ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Ford Ranger Raptor

Στα... ορεινά της Αττικής         ..:: Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2019 ::..
Μετά την πρώτη, στατική παρουσίαση του Ranger Raptor σε έκθεση της Ford στην Αθήνα, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση στην Αττική, για να δώσει την ευκαιρία στους έλληνες αυτοκινητικούς συντάκτες να οδηγήσουν αυτό το ξεχωριστό «πικάπ» που εξελίχθηκε από τη Ford Performance, σε διαδρομές στην άσφαλτο, αλλά και σε σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές στην Πεντέλη. Το αυτοκίνητο, που μπορεί ήδη να παραγγελθεί στην Ελλάδα (ήδη υπάρχουν 20 παραγγελίες), με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται μέσα στον Ιούλιο, ξεκινάει από 55.802 ευρώ, με κορυφαίο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, 7 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησής διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ορίου ταχύτητας, κλείδωμα πίσω διαφορικού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηλεκτρική κλειδαριά πόρτας καρότσας, ηλεκτρικά θερμαινόμενους, ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα ελέγχου τρόπου οδήγησης με 6 επιλογές, προβολείς με ξένον και προβολείς ομίχλης LED, δερμάτινα, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, συναγερμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB και σύστημα πλοήγησης κλπ.


Στο φυσιολογικό ξεκίνημα ενός άρθρου γράφουμε συνήθως τί είναι το αυτοκίνητο στο οποίο αναφερόμαστε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ξεκινήσουμε ανάποδα, για να πούμε τί... δεν είναι το Ranger Raptor! Δεν είναι, λοιπόν, μία «φουσκωμένη» έκδοση του δημοφιλέστερου «πικάπ» στην ευρωπαϊκή αγορά, για όσους θέλουν να κάνουν φιγούρα οδηγώντας το στο δρόμο, δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε αγρότες και επαγγελματίες οι οποίοι απλώς θέλουν ένα αυτοκίνητο-εργαλείο που να προσφέρει ταυτόχρονα κάποιες πολυτέλειες και ανέσεις. Το Ranger Raptor δεν εξελίχθηκε από το μάρκετινγκ της Ford, σαν μία πιο ακριβή και «κυριλέ» έκδοση του μικρού ανοιχτού φορτηγού τους, αλλά από τη Ford Performance. Τελεία! Για να χρησιμοποιήσουμε λοιπόν τα λόγια του Διευθυντή της Ford Performance Ευρώπης, το Ranger Raptor μπορεί να χαρακτηριστεί ως "desert racer" και "extreme off-roader". Και για όσους απορούν τι νόημα έχει μια τέτοια έκδοση για ένα «αγροτικό», θα υπενθυμίσουμε ότι η σκανδαλώδης απαγόρευση της κυκλοφορίας ανοιχτών «πικάπ» ως Ι.Χ. επιβατικών (δεν επιτρέπεται ούτε αν πληρωθούν όλοι οι φόροι που επιβάλλονται στα Ι.Χ.), ισχύει μόνο στην Ελλάδα, για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συντεχνιακών συμφερόντων στον κλάδο των φορτηγών. Στις υπόλοιπες, κανονικές χώρες, μπορεί όποιος θέλει να αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, να πληρώσει τους φόρους που αναλογούν και να το χρησιμοποιεί ως επιβατικό αυτοκίνητο, για να πηγαίνει στις βόλτες του ή να μεταφέρει την οικογένειά του και τα πράγματά του.

Σ' αυτούς που θέλουν, λοιπόν, ένα τέτοιο αυτοκίνητο με καθαρό σπορ χαρακτήρα για περιπέτειες στην φύση απευθύνεται η Ford με το Ranger Raptor, που ελάχιστες σχέσεις έχει με το απλό Ranger, το οποίο είναι πράγματι αυτοκίνητο εργαλείο. Το Raptor (που έχει μήκος 5,374 μ.) κινείται κατ' αρχάς από ένα πολύ δυνατό 2λιτρο ντίζελ με 213 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων (το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων με χειριστήρια στο τιμόνι) κι ένα ηλεκτρονικό σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης, που διαθέτει έξι διαφορετικά προφίλ (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow για κίνηση σε ολισθηρά και ανώμαλα εδάφη, Mud/Sand για κίνηση σε πολύ χαλαρά εδάφη, Rock για κίνηση με χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη εδάφη και Baja για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, το οποίο είναι και ενδεικτικό για τη χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο). Το πλαίσιο είναι φυσικά ενισχυμένο σε σχέση με το απλό Ranger, οι αναρτήσεις είναι αγωνιστικού επιπέδου, ιδιαίτερα ενισχυμένες, με αλουμινένια ψαλίδια, με ομόκεντρα ελατήρια και αμορτισέρ και σύνδεσμο Watt στον άκαμπτο πίσω άξονα, τα αμορτισέρ έχουν αυξημένες διαδρομές και λειτουργία Position Sensitive Damping, υπάρχουν φαρδύτερα μετατρόχια και αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Ranger, που φτάνει τα 28,3 εκατοστά. Ενισχυμένα επίσης είναι και τα φρένα, που είναι με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ τα ενισχυμένα ελαστικά παντός εδάφους της BF Goodrich, διαστάσεων 285/70 R17, δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor.
Οι γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός αυτοκινήτου, είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση (χωρίς φορτίο) 33° για τη γωνία προσέγγισης, 24° για την γωνία φυγής και 24° για την γωνία ράμπας. Ο τροποποιημένος πίσω προφυλακτήρας έχει ενσωματωμένο κοτσαδόρο, με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 κιλών, ενώ υπάρχουν δύο κρίκοι εμπρός και δύο πίσω, που επιτρέπουν ρυμούλκηση έως και 4.635 κιλών στην πρώτη περίπτωση και 3.863 κιλών στη δεύτερη. Ο χώρος φόρτωσης έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο για εξορμήσεις περιπέτειας και η πίσω πόρτα έχει σύστημα υποστήριξης ανύψωσης, που μειώνει κατά 66% τη δύναμη που απαιτείται για να κλείσει. Και φυσικά, μια που πρόκειται στην ουσία για μια επιβατική έκδοση ενός πολύ σκληροτράχηλου εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο έχει ένα πλούσιο εσωτερικό, που θυμίζει καλό επιβατικό αυτοκίνητο και είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, όχι μόνο σε συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, αλλά και συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Όλα αυτά είναι καλά, αλλά το ερώτημα είναι βέβαια πώς μεταφράζονται στην πράξη. Κι αυτό το διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο σε διάφορες διαδρομές στην Αττική, μεταξύ των οποίων και οι δύο χωμάτινες (από τις οποίες η μία ήταν παλιά «ακροπολική» της Πεντέλης), συμπεριλαμβάνοντας και δύο σύντομές δοκιμασίες "trial", όπου πεισθήκαμε ότι το αυτοκίνητο πηγαίνει στην κυριολεξία παντού, ακόμα κι εκεί που... δεν πηγαίνει αυτοκίνητο! Ο κινητήρας είναι φυσικά πολύ δυνατός, προσφέροντας τις επιδόσεις που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ενώ εντύπωση κάνει η εξέλιξη που έχει γίνει στα συστήματα διεύθυνσης και τις αναρτήσεις των εκτός δρόμου (έστω κι αν εδώ μιλάμε για μία ειδική κατασκευή, που έχει και το ανάλογο κόστος), προσφέροντας μία απολύτως αποδεκτή ποιότητα κύλισης στην άσφαλτο, πολύ αποτελεσματική απορρόφηση των κραδασμών εκτός δρόμου και μία αρκετά ικανοποιητική ακρίβεια και αίσθηση από το τιμόνι. Το τελευταίο μπορεί βεβαίως να μη πλησιάζει στα επίπεδα ενός... Focus, αλλά δεν έχει καμία σχέση με τα χαλαρά και ασαφή τιμόνια του παρελθόντος, που θύμιζαν περισσότερο χειριστήρια βιντεοπαιχνιδιού, παρά χειριστήρια για τον έλεγχο ενός οχήματος σε δύσκολες συνθήκες. Αντίστοιχα εντυπωσιακή αποδεικνύεται και η εξέλιξη των ελαστικών, τα οποία στην περίπτωση μας τα κατάφεραν μια χαρά ακόμα και στη σπαρμένη με άφθονες πέτρες διαδρομή της Πεντέλης. Τα φρένα φυσικά ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες που δημιουργεί ο δυνατός κινητήρας και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, ενώ στην άσφαλτο, παρά τα χωμάτινο λάστιχα, ο έλεγχός του είναι εύκολος, η συμπεριφορά του προβλέψιμη και αρκετά πολιτισμένη για το είδος του αυτοκινήτου, ο θόρυβος κύλισης δεν είναι υψηλός και η άνεση σε επίπεδα που δεν απαιτούν σε καμία περίπτωση επίσκεψη σε... ορθοπεδικό μετά την βόλτα. Μια βόλτα που πρέπει να ομολογήσουμε ότι αποτέλεσε ένα εξαιρετικά ευχάριστο διάλειμμα στη ρουτίνα της οδήγησης αυτοκίνητων που «μοιάζουν με εκτός δρόμου», στην οποία εξελίσσεται τελευταία η δουλειά μας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP