ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Grandland X - 1.5 D

Ευρυχωρία, άνεση και οικονομία         ..:: Σαββάτο, 06 Ιουλίου 2019 ::..

Με τον εξαιρετικό νέο ντίζελ 1.5 του γκρουπ PSA, το μικρομεσαίο SUV της Opel γίνεται ακόμα πιο οικονομικό χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις, διατηρώντας πάντα τα χαρακτηριστικά άνεσης, ευρυχωρίας, προσεγμένης ποιότητας και πλούσιου εξοπλισμού που το χαρακτήριζαν εξαρχής

Όπως ακριβώς συνέβη και με τις «αδελφές» εταιρείες, η Opel αντικατέστησε τον ντίζελ 1.6 που χρησιμοποιούσε στο Grandland X με τον νέο κινητήρα 1.5 του γκρουπ PSA, ο οποίος καλύπτει τις νέες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Μια επιλογή που, πέρα από το τυπικό αποτέλεσμα της συμμόρφωσης με τις νέες προδιαγραφές, αναβαθμίζει το αυτοκίνητο, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη οικονομία χωρίς να υποβαθμίζει τις επιδόσεις.

Εσωτερικό
Το μικρομεσαίο SUV της Opel έχει μήκος 4,477 μ., με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.675 χιλιοστά, διαστάσεις που εξασφαλίζουν την ευρυχωρία που απαιτείται για οικογενειακή χρήση, με άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 514 λίτρα. Γενικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια καλή λειτουργικότητα, με καλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο το μάλλον άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, το οποίο περιορίζει τις δυνατότητες εκμετάλλευσής τους. Επίσης η ορατότητα προς τα πίσω έχει μια ελαφρά αυξημένη νεκρή γωνία λόγω του σχήματος του αμαξώματος με την φαρδιά τρίτη κολόνα. Παρατήρηση που αναφέρουμε επειδή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας, που εξαλείφει την αδυναμία εντοπισμού ενός οχήματος που έρχεται από δεξιά, δεν είναι στάνταρ στις δυο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού. Η εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά ποιοτική, με καλής ποιότητας υλικά.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.950 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό συνδυάζεται μ' ένα πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Grandland X χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ PSA, που κινεί και το Peugeot 3008. Έναν εξαιρετικό κινητήρα, ελαστικό για ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση, αλλά και αρκετά δυνατό για να προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9'') και ασφαλή προσπεράσματα στον ανοιχτό δρόμο. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ, συνεργάζεται αποτελεσματικά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων με τη σωστή κλιμάκωση. Το σημαντικό είναι ότι είναι εντυπωσιακά οικονομικός, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο, παρά το μέγεθός και την ισχύ του, να προσφέρει καταναλώσεις που θυμίζουν μικρότερες κατηγορίες (γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, 6,5 σε -νόμιμες!- ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, πέφτοντας στα 5 στις μικρότερες ταχύτητες του επαρχιακού δικτύου).

Οδηγώντας
Το Grandland X βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το Peugeot 3008, με το οποίο έχει κάποιες ομοιότητες σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα στην άνεση, που είναι ακόμα καλύτερη από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Χαρακτηρίζεται, λοιπόν, από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει τον ήχο του ντίζελ από το εσωτερικό, κάνει το ταξίδι ξεκούραστο και ευχάριστο. Το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά καλό και η υποστροφή στην πίεση είναι μεν κάπως αυξημένη, αλλά πολύ προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Απλώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς πάντως απότομες και ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους.

Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, αν και με μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Συνολικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του. Όπως και το 3008, το Grandland X είναι μόνο προσθιοκίνητο και προσφέρεται προαιρετικά και μ' ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με πέντε διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει και τις περιοχές των στροφών στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων, όπως επίσης και την απόκριση του γκαζιού.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης-άνεση
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Αυξημένες κλίσεις στις στροφές
Με προσανατολισμό προς την άνεση και την ευκολία οδήγησης, το Grandland X έγινε ακόμα πιο οικονομικό, χάρη στον εξαιρετικό ντίζελ 1.5
Συμπέρασμα
Διατηρώντας όλα τα στοιχεία που εντοπίσαμε κατά την πρώτη μας επαφή με αυτό, ευρυχωρία, καλή ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό, άνεση, ασφαλή αλλά όχι «οδηγοκεντρική» συμπεριφορά, το Grandland X με το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 αποκτάει ένα επιπλέον ατού, προσφέροντας μεγάλη οικονομία στη χρήση χωρίς υποβάθμιση των επιδόσεών του, που είναι αξιοπρεπέστατες χάρη στην ισχύ και τη ροπή του κινητήρα. Αυτός ο κινητήρας ενισχύει, λοιπόν, ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που απευθύνεται στον οικογενειάρχη ο οποίος επιθυμεί ένα ευκολοδήγητο, ασφαλές, πρακτικό και άνετο μεταφορικό μέσο και όχι μια μηχανή οδηγικής απόλαυσης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP