης και σε έναν ακόμη νευραλγικό τομέα για την ίδια, στον ακόμη ταχύτερο χρόνο εξοικείωσης μέσω της υψηλής ευχρηστίας, σαν να ήταν δηλαδή δική σου από καιρό...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.toyota.gr/


  UP