ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 508 - 1.5 BlueHDi 130

Γαλλικές φιλοδοξίες         ..:: Σαββάτο, 06 Ιουλίου 2019 ::..

Με φιλόδοξους στόχους, το νέο μεσαίο σεντάν της Peugeot είναι ένα ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο, προσφέρει κορυφαία άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο, έχει έναν πολύ καλό ντίζελ μεσαίου κυβισμού, ταυτόχρονα δυνατό και πολύ οικονομικό, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και εντυπωσιακό σχεδιαστικά, εσωτερικά κι εξωτερικά

Πρέπει να αναγνωρίσουμε στους Γάλλους, ότι δεν πτοούνται από τα στερεότυπα που συχνά κυριαρχούν στη σκέψη των καταναλωτών, ευνοώντας στα γερμανικά αυτοκίνητα στις μεγάλες κατηγορίες, αλλά επιμένουν να έχουν τη δική τους παρουσία τουλάχιστον στην κατηγορία των «μεγαλομεσαίων» σεντάν. Η Peugeot, λοιπόν, φωνάζει και πάλι «είμαστε εδώ» με το εντελώς νέο 508, προβάλλοντας τη γαλλική άποψη για τα μεσαία σεντάν πολυτελείας. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,75 μ., και για την κατασκευή του αμαξώματός του, που έχει ιδιαίτερα καλή αεροδυναμική (Cx 0,26), χρησιμοποιήθηκαν νέες τεχνικές για να εξασφαλιστεί ένας πολύ καλός συνδυασμός σπορτίφ εξωτερικών γραμμών και εσωτερικής ευρυχωρίας.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό διαθέτει φυσικά το i-Cockpit των σύγχρονων Peugeot, με το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι, μια μεγάλη οθόνη αφής 10'' και ψηφιακά όργανα, προσφέροντας ξεχωριστή εικόνα στο αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πράγματι πολύ καλοί, ενώ αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο, στον τομέα της εργονομίας, ότι είναι δύσκολα προσβάσιμη η θύρα USB που βρίσκεται στο ταμπλό, σ' ένα χώρο πίσω από το κάθετο στοιχείο της κονσόλας. Όσο για το χώρο αποσκευών, είναι επαρκής για μία οικογένεια με 487 λίτρα, αλλά σ' αυτήν την κατηγορία θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Πολύ περισσότερο μάλιστα, αφού στις μέρες μας τα σεντάν βρίσκουν απέναντί τους ως ανταγωνιστές και διάφορα SUV, που συνήθως προσφέρουν πολύ καλούς χώρους αποσκευών. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών στο εσωτερικό, που οπωσδήποτε προσφέρει μια εικόνα πιο ακριβού αυτοκινήτου σε σχέση με τις μικρότερες κατηγορίες.

Η τιμή του 508 1.5 BlueHDi 130 ξεκινάει από 33.500 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 35.500 για το αυτόματο, όπως ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ιδιαίτερα προσεγμένο, ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA με τους 130 ίππους για μια ακόμα φορά μας εντυπωσίασε, απλώς τώρα ήμαστε ήδη... υποψιασμένοι, έχοντάς τον δοκιμάσει ήδη σ' ένα άλλο μεγάλο αυτοκίνητο της εταιρείας, το 3008. Θα επαναλάβουμε λοιπόν ότι πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς αυτήν τη στιγμή και όχι μόνο εξασφαλίζει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά προσφέρει αυτήν την δύναμη με μια πολύ χαμηλή κατανάλωση (και ανάλογα χαμηλές εκπομπές ρύπων και CO2), που κανένας βενζινοκινητήρας δεν μπορεί να πλησιάσει. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ, έχει πολύ καλή ροπή και συνεργάζεται άψογα με το καλό νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ PSA που είχε το αυτοκίνητο τις δοκιμή μας, το οποίο προσφέρει πολύ ομαλές αλλαγές και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα χάρη στο μεγάλο αριθμό και την καλή κατανομή των σχέσεών του. Η κατανάλωση συγκρατείται στην πόλη γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 6!

Οδηγώντας
Εφ' όσον μιλάμε για γαλλικό αυτοκίνητο είναι προφανές ότι βασικό στοιχείο κατά τη σχεδίαση και το στήσιμό του ήταν η προσπάθεια για κορυφαία άνεση (και ποιότητα κύλισης, αφού μιλάμε για αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας που στοχεύει να προσδιορίζεται ως "premium"). Κι αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε με τον καλύτερο τρόπο, όπως παραδοσιακά τα καταφέρνουν οι Γάλλοι, με το αυτοκίνητο να προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση (στην οποία υπερέχει απέναντι στα αντίστοιχα γερμανικά πολυτελή σεντάν), αλλά ταυτόχρονα και μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Απολύτως προβλέψιμο, με πολύ καλό κράτημα, με προοδευτικές αντιδράσεις, γέρνει ίσως λίγο παραπάνω π.χ. από μία BMW σειράς 3 στις γρήγορες στροφές λόγω των μαλακών αναρτήσεών του, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει στο ελάχιστο τη συμπεριφορά του και χωρίς να γίνεται έντονο άρα και ενοχλητικό. Το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβές, γρήγορο και με καλή αίσθηση, ενισχύει την καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο κι διευκολύνει τον έλεγχο του από τον οδηγό, ενώ τη συνολικά θετική εικόνα συμπληρώνουν τα καλά φρένα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κορυφαία άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- 8άρι αυτόματο κιβώτιο
- Πολύ προσεγμένο εσωτερικό
- Κατανάλωση
- Χώροι για επιβάτες
- Εξοπλισμός
KATA
- Δύσκολα προσβάσιμη θύρα USB εμπρός
Το 508 προσφέρει στο δρόμο ένα συνδυασμό κορυφαίας άνεσης και πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Το πρόβλημα των Γάλλων σ' αυτήν την κατηγορία δεν είναι να φτιάξουν ένα καλό αυτοκίνητο κι αυτό το αποδεικνύει το νέο 508 που είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πολυτελές, καλοφτιαγμένο, κορυφαίο σε άνεση, ασφαλέστατο κι ευχάριστο στο δρόμο, ευρύχωρο, πολύ καλά εξοπλισμένο (με δυνατότητες επιπλέον προσθήκης και μιας ολόκληρης σειράς ηλεκτρονικών συστημάτων σύγχρονης τεχνολογίας), ενώ σ' αυτήν την έκδοση με τον εξαιρετικό ντίζελ και το αντίστοιχου επιπέδου 8άρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει ταυτόχρονα αρκετή δύναμη για καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση. Επιπλέον και η τιμή του είναι ανταγωνιστική για την κατηγορία, ενώ ο περιορισμένος κυβισμός του κινητήρα συνεπάγεται χαμηλό τεκμήριο. Το μοναδικό πρόβλημα που έχει είναι ότι πρέπει να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές να ξεφύγουν από τα στερεότυπα. Παίρνει, λοιπόν, πολύ καλό βαθμό στην εκτέλεση, και δημιουργεί μια μεγάλη πρόκληση για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP