ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Cross - 1.0 TSI 95 PS

Στην αρένα της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας         ..:: Σαββάτο, 13 Ιουλίου 2019 ::..

Η VW αξιοποιεί την παρατεταμένη δυναμική των "crossover", ενισχύοντας τη βάση της γκάμας της με ένα μικρό αυτοκίνητο αυτού του τύπου, που είναι πρακτικότερο και ψηλότερο από το Polo, με το οποίο μοιράζεται πλαίσιο και μηχανικά μέρη

Με την ασταμάτητη ανάπτυξη των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, τα οποία τείνουν να εξαφανίσουν ολόκληρες κατηγορίες, ο κολοσσός που ακούει στο όνομα VW δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το πάρτι, επί του προκειμένου στη μικρή (Β) κατηγορία. Το T-Cross, που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB A0 με τη νέα γενιά των μικρών αυτοκινήτων του γερμανικού γκρουπ, επεκτείνει τους ορίζοντες της μάρκας προς τα κάτω, στη βάση δηλαδή των προσθιοκίνητων SUV. Το τυπικό για την κατηγορία σχεδιαστικό ύφος είναι μάλλον συντηρητικό, θυμίζει και λίγο T-Roc, με ελαφρά πιο τετραγωνισμένες γραμμές, οι οποίες όμως υποδηλώνουν κατά κάποιο τρόπο τον προσανατολισμό στην πρακτικότητα.

Εσωτερικό
Με το που μπεις θα αντικρίσεις την τυπική εικόνα των σύγχρονων μικρών VW. Η ψηλή θέση οδήγησης, ο αέρας πάνω από τα κεφάλια και η εν γένει χωροταξική διαμόρφωση δίνουν την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις -ή ακόμη και πέντε- επιβάτες, προσφέροντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία στη φόρτωση αποσκευών σε σχέση με τα παραδοσιακά σούπερ μίνι σαν το Polo. Σημαντικό ατού αποτελεί το συρόμενο κατά 14 εκατοστά πίσω κάθισμα (διαιρούμενο κατά 40:60) με δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης σε εντελώς οριζόντια θέση. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 385 και 455 λίτρων, ανάλογα με τη θέση του καθίσματος. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, αλλά το πλαστικό στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι πολύ σκληρό. Το ίδιο ισχύει και στις επενδύσεις των θυρών, εκεί όπου δεν υπάρχει ούτε μία μικρή επιφάνεια με κάποιο υφασμάτινο διάκοσμο.

Η τιμή του T-Cross ξεκινά από 17.400 ευρώ για το χιλιάρι TSI των 95 ίππων, με κορυφαίο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoυς και θερμαινόμενoυς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, προσφέροντας αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο μικρός 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο (TSI) έχει αποδείξει στην πράξη την ικανότητά του σε μεγαλύτερα και βαρύτερα μοντέλα, οπότε λογικά δεν έχει κάποια δύσκολη αποστολή στο T-Cross. Η έκδοση των 95 ίππων που είχαμε στα χέρια μας είναι η βασική και εστιάζει στα πολιτισμένα χαρακτηριστικά και στην ελαστικότητα, μαζί βέβαια με την οικονομία καυσίμου, αρκεί να μην έχεις βαρύ πόδι (κάτω από τα 9 λίτρα η μέση δοκιμής). Το γραμμικό τράβηγμα του κινητήρα από χαμηλά ικανοποιεί, η χροιά του ήχου δεν ενοχλεί λόγω και της προσεγμένης ηχομόνωσης, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν του θέτει περιορισμούς με την κλιμάκωσή του. Σαφώς το μοτέρ χάνει σταδιακά τη δύναμή του όσο ο δείκτης του στροφόμετρου σημαδεύει στα δεξιά, αλλά σε αστική χρήση δεν γεννά κανενός είδους παράπονο. Για όποιον βέβαια επιθυμεί πιο ζωντανές επιδόσεις, υπάρχει και η έκδοση των 115 ίππων.

Οδηγώντας
Στο δρόμο η εικόνα του μικρού crossover της VW είναι αρκετά κοντά στην αντίστοιχη του Polo. Η ανάρτηση με την αυξημένη διαδρομή ρίχνει το βάρος κυρίως στην άνεση, χωρίς όμως να επιδρά αρνητικά στην ευκρίνεια των αντιδράσεων. Παρά την ποιοτική κύλιση, η απόσβεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες δεν έχει την ενδοτικότητα που περιμένεις από ένα crossover, χωρίς πάντως να σε ενοχλεί. Η ομοιογένεια είναι αυτή που σε κερδίζει σε κάθε είδους εξόρμηση. Στην πόλη θα εκτιμήσεις την ευελιξία και το ελαφρύ τιμόνι, με την τυπική αίσθηση που συναντάμε στα περισσότερα Volkswagen, ενώ, παρά το μικρό αναλογικά μέγεθος του αυτοκινήτου, δεν θα σε κουράσει στο ταξίδι. Τέλος, τα φρένα ικανοποιούν, έστω κι αν η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
YΠEP
- Ευρυχωρία
- Λειτουργικότητα
- Ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Κορυφαίος εξοπλισμός για την κατηγορία
- Ευκολία χρήσης
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
- Αίσθηση πεντάλ φρένων
Το αυξημένο ύψος δεν επηρεάζει αρνητικά το οδηγικό αποτύπωμα, που πλησιάζει εκείνο του Polo
Συμπέρασμα
Το όνομα της Volkswagen, η πρακτικότητα και ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας αποτελούν τα δυνατά χαρτιά του T-Cross. Δεν είναι ευφάνταστο σχεδιαστικά, δεν είναι σπορ οδηγικά, δεν είναι Polo ποιοτικά. Αυτά για να εξηγούμαστε. Σίγουρα όμως θα βρει εκείνο το κοινό το οποίο θα εκτιμήσει τους χώρους, την ευκολία χρήσης, αλλά και την ισχυρή μεταπωλητική αξία της μάρκας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP