ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το υβριδικό Mitsubishi Outlander

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Σαββάτο, 29 Ιουνίου 2019 ::..
Η αντιπροσωπεία της Mitsubishi αποφάσισε να φέρει στην ελληνική αγορά και το Outlander PHEV, την εξαιρετικά πετυχημένη παγκοσμίως φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του μεσαίου της SUV. Η πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε με αυτήν την ευκαιρία στην περιοχή της Αττικής, μας έδωσε την ευκαιρία και για μια πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο. Το Outlander PHEV, πωλείται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, με τη βασική έκδοση να κοστίζει 45.900 ευρώ, προσφέροντας ένα υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, στο οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης για διασταυρωμένη κυκλοφορία, 7 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη 8''και συμβατότητα με smartphones κλπ.


Περισσότερες από 200.000 μονάδες παγκοσμίως έχει πουλήσει το Outlander PHEV, γεγονός που το φέρνει στην πρώτη θέση ανάμεσα στα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, που πολλοί θεωρούν ότι είναι η μόνη ρεαλιστική και βιώσιμη λύση εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα για τα επόμενα χρόνια, με δεδομένα τα προβλήματα που υπάρχουν για την μαζική διάδοση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων. Συνδυάζοντας την ανάγκη για άμεση μείωση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα και την προτίμηση που δείχνει το κοινό για τα κάθε είδους SUV, η ιαπωνική εταιρεία εφάρμοσε μια ιδιαίτερα εξελιγμένη λύση υβριδικής κίνησης σε ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της, με αποτέλεσμα μια πολύ καλή πορεία στην παγκόσμια αγορά. Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί κατ' αρχάς ένα βενζινοκινητήρα 2.4 που λειτουργεί με κύκλο Άτκινσον όταν δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς και με τον κλασικό κύκλο Ότο όταν οι απαιτήσεις αυξάνουν, έχοντας μέγιστη ισχύ 135 ίππων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός με ισχύ 60 kW (82 ίππων) πίσω με ισχύ 70 kW (95 ίππων), γεγονός που εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο και την δυνατότητα τετρακίνησης. Η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 224 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,5''. Για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων υπάρχει μια μπαταρία 13,8 kWh , που παρέχει αυτονομία 57 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου που τροφοδοτεί τον βενζινοκινητήρα έχει χωρητικότητα 45 λίτρων. Οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο αυστηρότερο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών είναι μόλις 46 g/km.

Το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται ως ηλεκτρικό με ταχύτητα μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί σ' αυτήν την περίπτωση ως "range extender" φορτίζοντας την μπαταρία όταν χρειάζεται, κάτι που εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Σε υψηλότερες ταχύτητες αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου ο βενζινοκινητήρας συνεπικουρούμενος από τους ηλεκτροκινητήρες, σε μια πιο παραδοσιακή υβριδική λειτουργία. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, αλλά απλώς ένα σύστημα για το συγχρονισμό των στροφών του βενζινοκινητήρα (που φτάνουν μέχρι τις 4.800) με τις στροφές του μπροστινού ηλεκτροκινητήρα (ο μέγιστος αριθμός των οποίων είναι 14.000). Το σύστημα τετρακίνησης μπορεί μεν να βασίζεται στην παροχή κίνησης στους πίσω τροχούς από έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, είναι όμως αρκετά εξελιγμένο και προσφέρει λειτουργία "Snow" για οδήγηση σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες, όπως το χιόνι, αλλά και λειτουργία «κλειδώματος» ανάμεσα στους δύο άξονες για οδήγηση σε πολύ ανώμαλο έδαφος ή για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο σε μια δύσκολη στιγμή. Υπάρχει επίσης και επιλογή "Sport" για την παροχή μεγάλης ισχύος αλλά και για αμεσότερη απόκριση όταν απαιτείται ισχυρή επιτάχυνση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η συστοιχία των μπαταριών που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για καλή λειτουργία, αλλά και για εξασφάλιση ότι θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται φυσικά και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου όταν επιβραδύνει, ενώ για την φόρτιση από το οικιακό δίκτυο απαιτούνται 7 ώρες με εναλλακτικό ρεύμα 8 A και 5,5 ώρες με 10 A. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή, οπότε χρειάζονται 25 λεπτά για να φορτιστεί η μπαταρία κατά 80%.
Η οδήγηση του αυτοκινήτου σε μια σύντομη διαδρομή στη λεωφόρο Κηφισού και την παραλιακή Αθηνών- Σουνίου, μας έδωσε κατ' αρχάς τη δυνατότητα να εκτιμήσουμε την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση στις μετακινήσεις, όπως επίσης και την υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει το εσωτερικό. Ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, είναι και αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση, καθώς ο συνδυασμός των πλεονεκτημάτων ηλεκτροκινητήρων και των βενζινοκινητήρων, προσφέρει καλή ροπή και άμεση απόκριση από χαμηλά, αλλά και αρκετά ήσυχη λειτουργία, μια και ο βενζινοκινητήρας σπάνια χρειάζεται να λειτουργήσει σε πολύ υψηλές στροφές. Προφανώς η απόλυτα ήσυχη λειτουργία επιτυγχάνεται κατά την ήρεμη οδήγηση στις ταχύτητες κάτω από τα 135 χλμ./ώρα, οπότε το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο. Δοκιμάσαμε επίσης και την επιλογή "Sport", για να διαπιστώσουμε ότι το υβριδικό σύστημα παρέχει σ' αυτή την περίπτωση αρκετή ισχύ για να κινηθεί αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο. Η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη την οδήγηση, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται με επιτυχία στην αποστολή τους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP