ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Skoda Scala

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τρίτη, 25 Ιουνίου 2019 ::..
Το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες, είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε με αυτήν την ευκαιρία μια δημοσιογραφική εκδήλωση στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής για την παρουσίαση του αυτοκινήτου, όπου μας δόθηκε και η ευκαιρία να το οδηγήσουμε. Το Scala προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 14.880 ευρώ για το χιλιάρι τούρμπο των 95 ίππων, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, φώτα πορείας τεχνολογίας LED, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, 2 θύρες USB και Bluetooth κλπ. Η τιμή του ντίζελ ξεκινάει από 21.480 ευρώ, με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.


Οι εξελίξεις της αγοράς, όπως προσδιορίζονται από τις εξελίξεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών, οδηγούν πολλές φορές τις εταιρείες σε αλλαγή πλεύσης σε ό,τι αφορά τη φιλοσοφία κάποιων μοντέλων τους. Αυτό συνέβη και με την Skoda, που είχε παρουσία στη μικρομεσαία κατηγορία με το Rapid, το οποίο ξεκίνησε ως σεντάν, παρουσιάζοντας τώρα ένα εντελώς διαφορετικό νέο μοντέλο, προσαρμοσμένο στην τάση της εποχής στη μικρομεσαία κατηγορία. Το Scala είναι ένα 5θυρο χάτσμπακ με μήκος 4,362 μ. και μεταξόνιο 2.649 χιλιοστών, το οποίο πάντως, αν και σχεδιαστικά διαφορετικό, δεν εγκαταλείπει τη γενικότερα φιλοσοφία της Skoda, που θέλει τα μοντέλα της να είναι ευρύχωρα και πρακτικά. Είναι π.χ. χαρακτηριστικό, πέρα από την ύπαρξη ικανοποιητικών χώρων για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ότι ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα 467 λίτρων.

Αυτό που είναι εξίσου σημαντικό, όμως, είναι το γεγονός ότι η Skoda αποφάσισε να δώσει μια πιο έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο εσωτερικό των νέων αυτοκινήτων της, ξεκινώντας από το Scala. Μια αλλαγή για την οποία κατά σύμπτωση στο συγκεκριμένο μοντέλο υπεύθυνος είναι ένας Έλληνας, ο Δημήτρης Δαρκούδης, επικεφαλής της ομάδας εσωτερικής σχεδίασης του Scala, ο οποίος ήταν παρών στην εκδήλωση που οργανώθηκε για τους έλληνες δημοσιογράφους και μας παρουσίασε με λεπτομέρειες το αποτέλεσμα της προσπάθειας που έγινε. Και το γεγονός είναι ότι μπορεί το Scala (όπως όλα τα Skoda και όλα τα Seat) να εξακολουθεί να εμφανίζει ένα κάπως πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα VW, έχει όμως τώρα το δικό του χαρακτήρα, ξεφεύγοντας από το τυποποιημένο -κάπως μουντό- εσωτερικό που χαρακτήριζε τα παλιότερα μοντέλα της εταιρείας. Και φυσικά αυτό το εσωτερικό ακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις, με μια κεντρική οθόνη στο ταμπλό και με τη δυνατότητα να παραγγελθεί και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αντίστοιχα, είναι διαθέσιμη στον στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και μια μεγάλη λίστα από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα, συστήματα ασφαλείας και συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Το Scala είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα. Η αισθητική του αυτοκινήτου έχει επίσης εξελιχθεί σε σχέση με τα παλαιότερα Skoda, ενώ η καλή αεροδυναμική του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα ένα συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx στο 0,29. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε Skoda είναι και το προαιρετικό Sport Chassis Control, με χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά ανάρτηση και δυνατότητα ρύθμισης της λειτουργίας της με τρεις διαφορετικές επιλογές (σε συνδυασμό και με τη ρύθμιση της αίσθησης του συστήματος διεύθυνσης και της λειτουργίας του κινητήρα). Επιπλέον προσφέρεται και μία τρίτη έκδοση του πλαισίου, με το πακέτο Rough-Road, η οποία είναι ελαφρά υπερυψωμένη και απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο σε περιοχές με κακοτράχαλους δρόμους. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με τρεις βενζινοκινητήρες TSI (1.0 με 95 ίππους ή με 115 ίππους και 1.5 με 150 ίππους) και ένα ντίζελ (1.6 TDI με 116 ίππους), ενώ προς το τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμη και μια μία έκδοση του χιλιάρη κινητήρα με φυσικό αέριο και ισχύ 90 ίππων. Τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων, ανάλογα με την έκδοση, είναι δύο χειροκίνητα 5 ή 6 σχέσεων και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις (το οποίο στην Ελλάδα είναι στάνταρ στην έκδοση με τον κινητήρα 1.5 TSI και στη ντίζελ).

Χάρη στην ύπαρξη αρκετών αυτοκινήτων στην εκδήλωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Scala με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, τον χιλιάρη TSI με τους 116 ίππους, τον 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τον ντίζελ. Η πρώτη εντύπωση αφορά το προσεγμένο εσωτερικό, που πράγματι δείχνει κατά τη γνώμη μας πιο σύγχρονο, αλλά ικανοποιεί και από πλευράς ποιότητας. Η δεύτερη θετική εντύπωση έρχεται από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει το αυτοκίνητο και την άνω του μέσου όρου άνεση για την κατηγορία, όπως συμβαίνει συνήθως με τα Skoda (ιδιαίτερα στις εκδόσεις που δεν έχουν λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ). Ικανοποιητική θα χαρακτηρίσουμε την αίσθηση και την ακρίβεια του τιμονιού για οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να διεκδικεί και κάποιο σπορ χαρακτήρα, ενώ και οι τρεις κινητήρες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ (και οι τρεις άλλωστε είναι ήδη δοκιμασμένοι σε άλλα μοντέλα του γκρουπ VW), με τον 1.5 TSI να προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, ξεφεύγοντας από «μέσους όρους» (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'') και τον ντίζελ τη χαμηλότερη κατανάλωση. Θα σταθούμε όμως ιδιαίτερα στον χιλιάρη, ακριβώς λόγω του μικρού κυβισμού του, γιατί αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πόσο καλός κινητήρας είναι, εύστροφος, αρκετά δυνατός και χωρίς κραδασμούς, προσφέροντας παρά τον μικρό κυβισμό του (που συνεπάγεται και χαμηλό τεκμήριο), επιδόσεις πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8''), που εξασφαλίζουν ευχάριστη οδήγηση και ενεργητική ασφάλεια. Σίγουρα πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για την ελληνική αγορά. Περισσότερες λεπτομέρειες, όμως, μετά την αναλυτική δοκιμή του αυτοκινήτου...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP